Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:08:59 GMT

کار ما توانمند کردن مردم است نه صدقه‌پرور کردن

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۱۲۸۱

کار ما توانمند کردن مردم است نه صدقه‌پرور کردن

ایسنا/کرمان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: کار بزرگ ما توانمندکردن مردم است نه صدقه‌پرور کردن و ترغیب ترحم دیگران نسبت به آن‌ها ، باید مردم را توانمند کرد.

سید مجید امامی در نشست شوراهای فرهنگی شرق استان کرمان ضمن اشاره به دلیل حضورشان در بم جهت ادای احترام به مردم بم و بازماندگان حادثه پنج دی ماه اظهار کرد: پیشنهادهای مطرحه شده در نشست شورای فرهنگی شرق استان می تواند ناظر بر تقویت شورای فرهنگ عمومی و ضمانت بر اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  بیان کرد: زمانی از فرهنگ عمومی صحبت می شود اساسا منظور حفظ اصالت‌ها ، فهم و مواجهه انسانی با تغییرات است زیرا اصالت‌ها آداب، رسوم و لهجه و فرهنگ هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهارداشت:در حال حاضر دبیر خانه و شورای فرهنگ عمومی در حال تنظیم سندی تحت عنوان مدیریت فرهنگی پسابحران در بحران های طبیعی در کشور است که می توان از تجربه بم در این امر استفاده کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت:فنآوری مدل توسعه زندگی روستایی و بومی ما را به تاراج برد و به شهرهای مدرنی تبدیل کرد.

امامی در این نشست پیشنهادهایی در حوزه معرفی بهتر بم بعد از فاجعه و نقشی که بم می‌تواند در فرهنگ سازی رویکرد فرهنگی، انسانی بعد از فاجعه داشته باشد نیز ارائه کرد.

روز ملی خرما در بم ثبت شود

وی ادامه داد:مسیله دیگر زیست بوم و گردشگری بم است که پیشنهاد می‌شود روز ملی به نام خرما که ظرفیت این محصول باغی به فرهنگ و سنت ما به شدت پیوسته است ثبت شود .

امامی تاکید کرد:خرما همچنین از ظرفیت ها و ثروت های شکوفا شده در اقتصاد ملی ما است همچنین اقتصاد مقاومتی ما را نمایندگی می کند که بم می تواند کانون بازتولید فرهنگی این اهمیت مهم نیز باشد .

به گفته او بم پایتخت خرمای ایران و مرکزی برای این محصول باغی است و تمام این موارد نتیجه فرهنگ عمومی و دغدغه مندان به این حوزه است .

وظیفه دولت صیانت و حمایت بر کنش فرهنگی است

وی همچنین در ادامه در نشست فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای در حوزه مد و پوشاک حضور پیدا کرد و گفت: دولت جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی وظیفه صیانت ، هدایت، حمایت و نظارت بر کنش فرهنگی دارد
 وظیفه ما رصد کردن ، به هم وصل کردن، شبکه سازی و البته هدایت بهینه منابع است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: در لایحه بودجه سال آینده 2 درصد از بودجه دستگاه های اجرایی و شرکت های دولتی باید طبق نظر و توافقنامه وزارت ارشاد اسلامی هزینه شود که البته به جز سهم 2.5 درصد سهم بخش فرهنگی است.

امامی تصریح کرد: معمار و بنای فرهنگ، مردم و آفرینش گران فرهنگ هستند نه دولت زیرا دولت در بهترین حالت فقط مهندس ناظر است .

وی در پایان درباره مشکلات طراحان مد و پوشاک توضیح داد: طراحان مد و پوشاک می توانند برای ساماندهی اطلاعاتشان و مدارکشان را به اداره ارشاد برسانند تا بتوانیم این افراد به صندوق اعتباری هنر معرفی کنیم همچنین این افراد می توانند خانه مد یا موسسه های تک منظوره ثبت برسانند .

 دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به همراه دکتر شفاعی مدیرکل شورای فرهنگ عمومی کشور و مدیرکل اداره ارشاد اسلامی کرمان در سفر یک روزه به بم ضمن اداری احترام به مقام شامخ شهدای گمنام بازدیدی از کتابخانه عمومی بم و منزل یکی از شهروندان بمی که در زمان وقوع زلزله بم اجساد دختر و همسر خود را در حیاط منزل دفن کرده بازدید داشتند.

همچنین با حضور در منزل شهیدان رییسی و شیرخانی از شهدای ناجا با اهدای لوح تقدیر یاد و خاطره این دو شهید عزیز را گرامی داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي فرهنگ عمومي بم استانی فرهنگی و هنری دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت الله عبدالملکی ظهر امروز و در نخستین روز از آغاز به کار این نمایشگاه با حضور در غرفه منطقه آزاد اروند با مسئولین این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.

وی همچنین ضمن این بازدید در جریان فعالیت ۱۰ شرکت تولیدی و صادراتی حاضر در این نمایشگاه به نمایندگی از فعالین اقتصادی منطقه آزاد اروند قرار گرفت.

ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) از امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز (تا ۱۲ اردیبهشت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است