Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@02:41:27 GMT

امن‌ترین خطوط هوایی جهان کدامند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۰۷۸۹

امن‌ترین خطوط هوایی جهان کدامند؟

آفتاب‌‌نیوز :

طی دو سال گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا امکان استفاده از فرصت تعطیلات برای سفر چندان مهیا نبود، اما انتظار می‌رود که در سال جاری میلادی با گسترش واکسیناسیون عمومی بر میزان مسافرات‌های بین‌المللی افزوده شود و صنعت گردشگری جان دوباره‌ای بگیرد.

به گزارش یورونیوز؛ در ادامه شماری از خطوط هوایی امن جهان معرفی می‌شوند که به شما کمک خواهد کرد با آرامش بیشتری اقدام به رزرو بلیطهای خود کنید و نگرانی در طول سفر نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فهرست، حاصل بررسی کیفیت کار و عملکرد ۳۸۵ شرکت مسافرت هوایی از سراسر جهان است که توسط وبسایت تحلیلی AirlineRatings.com انجام شده تا ۲۰ شرکت هواپیمایی که امن‌تر از دیگر شرکت‌ها هستند مشخص شوند. این وبسایت برای ارزیابی عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در این موضوع به شاخص‌هایی همچون سابقه وقوع حادثه هوایی در دو سال گذشته، استانداردهای دولتی، عمر ناوگان هوایی و دقت در اجرای پروتکل‌های ایمنی مرتبط با کووید۱۹ توجه داشته است.

وبسایت AirlineRatings.com همچنین در یک بررسی جداگانه، فهرست ۱۰ شرکت هواپیمایی ارزان قیمت با ایمنی بالا را نیز تهیه کرده است. به این ترتیب اگر با هواپیماهای این شرکت‌ها به سفر بروید، چه مسافر بخش درجه یک باشید یا خیر، می‌توانید از ایمنی هواپیمایتان مطمئن باشید.

ایمن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان برای پرواز در سال ۲۰۲۲ میلادی

- شرکت هواپیمایی «ایر نیوزیلند» در صدر این فهرست قرار دارد که دلیل آن به‌روزرسانی مداوم سیستم‌های ایمنی در هواپیماهای آن است؛ دلایلی مانند استفاده از سیستم نظارت در زمان واقعی برای بررسی عملکرد موتورهای هواپیما و استفاده از سیستم‌های ناوبری هوایی جدید، همچنین داشتن یک ناوگان هوایی بسیار جوان، امنیت سفرهای بین‌المللی با هواپیماهای این شرکت را بسیار بالا برده است. میانگین سنی هواپیماهای این شرکت تنها ۶.۸ سال است و هواپیماهای آن در در شرایط آب و هوایی چالش برانگیز و در مقاصد دورافتاده نیز فعالیت دارند.

پیش از این شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا رتبه اول ایمنی را داشت اما این جایگاه را به دلیل وقوع حادثه‌ای در سال ۲۰۱۸ میلادی در فرودگاه پرت، از دست داد. در آن زمان یکی از هواپیماهای این شرکت از باند خارج شد و به یک هواپیمای خاموش که روی باند بود، برخورد کرد. این حادثه باعث شد که رتبه ایمنی هواپیمایی کانتاس از یک به هفت سقوط کند.

- رتبه دوم ایمن‌ترین خوط هواپیمایی جهان در سال ۲۰۲۱ میلادی به شرکت هواپیمایی «اتحاد» امارات عربی متحده و رتبه سوم نیز به «قطر ایرویز» داده شد.

نام دیگر شرکتهای هواپیمایی حاضر در این فهرست (رتبه ۴ تا ۲۰) به شرح زیر است:

۴- شرکت هواپیمایی سنگاپور

۵- شرکت هواپیمایی «تاپ پرتغال»

۶- شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی یا همان «sas airlines»

۷- شرکت هواپیمایی «کانتاس» استرالیا

۸- شرکت هواپیمایی آمریکایی «آلاسکا ایرلاینز»

۹- شرکت هواپیمایی تایوانی «EVA Air»

۱۰- شرکتهای هواپیمایی ویرجین آتلانتیک (بریتانیا) و ویرجین استرالیا که بیش از ۵۰ درصد از سهام آنها متعلق به ریچارد برانسون، مالک گروه ویرجین است.

۱۱- شرکت هواپیمایی هنگ‌کنگی «Cathay Pacific»

۱۲- شرکت هواپیمایی آمریکایی «Hawaiian Airlines»

۱۳- شرکت هواپیمایی «امریکن ایرلاینز»

۱۴- شرکت‌های هواپیمایی آلمانی «لوفتهانزا» و خطوط هوایی بین‌المللی سوئیس

۱۵- شرکت هواپیمایی فنلاندی «Finnair»

۱۶- شرکت هواپیمایی فرانسوی‌-هلندی «Air France KLM»

۱۷- شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز»

۱۸- شرکت هواپیمایی آمریکایی «دلتا ایرلاینز»

۱۹- شرکت هواپیمایی آمریکایی «یونایتد ایرلاینز»

۲۰- شرکت هواپیمایی امارات

ایمن‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

وب سایت AirlineRatings.com همچنین فهرست ۱۰ شرکتی که ایمن‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت جهان را دارند، تهیه کرده است؛ در تهیه این فهرست ترتیب خاصی در نظر گرفته نشده است. این شرکتها عبارتند از:

شرکت هواپیمایی آمریکایی «Allegiant»، شرکت بریتانیایی «easyJet»، شرکت آمریکایی «Frontier»، شرکت استرالیایی «Jetstar Group»، شرکت آمریکایی «Jetblue»، شرکت ایرلندی «Ryanair»، شرکت ویتنامی «Vietjet»، شرکت مکزیکی «Volaris»، شرکت کانادایی «Westjet» و سرانجام شرکت هواپیمایی « izz» متعلق به کشور مجارستان.

رتبه ایمنی شرکت‌های هواپیمایی ایران

در این رتبه بندی، جایگاه شرکت‌های هواپیمایی ایران در موضوع ایمنی، شامل کیش ایرلاین، ماهان ایر، تابان ایر، ایران ایر و هواپیمایی آسمان، در میان همه شرکت‌های هواپیمایی جهان بعد از رتبه ۲۳۰ است و در میان آنها نیز هواپیمایی آسمان دارای یکی از پایین‌ترین رنکینگهای جهانی است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خطوط هوایی ایرلاین های خارجی شرکت هواپیمایی آمریکایی هواپیماهای این شرکت شرکت های هواپیمایی خطوط هوایی ایمن ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

مهرداد بذرپاش  وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه ناوگان هوایی با هدف ارائه مطلوب به مردم  در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به عنوان حامل پرچم کشورمان و با در اختیار داشتن تجربه بسیار گران‌قدر و ارزشمند در خدمتگزاری به مردم در صنعت هوانوردی، یک افتخار ملی است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه ناوگان باید در صدر اقدامات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  باشد، گفت: ایران ایر با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش فنی و پشتیبانی می‌تواند میزبان تعداد کثیری از هواپیماها برای ارائه خدمات به مردم باشد.

بذرپاش در ادامه این نشست با تاکید بر قرار گرفتن برنامه اصلاح و ارتقای سطح خدمات به مسافران در صدر اولویت‌های ایران ایر اظهار کرد: مردم باید از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" همواره خاطره خوش در ذهن داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بخش‌های تهیه بلیت، خدمات پذیرایی، کاهش تاخیر پروازها و خدمات فرودگاهی بر میزان رضایتمندی مسافران بسیار تأثیرگذار است، گفت: ایمنی اصلی‌ترین اولویت ما در صنعت هوانوردی است و ذره‌ای قصور در این زمینه پذیرفته نیست.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: رسیدگی به معیشت کارکنان خدوم و شریف "هما" شامل خلبانان، نیروی فنی و پشتیبانی در صف و ستاد با نگاه متفاوت دنبال شود و از هیچ اقدامی کوتاهی نشود.

بذرپاش افزود: مولدسازی دارایی‌ها و بهینه کردن منابع جزو لاینفک اقدامات "هما" است و ارتقا خدمات از مسیر بهره‌ور شدن منابع اتفاق می‌افتد. همچنین از روش‌های مدیریت مشارکتی و استفاده از تمام ظرفیت‌های "هما" برای اداره هرچه بهتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شود.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به حضور نیروهای متخصص و متعهد باید سیستمی جهت به‌کارگیری توانایی و مشارکت آنها در مدیریت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" طراحی شود.

وزیر راه و شهرسازی بر استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: با کمک این شرکت‌ها می‌توان راهکارهای سریع و کاربردی برای برطرف‌کردن مشکلات پیدا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان