Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:06:35 GMT

معماری مدرسه ای ویژه گرا، خلاق و متنوع

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۲۱۲۴

معماری مدرسه ای ویژه گرا، خلاق و متنوع

 

این هفته نگاهی به معماری مدرسه اسکوباک (SKOVBAKKE)، در شهر اودر دانمارک می کنیم. اسکوباک در زبان دانمارکی به معنای سینی های جنگلی است.

مدرسه تمرکز ویژه ای بر ورزش به عنوان بخشی طبیعی از زندگی روزمره دارد. بنابراین، به عنوان مثال، مسیرهای دسترسی در مناطق مشترک به عنوان مسیر برای ورزش طراحی شده است، در هر کلاس درس یک منطقه به طور خاص برای فعالیت بدنی طراحی شده است و چند سالن مدرسه به طور مستقیم به اتاق مشترک مدرسه مرتبط است و نقش سالن ورزشی را فراهم می کند، تا به عنوان یک منطقه بازی و حرکت فعال در زمان استراحت استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر کلاس درس یک منطقه به طور خاص برای فعالیت بدنی طراحی شده است.

معماری تاکید ویژه ای بر ایجاد فعالیت بدنی و بازی، به عنوان بخشی طبیعی از زندگی روزمره کودکان دارد.

 

وظیفه ما با مدرسه جدید این بود که مجموعه ای از ساختمان های قدیمی را جایگزین کنیم که چندین بار توسعه یافته بودند و بنابراین به عنوان یک مجموعه تکه تکه و نامناسب برای روش های آموزشی مدرن ظاهر می شدند. مجتمع جدید یک مدرسه برای 650 دانش آموز و یک مهدکودک برای 100 کودک را در یک محیط آموزشی جدید متنوع و شفاف ترکیب می کند، که تعامل بین حوزه های موضوعی را ترویج می کند و تاکید ویژه ای بر ایجاد فعالیت بدنی و بازی، به عنوان بخشی طبیعی از زندگی روزمره کودکان دارد.

یک محیط آموزشی جدید متنوع و شفاف که تعامل بین حوزه های موضوعی را ترویج می کند.

 

این مدرسه به عنوان یک ساختمان دو طبقه با الهام از بافت موجود طراحی شده است. سبرا (CEBRA) معمار مدرسه، توضیح می دهد که ما تصمیم گرفتیم از سقف های شیبدار و مقیاس انسانی استفاده کنیم که هویت دانش آموزان و ساکنان اودر را تضمین می کند. او ادامه می‌دهد: «ما تا آنجا که ممکن است درختان اصلی را حفظ کرده‌ایم زیرا انتقالی نرم به محیط سبز می‌دهند. چند درختی که مجبور شدیم قطع کنیم در فضای داخلی به عنوان مبلمان استفاده مجدد شده است. علاوه بر این، بخش‌های چوبی تمام ورودی‌ها را برجسته می‌کند و در داخل پلکان چشمگیر نیز از چوب ساخته شده است. به این ترتیب تماس فیزیکی با معماری از طریق ماده دلپذیر و محرک - چوب برقرار می شود.»

 

تجربه یک مدرسه در چیدمان سه سازه که گرد یک دهلیز مرکزی قرار می گیرند. محیط اطراف باز می شود و فضاهای محوطه سازی و ساختمانی متنوع و جالبی را چه در بیرون و چه در داخل ایجاد می کند.

 

سه میدان موضوعی مجاور با موضوعات مختلف - میدان خلاق، میدان علمی و میدان ورزشی- قرار گرفته اند.

 

این ساختمان به صورت چهار انگشت افست طراحی شده است که همگی به سمت یک فضای مشترک مرکزی بزرگ و سه میدان موضوعی مجاور با موضوعات مختلف - میدان خلاق، میدان علمی و میدان ورزشی- قرار گرفته اند. این ساختار انگشتان متلاشی شده، دسترسی مستقیم به فضاهای مشترک و محیط بیرونی را از تمام مناطق مدرسه تضمین می کند به طوری که ساختمان یک سلسله مراتب فضایی متنوع را تشکیل می دهد.

چیدمان منجر به فضاهای بیرونی متنوعی می شود که می توانند نیازهای متفاوتی از نظر نور خورشید، سایه و سرپناه را برآورده کنند

 

ترکیب فضاهای با سقف بلند و کوتاه، پرنور و کم نور، کوچک و بزرگ، به کودکان این امکان را می دهد که بسته به نیازها و خلق و خوی خود به موقعیت های اجتماعی مختلف – مجامع بزرگ، گروه های کوچکتر یا تنهایی – روی بیاورند. علاوه بر این، چیدمان منجر به فضاهای بیرونی متنوعی می شود که می توانند نیازهای متفاوتی از نظر نور خورشید، سایه و سرپناه را برآورده کنند. این بدان معناست که می توان از آنها در رابطه با تغییر سطوح، الگوها و برنامه های فعالیتی که زندگی روزمره را در مدرسه تعریف می کند، استفاده و تجهیز کرد.

 

نقل از :  https://www.archdaily.com/880466/odder-kommune-school-cebra

و https://cebraarchitecture.dk/project/skovbakke-school/

وhttps://www.arel.ir/

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزش در مدرسه آموزش خلاق محیط خلاق تنوع در محیط نوآوری مدارس دنیا معماری مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از جمع‌بندی اولیه به‌منظور احداث ژوراسیک پارک ناژوان خبر داد.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری جلسه این هفته شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در این جلسه، پروژه ژوراسیک پارک ناژوان مطرح و مقرر شد مذاکرات با سرمایه گذار آن انجام و جمع بندی موارد در جلسه آتی مطرح و تصمیم لازم اتخاذ شود.

وی افزود: همچنین در این جلسه پروژه اداری تجاری و پارکینگ مکانیزه شهدا مورد تاکید مجدد قرار گرفت و اجرای آن به تصویب اعضا رسید.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره اتفاق نظر اعضای شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان مبنی بر ضرورت توسعه اماکن تفریحی و فرهنگی در سطح شهر تصریح کرد: در این نشست، بحث واگذاری باغ جوان مطرح و مقرر شد این مجموعه به منظور بهره‌برداری جامع به شرکت توسعه سیاحتی سپاهان واگذار شود.

حیدری گفت: مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان، نظارت مستمر بر پروژه هتل جهان نما و سایر پروژه های مشارکتی دیگر موضوع مورد بحث این جلسه بود و مقرر شد از طریق برون‌سپاری، کیفیت و کمیت نظارت‌ها افزایش پیدا کند.

کد خبر 749588

دیگر خبرها

  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • خلاقیت؛ موتور رشد شهرها
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان‌دار است
  • ارتش در حوادث و بحران‌ها میدان دار است
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • معلم خلاق، دانش‌آموز هنر آفرین
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند