Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ محمودرضا سجادی، سفیر اسبق ایران در روسیه که مهمان برنامه جهان آرا در تلویزیون شده بود، گفت: به خاطر کارهایی که سال‌ها پیش و در رژیم‌هایی متفاوت، توسط روسیه در ایران انجام شده، نباید الان منافع و همکاری راهبردی خود را تحت تاثیر قرار دهیم.

*اینکه می‌گویند ایران، نیروی زمینی روسیه در سوریه شد، از آن جنگ رسانه‌ای های غربی - عربی - عبری بود، خب ما هم می‌توانیم بگوییم روسیه نیروی هوایی ما در سوریه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه مهم است، نتیجه‌ای است که حاصل شد.

*روابط بین دو یا چند کشور، روابط دو دوست نیست، هر کشور منافع خودش را در نظر می‌گیرد مگر استثنائی باشد مثل روابط ایران و حزب‌الله، ولی ما با روسیه هیچ پیوند استراتژیکی نداریم ولی می‌توانیم ایجاد کنیم.

*تصور روسیه این بود که قضیه سوریه هم مثل تونس و دیگر کشورهای عربی و اعتراضی مردمی است و به زودی دولت بشاراسد سقوط می‌کند، چندین سال طول کشید تا روسیه را متقاعد کنیم مسئله متفاوت است.

*به روس‌ها گفتم اگر الان در سوریه با داعش نجنگید، فردا در مسکو باید با آنها نبرد کنید.

* در نمایشگاهی نفتی، مسئولان ایرانی به غرفه روسیه سر نمی‌زدند ولی در غرفه کشورهای غربی و آمریکا حضور داشتند در عین حال می‌گفتند آنها کارت ویزیتشان را هم به ما نمی‌دهند!

*روس‌ها اگر جدیت ما را در برقراری روابط راهبردی ببینند، جلو می‌آیند البته می‌توانم بگویم تاکنون جدیت آنها بیشتر بوده است. 

*مسئول FATF بانک مرکزی روسیه گفت می‌بینم چه ماجرایی برای شما در نظر گرفته‌اند، هیئتی بفرستید تا آموزش‌های لازم را به آنها بدهم.قضیه را به تهران منتقل کردم و بعد از 6 ماه چند جوان تازه‌کار اعزام شدند که جرأت نکردم با آنها بروم؛ رفته بودند برای آن مسئول روسی FATF را تعریف کنند!

*سخنان ظریف در مورد نقش روسیه در سوریه، حتی می‌تواند پیگیری حقوقی داشته باشد! ما 5 سال قبل از روسیه، به سوریه رفتیم و ایران بود که روسیه را متقاعد کرد وارد میدان شود.

*به رئیس دفتر پوتین گفتم چرا قطعنامه‌های ضد ایرانی را وتو نمی‌کنید؟ گفت مسلح شدن هسته‌ای شما به ضرر ما و مورد اعتراض مردم روسیه است! احساس می‌کنم گروهی از ایران، این پالس را به آنها داده بودند.

*در پروژه نیروگاه بوشهر، ما به تعهداتمان در قبال روسیه عمل نکردیم!

*گاهی حتی با هماهنگی، کاری می‌کردند بانک مرکزی پول روس‌ها را ندهد، انگار مسئله حیثیتی بود که نباید پول آنها را به موقع بدهیم.

*روس‌ها مایل نیستند از ترکیه خرید کنند ولی فعلا مجبورند 30 میلیارد دلار تجارت با این کشور داشته باشند؛ روسیه مجبور است با واردات حتی از آمریکا، رفاه مردمش را تامین کند ولی اولویتشان، خرید از کشورهای دوست است.

*در آستاراخان، بیشتر ماشین‌های پلیس، سمند بود!

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا ایران و روسیه روسیه محمدجواد ظریف FATF ایران افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا روس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۲۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به تازگی بحث تخریب و گودبرداری ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج در خیابان بهشت تهران مطرح شده و اخبارش منتشر شده، اما به سرعت روند تخریب این ساختمان پی گرفته شده است.

گویا این ساختمان که برای شهرداری تهران است، قرار بوده در طرح گذشته به سنگلج بپیوندد، اما نه تنها این اتفاق نیافتاده بلکه الان تخریب شده و هر لحظه امکان دارد که برای بنای ثبت ملی سنگلج هم اتفاقات ناگواری در اثر این مجاورت بیافتد.

اتابک نادری هنرمند امروز در صفحه شخصی خود فیلمی بدین مضمون منتشر کرد که با همراهی مسئولان تماشاخانه، مرکز هنر‌های نمایشی و گروه مهندسین دفتر عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر بام سنگلج حضور پیدا کرده و نسبت به روند تخریب و گودربرداری این ساختمان ابراز نگرانی کردند.

پریسا مقتدی رییس تماشاخانه سنگلج نیز چندی پیش درباره پیگیری‌هایش توضیح داد: طی روز‌های گذشته مجددا به آقای نادعلی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و مدیرکل هنر‌های نمایشی اطلاع دادیم. عکس و فیلم‌هایی را تهیه کردیم و طی نامه‌نگاری‌هایی که انجام داده‌ایم اعلام نگرانی کردیم که این تخریب دارد صورت می‌گیرد. در جریان هستم که مدیرکل محترم نیز مکاتباتی با وزیر داشته‌اند. با دفتر طرح‌های عمرانی وزارتخانه جناب آقای جان‌نثار و همکاران‌شان مهندس توکلیان، گفت‌وگو کردیم که دیدار حضوری از پروژه داشتند و با مهندسان آن پروژه نیز صحبت کردند. متاسفانه این طور به گوش ما رسید که ۲۰ متر هم می‌خواهند پایه‌ریزی کنند. هر چند مهندسان دفتر طرح و برنامه معتقد بودند که اگر دقت لازم در این تخریب و پی‌ریزی بشود مشکلی پیش نمی‌آید، اما آنها هم به سهم خودشان نگرانی‌هایی داشتند. به هر حال ۳۰ سال از ساخت آن ساختمان می‌گذرد و به نوعی این ۲ ساختمان در گذر زمان به هم تکیه داده‌اند.

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی نیز در اظهار نظر نسبت به این اتفاق گفت: : شهرداری تهران در اقدامی کاملا غیر قانونی و کاملا چراغ خاموش اقدام به تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج کرده است. بنای تماشاخانه سنگلج ثبت ملی است و این اقدام شهرداری تهران تخلف آشکار، خودسرانه و کاملا غیر قانونی است. مکاتبات لازم را با آقای دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری انجام داده‌ایم و منتظر پیگیری و پاسخ این وزارتخانه هستیم.

حالا باید منتظر ماند و پیگیری کرد تا ببینیم مسئولان شهرداری چه جواب و صحبتی در ارتباط با این اتفاق دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • غنیمت جنگی ویژه برای پوتین؛ تانک پیشرفته آمریکایی اسیر شد | فیلم
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک