Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@03:57:43 GMT

یک وسیله نقلیه عمود پرواز عجیب آزمایش شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۱۹۱۲

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل،این هواپیمای برقی عجیب به نام ZEVA Aero توسط شرکت آمریکایی«زوا» ساخته شده و در ۹ ژانویه سال جاری میلادی چند پرواز بی سرنشین در حومه پیرس کانتی انجام داده است.

ZEVA Aero به طور دقیق تر ۴ پرواز انجام داد که کل مدت زمان آن بیش از چهار دقیقه بود. طی این بازه پرواز کنترل شده و همچنین مانورهای صعود آزمایش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وسیله نقلیه مذکور یک هواپیمای عمود پرواز برقی(eVTOL) است که می تواند به طور عمودی از زمین بلند شود و به این ترتیب نیازی به باند فرودگاه نخواهد داشت.

شرکت سازنده نیز ZEVA Aero را یک ماشین پرنده شخصی معرفی کرده که می تواند از حالت پرواز عمودی به پرواز رو به جلو (افقی)تغییر وضعیت دهد. در این وضعیت صورت سرنشین به سمت زمین خواهد بود.

قرار است پیش سفارش وسیله نقلیه با پیش پرداخت ۵ هزار دلار در بهار سال جاری میلادی آغاز شود. قیمت نهایی دستگاه نیز ۲۵۰ هزار دلار تخمین زده می شود.

تست های انجام شده در ۹ ژانویه بخشی از برنامه آزمایشی این شرکت برای دستیابی به گواهینامه سازمان هوانوردی فدرال آمریکا است.

وسیله نقلیه مذکور گنجایش یک نفر را دارد و به اندازه ای کوچک است که در فضای پارک خودرو جای می گیرد. ZEVA Aero مجهز به موتور برقی است که با کمک پروانه ها در هوا حرکت می کند.

کد خبر 5402644 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: نوآوری هواپیمای برقی وسیله نقلیه حاکمیت سایبری فناوری نانو فیس بوک ایالات متحده امریکا گوگل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت سایبری خودروی برقی اینترنت ثابت هواپیما هکرها فناوری فضایی فیبر نوری تحقیقات علمی وسیله نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن جعفری اظهار کرد: پرواز مشهد به تهران به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تأخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای مواجه شد.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی بیان کرد: پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسؤولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

وی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

کد خبر 6089581

دیگر خبرها

  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد