Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: مناسب سازی و تجهیز امکانات نمازخانه های بین راهی بایستی در اولویت برنامه مسئولان فرهنگی و مذهبی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه ستاد اقامه نماز استان که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری برگزار شد اظهار داشت: باید نگاه جوان گرایی در اداره مساجد وجود داشته باشد و اداره این مراکز را به جوانان سپرد تا کارها بهتر پیش برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مساجدی که توسط جوانان اداره می شود عملکرد بهتری دارند و ما نیز بایستی از این ظرفیت برای جذب بیشتر جوانان به کانون های دینی استفاده مطلوب تری کنیم. 

اعلایی تصریح کرد: در زمینه نماز بایستی نگاه تحول گرایانه و مبتکرانه داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف خود دست یابیم و در این میان موضوع اقامه نماز متأثر از عملکرد مساجد است و مسائل دینی و معرفتی از طریق مساجد در جامعه اشاعه پیدا می کند.

استاندار قزوین یادآورشد: نباید از مساجد غافل شویم بلکه در کنار این کانون ها لازم است فضایی را ایجاد کنیم تا این مراکز فرهنگی برای جوانان جاذبه داشته باشد.  

اعلایی با اشاره به تردد مداوم مسافران از راه های مواصلاتی استان گفت: فضا و امکانات مساجد و نمازخانه‌های بین راهی استان باید در شأن مسافران باشد لذا توجه به مناسب سازی و ارتقای امکانات این مراکز از کارهای مهمی است که باید در اولو.یت قرار گیرد.

وی افزود: در مجتمع های بین راهی، اراضی زیادی را تغییر کاربری داده اند ولی توجهی به امکانات و فضای مناسب نمازخانه ها نداشته اند که باید به این موضوع توجه جدی شود. 

اعلایی یادآورشد: حجم زیادی از بودجه کشور در امور فرهنگی هزینه می شود اما به دلیل نداشتن هدف گذاری و تعدد مراکز فرهنگی این منابع به درستی هزینه نمی شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: دولت با اصلاح قانون بودجه حل این موضوع را در دستور کار دارد اما لازم است به فکر ارتقای بهره وری هزینه و بودجه فرهنگی باشیم. 

اعلایی بیان کرد: در کشور دستگاه های عریض و طویل فرهنگی زیادی داریم که بیشتر منابع فرهنگی صرف هزینه های جاری در سازمان های فرهنگی می شود و گاهی در عرصه اهداف فرهنگی تعیین شده هزینه نمی شود که بایستی در این حوزه نیز برنامه ریزی درستی صورت گیرد. 

وی با تأکید بر استفاده از ایده ها و نگاه های نو در حوزه اقامه نماز گفت: در این حوزه می توانیم از بستر فضای مجازی به شکل مطلوبی بهره ببریم و در حوزه اقامه نماز نیز از ظرفیت های مختلف استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا مسافران تغییر کاربری بودجه دولت قانون بهره وری استاندار قزوین محمد اعلایی استاندار قزوین بین راهی اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، یوسف اینانلو افزود: امسال ۲۰۷ دیزل ژنراتور در استان شناسایی شده است و صاحبان مولد‌های خودتامین برق در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و اداری و تجاری این استان برای عبور از اوج بار مصرف مشارکت خواهند داشت.

 به گفته وی، از سال گذشته کلیه مولد‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یکی از اقدامات جهت عبور بدون خاموشی از دوران اوج مصرف تابستان را آماده به کاری و وارد مدار شدن مولد‌های سازمان‌ها و مراکز دولتی عنوان کرد و اظهار داشت: ادارات، نهاد‌ها و ارگان‌ها باید در روز‌های کاری هفته و در ساعات اوج مصرف برق، مولد‌های خود تامین (دیزل ژنراتور) را وارد مدار کنند و ارتباط را با شبکه عمومی توزیع برق، قطع کنند.

اینانلو تاکید کرد:دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و تحقق این موضوع با جدیت و به صورت مستمر مورد بررسی و پایش قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • جمعه، آخرین مهلت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ در قزوین
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • نگاهی بر چند خبر ورزشی شانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • مروری بر چند خبر ورزشی شانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران