Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@03:20:30 GMT

صفر تا صد چسب سیلیکون و چسب آکواریوم

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۰۹۱۶

صفر تا صد چسب سیلیکون و چسب آکواریوم

چسب های سیلیکونی نوعی از چسب های پلیمری هستند که از بین انواع چسب ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این نوع از چسب ها هم در دمای بالا هم در دمای پایین قابل استفاده می باشد و بیشترین کاربردی که دارند در صنایع مختلف می باشد .

چسب سیلیکون چیست ؟

چسب های سیلیکونی نوعی از چسب های پلیمری هستند که از بین انواع چسب ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع از چسب  ها هم در دمای بالا هم در دمای پایین قابل استفاده می باشد و بیشترین کاربردی که دارند در صنایع مختلف می باشد .

 

مواد سیلیکونی به طور عمده به دو بخش تقسیم بندی می شوند :  

استوکسی و خنثی در ساخت چسب‌ اسیدی یا همانطور که گفتیم چسب استوکسی ازاستیک اسید استفاده شده است و  هنگامی که چسب شروع به خشک شدن می کند از خود ماده ای به نام استیک اسید آزاد خواهد کرد و همین مورد باعث می شود که بویی همانند بوی سرکه پخش شود  از این چسب‌ها بیشتر برای درزگیری شیشه‌های ساختمانی، کاشی کاری و مصارف صنعتی استفاده می‌شود. در ساخت چسب های خنثی از الکل استفاده شده است و در هنگام خشک شدن از خود ماده ای غیر اسیدی تولید می کتتد چسب‌های خنثی تقریباً بدون بو هستند. به علاوه اینکه در برابر رطوبت نیز مقاومت بالاتری از خود نشان می‌دهند. و همین تفاوت این دو نوع چسب سیلیکونی می باشد.

این چسب ها همانطور که در بالا هم ذکر کردیم به دلیل مقاومت بالای خود در بیشتر صنایع و همینطور برای درزهای اطراف وان های حمام – سرویس های بهداشتی و سینک ظرفشویی و ... کاربرد دارد و به دلیل همان مقاومت بالا باعث جلوگیری از نفوذ آب به جایگاهی که چسب وارد شده است می باشد.. این چسب ها علاوه بر موادر بالا برای فضاهای خارجی ساختمان ها در برابر محافظت از شرایط آب و هوایی هم کاربرد دارند . این نوع چسب های سیلیکونی بر روی سطوحی همانند  سطوح سنگی، سرامیکی،شیشه ای، پلاستیکی، فلزی و مابقی سطوح قابل استفاده می باشد. این نوع از چسب های سیلیکونی به دلیل اینکه بعد از خشک شدن غیر قابل تراشیدن و خراشیدن می باشد حتما باید در هنگام چسب کاری دقت کافی به عمل آید تا بعد از خشک شدن نیازی به تراشیدن و از بین بردن اضافات چسب نباشد.

استفاده از چسب های سیلیکونی دارای مزیت های فراوانی نسبت به چسب های دیگر دارد که در ادامه به توضیح  برخی از این مزیت  ها می پردازیم :

 مقاومت بالا در برابر موقعیت های آب و هوایی مقاومت بالا در برابر فشار قابلیت انعطاف پذیری مقاومت  در برابر اشعه ی فرا بنفش موجود در رنگ های متنوع جهت کابردهای متفاوت

در هنگام استفاده و اجرای چسب باید به یک سری نکات توجه ویژه ای داشت تا در حین کار دچار مشکل نشویم . در ادامه برخی از این نکات را ذکر خواهیم کرد :

نکات ایمنی هنگام اجرا:

در هنگام استفاده از چسب حتما از یک تهویه ی مناسب جهت رد و بدل کردن هوا استفاده کنید

هنگام استفاده از چسب حتما از دستکش جهت عدم برخورد چسب با دست و از ماسک جهت عدم رسیدن بو به دستگاه تنفسی استفاده کنید.

چسب سیلیکون را از کجا بخریم ؟

برای خرید انواع چسب سیلیکون به قیمت عمده می توانید به سایت ابزار میهن مراجعه نمایید.

 

چسب آکواریوم چیست ؟

چسب آکواریوم از چسب های سیلیکونی می باشد که در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد . استفاده از چسب آکواریوم به دلیل مقاومت بالای آن می باشد و  همین مقاومت باعث شده است که در بسیاری از جاها از جمله درزگیری شیشه ها – درزگیری سینک ظرفشویی و ... مورد استفاده قرار بگیرد . چسب آکواریوم یکی دیگر از ویژگی های مثبتی که دارد منعطف با شرایط آب و هوایی مختلف می باشد و با هر نوع شرایط آب و هوایی سازگار می باشد. در ادامه به استفاده هایی که این نوع چسب دارد به صورت مختصر می پردازیم :

۱-  تعمیرات منزل

یکی ار بیشترین کاربردهای این نوع چسب سیلیکون یا چسب آکواریوم در تعمیرات منازل – بازسازی و ... می باشد . از این نوع چسب در جهت پر کردن درزها و شکاف های مفاصل و سینک ظرفشویی و سرویس بهداشتی و ... مودر استفاده قرار می گیرد . این نوع چسب به دلیل اینکه ضد آب و مقاوم در برابر آب می باشد براب پر کردن هر شکاف و درزی مورد استفاده قرار می گیرد.

۲-  آب بندی و چسباندن  شیشه به هم

مورد بعدی که از این نوع چسب از آن می توان استفاده کرد آب بندی کردن و چسباندن دو شیشه به هم می باشد. این نوع چسب دارای خواص و ویژگی های بسیار قدرتمند در جهت متصل کردن دو شی به  هم می باشد. و بر روی هر سطحی اعم از فلز – پلاستیک – شیشه و ... قابل اجر می باشد . حتی در سرویس های بهداشتی جهت فیکس کردن آینه به هم نیز از این نوع چسب استفاده می شود.

۳- صنعت خودرو

این نوع درزگیر های سیلیکونی نیز در صنایع مختلف از جمله در خودرو هم کاربرد دارد و یکی از مهم ترین کارایی این درزگیر ها در صنعت خودرو حفاظت از واشر(gaskets) های تحت فشار و دمای بالا در موتور خودرو و ... می باشد.

۴- ساخت آکواریوم شیشه ای

کاربرد دیگر این نوع از درزگیر ها در جهت چسباندن ورق های شیشه ای می باشد. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم این نوع چسب خاصیت ضد آبی دارد و در برابر آب دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد و خیلی راحت ورقه های شیشه ای با استفاده از چسب آکواریوم به هم می چسبند و یک اتصل قوی بین شیشه ها بر قرار می کند. جهت خرید چسب آکواریوم و چسب سیلیکون اینجا کلیک کنید.

چسب آکواریوم را از کجا بخریم ؟

برای خرید انواع چسب آکواریوم به قیمت عمده می توانید به سایت ابزار میهن مراجعه نمایید.

منبع : https://abzarmihan.com/list/290/silicone-adhesive

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استفاده از چسب استفاده قرار چسب آکواریوم مقاومت بالا چسب سیلیکون نوع چسب هم در دمای آب و هوایی انواع چسب چسب ها بالا هم خشک شدن شیشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برچسب شیشه هیوندای در تابستان به دادتان می‌رسد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هیوندای موفق به تولید فیلم خنک‌کننده نانو شده است که با چسباندن آن روی شیشه، دمای کابین تا 4 درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. برچسب شیشه هیوندای یک فیلم شفاف است که روی شیشه وسایل نقلیه نصب می‌شود و به کاهش دمای کابین کمک می‌کند. استفاده از این برچسب در خودروها، راهکاری برای کنترل دمای کابین خودرو در تابستان‌های گرم خواهد بود.

براساس گزارش دیجیاتو، براساس آزمایش‌های انجام شده، نصب این فیلم روی شیشه‌های خودرو باعث خواهد شد تا دمای درون کابین حدود 22 درجه سانتی‌گراد باقی بماند. این فیلم شفاف تابستان گذشته معرفی شد و هیوندای آن را بهتر از برچسب شیشه معمولی می‌داند. خودروساز کره‌ای برای بررسی اثربخشی این فیلم ضد حرارت، آن را روی خودروهای مشتریان در پاکستان نصب کرده است. 70 خودرو هیوندای در لاهور پاکستان به این برچسب شیشه مجهز شده‌اند تا عملکرد آن در دمای 50 درجه سانتی‌گراد این شهر مورد بررسی قرار گیرد. علاوه برآن نصب برچسب شیشه دودی در پاکستان به دلایل امنیتی ممنوع است اما استفاده از فیلم شفاف هیوندای مانعی ندارد.

نتایج استفاده از برچسب شیشه هیوندای در گرمای لاهور پاکستان

محققان هیوندای با تحلیل وضعیت خودروهای آزمایش، به نتایج جالبی دست یافته‌اند. فیلم خنک کننده نانو آن‌ها دمای مناطق نزدیک به سر راننده را تا 10.98 درجه سانتی‌گراد بیشتر از فیلم‌های رنگی معمولی کاهش می‌دهد. استفاده از این فیلم‌ها دمای داشبورد را نیز 15.38 درجه بیشتر از فیلم‌های رنگی معمولی خنک می‌کند. هم‌اکنون آخرین دور آزمایش با هدف اطمینان از کیفیت و توانایی فیلم برای تحمل شرایط دنیای واقعی انجام شده است. هیوندای گفته است که این فیلم در آینده به تولید انبوه خواهد رسید.

هیوندای ادعا می‌کند که برچسب شیشه این شرکت، انرژی گرمایی خارجی را به طور موثری مسدود می‌کند و در عین حال به گرمای داخلی اجازه می‌دهد تا از خودرو خارج شود. متخصصان هیوندای توضیحات بیشتری در این مورد ارائه کرده‌اند: لایه بیرونی فیلم گرما را در طول موج‌های مادون قرمز وسط از داخل خودرو به بیرون می‌تاباند. در سوی دیگر دو لایه داخلی گرمای ورودی را در طول موج‌های نزدیک به نور مادون قرمز تبدیل می‌کنند و مقدار کل گرمای داخل کابین خودرو را کاهش می‌دهند.»

هیوندای همچنین اعلام کرده است که امکان تولید برچسب شیشه نانو ضدگرما با رنگ‌های مختلف وجود دارد. بنابراین در آینده‌ای نه چندان دور، خودروهای حاضر در مناطق گرمسیری مکانی دلپذیر برای رانندگی‌های طولانی‌مدت خواهند بود.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899915

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • بانک آمریکایی «ریپابلیک فرست» اعلام ورشکستگی کرد
  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • برچسب شیشه هیوندای در تابستان به دادتان می‌رسد!