Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:17:21 GMT

اعطای درجه هنری به عکاسان ایرانی از سوی فیاپ

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۱۹۷۰

اعطای درجه هنری به عکاسان ایرانی از سوی فیاپ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فیاپ در ایران، به منظور قدردانی از شخصیت‌های برجسته عکاسی، فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) القاب یا درجه‌های هنری ویژه را به هنرمندان عکاس اعطا می‌کند که در دوره سال ۲۰۲۱ علی سامعی از ایران لقب EFIAP/gold را دریافت کرد.

احمد خطیری، امیرعلی نواده شهلا، حمید جمشیدیان، سید شهاب الدین منتظری، محمدرضا معصومی و مهدی کاظمی بومه نیز لقب EFIAP یا هنرمند ممتاز فیاپ را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین احمد سامعی، امیدرضا پورنبی، ایمان یدملت، جواد حسن پور، داریوش قنبرنسب، رضا محمدی، سحر حاجی غنی‌زاده، سیدرضا جوادی، عباس حاجی حسین کلانتر، عرفان آقابابایی، عرفان ربیعی دستجردی، محمد استکی، محمود کاملی، مرجان تقی پور فهندری، مهدی اسحاقی قالیباف، مهدی پارساییان، مهرزاد مقصودیان، میرعلی پرندک و هادی دهقان‌پور لقب AFIAP یا هنرمند فیاپ را دریافت کردند.

لقب AFIAP یا «هنرمند فیاپ» اولین لقبی است که می‌توان دریافت کرد. این لقب به هنرمندان عکاسی اعطا می‌شود که کیفیت‌ها و تکنیک‌های هنری و تولیدات هنری آنها از طریق شرکت در جشنواره‌های عکاسی بین‌المللی زیر نظر فیاپ توسط داوران بین‌المللی در کشورهای مختلف تأیید شده باشد. لقب EFIAP یا «هنرمند ممتاز فیاپ» نیز به هنرمندان عکاسی اعطا می‌شود که غیر از داشتن تکنیک‌های ممتاز، تعداد مشخصی از عکس‌هایشان در تعداد زیادی جشنواره بین‌المللی زیر نظر فیاپ پذیرفته شده باشد. به منظور تقدیر از هنرمندان عکاسی که پس از دریافت لقب EFIAP فعالانه به شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی زیر نظر فیاپ ادامه می‌دهند و به این وسیله با خلق آثار هنری جدید به ارتقا عکاسی کمک می‌کنند، فیاپ هفت سطح دیگر EFIAP را به وجود آورده است که EFIAP/bronze اولین سطح بعد از EFIAP است، سپس EFIP/silver و EFIAP/gold .

برای دریافت لقب AFIAP عکس‌های این نامزد باید در ۱۵ جشنواره بین‌المللی مختلف زیر نظر فیاپ در ۸ کشور مختلف پذیرفته شده باشد. این نامزد باید حداقل ۴۰ پذیرش با ۱۵ عکس مختلف در جشنواره‌های بین‌المللی زیر نظر فیاپ داشته باشد. حداقل ۵ عکس از این ۱۵ عکس، هرکدام باید حداقل در ۳ جشنواره مختلف پذیرفته شده باشند.

برای دریافت لقب EFIAP هنرمند می‌بایست دارای لقب AFIAP باشد و بر اساس تاریخ درج شده در دیپلم AFIAP، حداقل یک سال از زمان دریافت لقب AFIAP گذشته باشد. عکس‌های این کاندیدا باید حداقل در ۳۰ جشنواره بین‌المللی مختلف زیر نظر فیاپ، در ۲۰ کشور مختلف پذیرفته شده باشد. این کاندیدا باید حداقل ۲۵۰ پذیرش با ۵۰ عکس مختلف در جشنواره‌های بین‌المللی زیر نظر فیاپ داشته باشد. حداقل ۵ عکس از این ۵۰ عکس، هرکدام باید حداقل در ۳ جشنواره مختلف پذیرفته شده باشند. حداقل ۲ عکس از این ۵ عکس می‌بایست هرکدام برنده حداقل یک جایزه باشند. این ۲ جایزه می‌بایست با ۲ عکس مختلف در ۲ کشور مختلف و از ۲ جشنواره مختلف کسب شده باشند.

برای دریافت لقب سطح طلا EFIAP هنرمند می‌بایست دارای درجه هنری EFIAP/bronze بوده و حداقل یک سال از زمان دریافت آن لقب گذشته باشد. همچنین برای دریافت درجه هنری EFIAP/g حداقل ۷۵۰ پذیرش با حداقل ۲۰۰ عکس مختلف در ۱۵ کشور مختلف و همچنین دریافت حداقل ۱۷ جایزه با ۱۷ عکس مختلف مورد نیاز است.

فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) که به عنوان تنها مؤسسه بین‌المللی در زمینه عکاسی که از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است در سال ۱۹۴۶ پایه گذاری شد و از آن سال تاکنون واسطه‌ای برای برقراری ارتباط بین مؤسسات ملی عکاسی در کشورهای مختلف جهان بوده است. این فدراسیون به عنوان عضو اجرایی با مؤسسات ملی عکاسی در سراسر جهان همکاری نزدیک دارد که تعداد آنها به بیش از ۹۰ مؤسسه ملی در ۵ قاره می‌رسد و در حال حاضر تنها نماینده رسمی فیاپ در ایران «کلوپ عکس فوکوس» وابسته به «مؤسسه هنر خیام» است.

کد خبر 5402681

منبع: مهر

کلیدواژه: فیاپ عکاسی رضا محمدی چهلمین جشنواره فیلم فجر فیلم کوتاه تئاتر ایران جشنواره فیلم عمار برنامه تلویزیونی فیلم سینمایی هنرمندان تئاتر کارگردان تئاتر پردیس سینمایی چارسو سازمان صداوسیما پیمان جبلی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان جشنواره فیلم فجر موسیقی ایرانی مختلف پذیرفته شده عکس مختلف برای دریافت باید حداقل کشور مختلف دریافت لقب لقب AFIAP لقب EFIAP

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی

سیدمجید پوراحمدی در جریان بازدید از نمایشگاه هنر جهانی دبی از حضور پررنگ و تاثیرگذار هنرمندان کشورمان در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: هنرمندانی از ۶۰ کشور دنیا با بیش از ۱۰ هزار اثر هنری در قالب ۴۰۰ غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند و آثار متنوع و مقرون‌به‌صرفه‌ای را به نمایش گذاشتند.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وی تاکید کرد: یکی از اهداف صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی، معرفی آثار هنرمندان ایرانی و حمایت از حضور آنها در رویداد‌های بین‌المللی است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: اغلب شرکت‌کنندگان این رویداد هنری از هنرمندان نوظهور و میان رده هستند و آثار نیز با سطوح قیمتی متنوع ارائه می‌شود.

پوراحمدی گفت: نمایشگاه هنر دبی یک رویداد هنری بین‌المللی در منطقه است و اغلب هنرمندان ایرانی شرکت‌کننده در این نمایشگاه از اعضای صندوق هنر نیز هستند.

وی افزود: تلاش داریم با بررسی چالش‌ها و راهکار‌های ارتقای حضور هنرمندان در این رویداد، چگونگی معرفی هرچه بهتر آثار هنرمندان ایرانی در خارج از مرز‌های کشور و بررسی راهکار‌های ارتباط موثر هنرمندان و گالری‌های ایرانی با بازار جهانی اقتصاد را مورد ارزیابی قرار دهیم.

پوراحمدی بسترسازی برای شکوفایی استعداد‌های هنرمندان جوان و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر را یکی از اهداف مهم صندوق اعتباری هنر عنوان کرد و افزود: هنر ایران قدمت چندهزار ساله دارد و با توجه به ظرفیت بی نظیر این حوزه، طی دو سال گذشته اقدامات جدی در بسترسازی میان مدت و بلند مدت برای توسعه و رفع موانع اقتصاد هنر به عمل آوردیم.

وی ادامه داد: در این زمینه تلاش می‌کنیم با حمایت از حضور هنرمندان ایرانی در رویداد‌های بین‌المللی، شناساندن آثار ارزشمند هنری ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی و جذب مشتریان نقش تسهیل‌گر را داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • اجرای رویداد هنری «وعده صادق» در استان خوزستان
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه‌النجاه منتشر شد
  • باد شدید از امروز زنجان را درمی‌نوردد
  • بارش باران نقاط مختلف استان زنجان را فرا می گیرد
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد