Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حجت‌الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی شرق استان کرمان اظهار داشت: ما مرزدار کشور در جنوب‌شرق کشور هستیم لذا نگاه مان باید ویژه و درخور شأن مردم این منطقه باشد.

وی عنوان کرد: دغدغه‌هایی که در شوراهای فرهنگ عمومی دارند باید بدانیم، ما مدینه فاضله نیستیم و مشکلاتی وجود دارد و استثنا از دیگر نقاط کشور نیستیم و داشته‌هایی که داریم باید بسیار ارزشمند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بم با تاکید بر اینکه ما امیدواریم این نشست خروجی مفیدی نیز داشته باشد، ادامه داد: محدودیت فقط در یک نقطه خاص استان وجود ندارد ولی محرومیت‌هایی در شرق استان وجود دارد که در دیگر نقاط استان تجربه نشده است.

دانشی با تأکید بر ارتقای سازمانی ادارات شرق استان کرمان افزود: صنعت گردشگری در این منطقه و ظرفیت‌های این صنعت در رونق اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد و برای محرومیت و مظلومیت مردم باید برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی زیرساخت ایجاد شود که مهم‌ترین آن صنعت گردشگری و توانایی‌های موجود در این بخش است که باید تقویت شود.

وی تصریح کرد: باید از طرفیت‌های گردشگری این منطقه برای ایجاد تحول استفاده کنیم آن موقع خیلی از مشکلات ایجاد نمی‌شود.

حجت‌الاسلام ایران‌نژاد  امام جمعه نرماشیر نیز با بیان اینکه آنچه ملاک و معیار است بحث فرهنگ عمومی کشور است، افزود: بصیرتی که امروز ملت ایران دارند اگر اتفاق ۹ دی ۸۸ افتاد که انقلاب و اسلام را نجات داد در زمان امیرالمومنین هم رخ می‌داد مسیر  را شاید تغییر می‌داد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ غنی و ارزشمند ملت ایران می‌تواند جلوی همه قدرت‌های جهانی را بگیرد، ادامه داد:  ملت‌های مختلف جهان پس از مبارزاتشان در عرصه‌های گوناگون نتوانستند ملت ایران را به زانو درآورند، چرا که فرهنگ کشورمان بسیار غنی است.

ایران‌نژاد با بیان اینکه برخی مشکلات بنیاد خانواده‌ها را نابود می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی اوقات با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم که حل آن در توان ما نیست.

رضازاده امام جمعه ریگان اظهار داشت: شهرستان ریگان استعدادهای فوق‌العاده‌ای در زمینه‌های هنری، ورزشی و علمی فرهنگی دارد اما باید برای این استعدادها برنامه‌ریزی مناسب شود.

وی با تاکید بر اینکه حاشیه‌نشینی و همجواری با سیستان وبلوچستان باعث مشکلات زیادی شده است، افزود: اگر برای فرهنگ عمومی شهر بخواهیم تلاش کنیم باید آسیب شناسی ویژه‌ای به صورت میدانی و در برهه‌های از زمان مختلف انجام شود.

رضازاده تاکید کرد: پیشنهاد دبیرخانه دائمی در شرق استان برای حمایت همه‌جانبه صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام مولایی امام جمعه فهرج نیز در این نشست با بیان اینکه مدتی است در کشور شوراهای فرهنگ عمومی بیشتر تشریفاتی شده‌اند، افزود: فهرج شهرستانی است که همچنان در محرومیت دست و پا می‌زند.

وی گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی اگر بخواهد اجرایی شود، احتیاج به بودجه دارد و ما با دست خالی در بحث فرهنگ کشور که ریشه تمام مسائل است حرکت می‌کنیم.

مولایی به تنها درخواست مردم این شهرستان اشاره داشت و بیان کرد: یکی از درخواست‌های ما ماندن دانشگاه در فهرج است که با تلاش خودشان ساخته شده است، چرا دانشگاهی تعطیل شود که می‌تواند سطح علمی مردم منطقه را افزایش دهد زمانی که می‌توان با ایجاد چندین رشته مناسب از این تعطیلی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز فرهنگ عمومی امام جمعه شرق استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: امروز در تمام دنیا آزادگان جهان به دنبال این هستند رژیم صهیونیستی دست از جنایاتش بردارد و از روزگار محو شود.

مهدی احمدی نژاد عصر ۹ اردیبهشت ماه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اعلام همبستگی با دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اظهار کرد: تمام وعده‌های الهی حق است و هرجا که باطل باشد نابود می‌شود و حق جایگزین می‌شود.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم جهاد تبیین را انجام بدهیم و در این برهه زمانی این امر بسیار مهم است و باید اطلاع رسانی کنیم.

احمدی نژاد به برخورد دوگانه مغرضان، دشمنان و جهان غرب در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: آن زمانی که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که ما در کنار مردم ایران هستیم و در کنار جوانان و دانشجویان هستیم، امروز چرا چنین برخوردی دارد؟ مگر دانشجویان آمریکایی چه خواستند؟ فقط توقف جنگ و کشتار را خواستند.

وی ادامه داد: دانشجویان دنبال تغییر حکومت در دنیا که نیستند فقط می‌خواهند کشتار مردم بی دفاع را متوقف کنید ولی همین را هم تحمل نمی‌کنند، وارد دانشگاه می‌شوند و ضرب و شتم می‌کنند.

احمدی نژاد افزود: عملیات طوفان الاقصی جرقه‌ای بود در دنیا که سلسله‌وار حرکت‌هایی ایجاد شد و همه آنها وعده‌ الهی بوده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: طوفان الاقصی صدای مظلومان بود که این صدا به گوش جهانیان رسید.

وی گفت: آمریکایی که دم از حقوق بشر می‌زند، نشان داد چهره‌ای کریه را مخفی کرده و امروز چهره غرب به طور کامل شناسانده شده و مهمترین اتفاقی که افتاد، بیدار شدن اذهان آزادگان جهان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران