Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مصطفی نخعی» نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس از بیرجند، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی بود که از ابتدای شروع به کار مجلس در کمیسیون انرژی بار‌ها مورد پیگیری قرار دادیم هم در دولت گذشته و هم در دولت جدید، موضوع تامین زیرساخت‌های انرژی استان و یکی از این زیرساخت‌های بسیار مهم در حوزه انرژی استان احداث همین خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویادامه داد: این موضوع جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی شد و با توجه به پیگیری‌هایی که انجام شد، تفاهم‌نامه خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از انبار نفت رفسنجان به انبار نفت بیرجند و در فاز بعدی به تربت حیدریه و مشهد بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و بانک ملت امضا شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: تأمین پایدار مورد نیاز استان خراسان جنوبی، همینطور استان‌های واقع در شمال شرق کشور خراسان رضوی و خراسان شمالی، کوتاه شدن مسیر انتقال فراورده، کاهش مصرف سوخت، کاهش هزینه‌های حمل و نقل جاده ای، تسهیل صادرات فرآورده به کشور افغانستان از مهم‌ترین اهدافی است که با احداث این خط محقق خواهد شد.

نخعی گفت: ظرفیت انتقال فرآورده‌های نفتی در این خط لوله ۱۵۰ هزار بشکه در روز است و میزان سرمایه‌گذاری هم حدود ۳۷۲ میلیون یورو خواهد بود که بخشی از منابع مورد نیاز این طرح از محل اعتبارات است که توسط بانک ملت اختصاص می یابد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس

کلیدواژه: انبارهای استراتژیک خراسان جنوبی فرآورده های نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با دعوت همتای عمانی خود راهی این کشور شد.

تقوی در این سفر در جلسات متعددی با رئیس فدراسیون والیبال عمان در خصوص تبادل مربی، برگزاری کمپ مشترک در بخش‌های و رده‌های سنی مختف رشته‌های والیبال ساحلی و سالنی به بحث و گفتگو پرداخت و با امضای یک تفاهم‌نامه مشترک، همکاری و تعامل ایران را با عمان آغاز کرد.

همچنین تقوی در این دیدار مذاکراتی در خصوص افزایش تعامل و همکاری با فدراسیون حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی داشت و مذاکراتی با دیگر روسای فدراسیون‌ها انجام داد.

رییس فدراسیون والیبال کشورمان در دیدار با سفیر ایران در عمان در خصوص لزوم حمایت فدراسیون‌های ورزشی در سفرهای بین‌المللی توسط وزارت امورخارجه و سفارت خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف صحبت‌هایی انجام داد و با حضور در کمیته ملی المپیک عمان با دبیر کل این کمیته به گفتگو نشست.

بازدید و بررسی بیشتر امکانات والیبال عمان و همچنین بررسی زمینه‌های مشترک دو فدراسیون برای ارتقای سطح والیبال دو کشور از دیگر برنامه‌های امروز تقوی در عمان است.

رییس فدراسیون والیبال ایران امشب(جمعه ۱۴ اردیبهشت) به تهران باز خواهد گشت.

کد خبر 6095559

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم نامه توسعه رسته کفش دانسفهان
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم