Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار سید "احمد حسینی" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان و "صحت حبیب بیلی" رییس گمرک جمهوری خودمختار نخجوان همکاری های فیمابین در عرصه گمرکی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش برنا، به نقل از سرکنسولگری کشورمان در نخجوان، در این دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران با رییس گمرک نخجوان مواردی از مسایل و مشکلات موجود در عرصه گمرکی که از سوی شرکتها و فعالان اقتصادی کشورمان منعکس گردیده را مطرح و خواستار پیگیری برای رفع آنها و تسهیل در ارتقای هر چه بیشتر همکاری های فیمابین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب بیلی نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، خاطرنشان کرد که گفت وگو و تعاملات خوبی بین مسوولین گمرک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد که در آن آخرین وضعیت همکاری های فیمابین مورد بررسی قرار می گیرد.

وی پیدایش برخی مسایل در روند همکاری و تعاملات بین دو کشور را ناشی از گسترش ویروس کرونا در سالهای اخیر و بوجود آمدن محدودیت ها بخاطر این مساله دانست و ابراز امیدواری کرد که با کاهش این بیماری و تسهیل شرایطی که از سوی ستاد مقابله با کرونای جمهوری آذربایجان اعلام می گردد، شرایط به نقطه و نحوه مورد انتظار طرفین برگردد.

سرکنسول کشورمان در نخجوان نیز ضمن سودمند دانستن این دیدارها، بر تداوم رایزنی ها در این زمینه و افزایش تعاملات مسوولین ذی ربط دو کشور در این زمینه ها تاکید و آمادگی سرکنسولگری کشورمان برای هرگونه کمک در این خصوص را اعلام کرد.

انتهای 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران گمرک مشکلات جمهوری اسلامی ویروس ایران جمهوری اسلامی ایران گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همتای بلاروسی در حاشیه برگزاری اجلاس آستانه قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با همتای بلاروسی خود با اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی، گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک هستند و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وی با  اشاره به مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی، گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل‌کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین‌المللی را زیرپا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

آشتیانی ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

همچنین در این دیدار دوطرف بر به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود و همکاری دوجانبه و ضرورت اجرای موافقت‌نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله نظامیان صهیونیست به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و جلوگیری از گسترش آن بود، عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی همچنین تاکید کرد: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور، «مینسک» (پایتخت بلاروس) آمادگی خود برای توسعه و تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود