Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص بالا بردن توان و وسعت امکانات برای سامان دادن به افراد بی‌خانمان در پایتخت گفت: در برنامه مسئولان شهری تهران قطعا توسعه ظرفیت‌های مربوط به اسکان افراد بی‌خانمان وجود دارد. اتفاقات یا حاشیه‌هایی مثل ماجرای اتوبوس‌خوابی، مسئولان شهرداری تهران را برای تصمیم‌گیری درباره بالا بردن امکانات و ظرفیت‌ها در زمینه کاستن از آسیب‌های اجتماعی متعهدتر و مستحکم‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مطالبه‌ای که ما در شورای شهر از مسئولان شهرداری تهران داریم هم همین است که از ظرفیت‌های موجود در این زمینه تا جایی که امکان دارد استفاده و بر حجم این ظرفیت‌ها افزوده شود تا مدیریت این شرایط امکانپذیر باشد. 

شهرداری؛ اصلی‌ترین نهاد برای مراقبت و کنشگری در موضوع آسیب‌های اجتماعی

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا افزایش همکاری مدیریت شهری تهران با پلیس برای مدیریت گروه‌های آسیب‌دیده اجتماعی و معتادان متجاهر مسئولیت جدیدی را در زمینه کنترل و نگهداری از این گروه‌ها پدید می‌آورد گفت: چنین مساله‌ای نمی‌تواند یک مشکل جدید برای اداره شهر تهران باشد. ماجرای کاهش آسیب‌های اجتماعی امر صعب و پیچیده‌ای برای شهر تهران محسوب می‌شود. افزایش حضور گروه‌های آسیب‌دیده اجتماعی یا معتادان متجاهر چهره شهر را خراب کرده و باعث ایراد و صدمه برای شهر می‌شود.
  
وی اظهار کرد: ما وقتی مشاهده می‌کنیم یک معتاد متجاهر در خیابان تکه‌هایی از امکانات شهری را از جا در می‌آورد که ببرد و بفروشد تا از این راه نیازهای مربوط به اعتیادش را تامین بکند نمی‌توانیم آسیب‌های ناشی از این نوع سوءرفتارها را نبینیم. چون این رفتارها به همه شهروندان لطمه می‌زند؛ بنابراین ما در پیچیده بودن موضوع برخورد با این نوع آسیب‌های اجتماعی تردیدی نداریم.

این عضو شورا ادامه داد: حالا این سوال پیش می‌آید که آیا شهرداری تهران باید در قبال چنین موضوعی سکوت اختیار کند؟ پاسخ من منفی است. بدون شک شهرداری تهران حتما اصلی‌ترین دستگاهی است که به عنوان یک نهاد اجتماعی باید نسبت به ماجرای آسیب‌های اجتماعی مراقبت و عمل و کنشگری داشته باشد.

نیاز به حاکمیت تفکر قرارگاهی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

نادعلی بیان کرد: سوال دیگری که در رابطه با این موضوع می‌توان طرح کرد این است که آیا حضور و مشارکت شهرداری تهران برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی کفایت می‌کند؟ باز هم پاسخ منفی است. دستگاه‌های مختلف دیگری هم در کنار شهرداری تهران باید حضور و مشارکت داشته باشند و در زمینه کنترل و کاهش این آسیب‌ها نقش‌آفرین باشند.

وی توضیح داد: اگر چنین شرایطی اتفاق بیفتد در این صورت می‌توانیم بگوییم تفکر قرارگاهی بر جامعه ما حاکم شده است. تفکر قرارگاهی یعنی اینکه دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف داشته‌های خودشان را در کنار هم قرار بدهند و با هم کارها و اقدامات را پیش ببرند. البته در کنار این‌ها حضور و مشارکت گروه‌های مختلفی نظیر سمن‌ها و گروه‌های جهادی و انواع ظرفیت‌های مردمی هم ضرورت دارد تا اتفاق‌های مثبتی در زمینه کنترل این نوع آسیب‌ها بیفتد.

کد خبر 650873 برچسب‌ها شوراى شهر تهران شهردارى تهران اعتیاد - معتاد آسیب اجتماعی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شوراى شهر تهران شهردارى تهران اعتیاد معتاد آسیب اجتماعی آسیب های اجتماعی شهرداری تهران شهر تهران ظرفیت ها گروه ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «برخورد پلیس با اندک دانشجویان یکی دو دانشگاه در آمریکا براساس قانون بوده است.»، «پلیس در این برخورد‌ها هیچ رفتارخشونت آمیزی نداشته و این دانشجویان بودند که علیه پلیس و دیگر دانشجویان خشونت به خرج داده اند.»

این روایت رسانه‌های فارسی زبان خارجی از جنبش دانشجویی در آمریکاست که برای آزادی فلسطین در حدود ۶۰ دانشگاه آمریکا و چندین دانشگاه در اروپا آغاز شده و در حال گسترش است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا