Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نسیم راوند فعال رسانه‌ای طی یادداشتی به حوادث اخیر شهر یاسوج اشاره داشته و آورده؛ استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج روزهای سخت و پرالتهابی را پشت سر می‌گذارد.

عده‌ای خواسته یا ناخواسته با انتشار کلیپ‌هایی از درگیری‌ها سعی کردند فضای استان را ناامن جلوه دهند و دستگاه‌های امنیتی از جمله نیروی انتظامی و دادگستری را زیر سوال ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمارهایی که فرمانده نیروی انتظامی در هفته گذشته ارائه کرد استان کهگیلویه و بویراحمد براساس آمار و داده‌ها از امنیت بسیار مطلوب و پایداری برخوردار است .

سردار مصطفایی این را هم گفت که تنها در چند مورد نزاع اندک ماه گذشته مردم به جای اینکه مبادرت به مداخله کنند اقدام به فیلمبرداری، انتشار و باز نشر گسترده این حوادث در فضای مجازی کردند و چهره استان را خدشه‌دار کردند.

سردار مصطفایی به این نکته هم اشاره داشته که ۹۵ درصد منازعین و متهمین تمامی نزاع‌های یک ماه گذشته اعم از چاقوکش، قمه‌کش و غیره دستگیر و با قرار سنگین در حال تحمل کیفر هستند.نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با تمام توان برای برقراری امنیت در استان و مقابله با هرگونه شرارت پای کار است.

از طرف دیگر دادگستری کهگیلویه و بویراحمد هم پای کار است و هیچ تعارفی با کسانی که بخواهند نظم و امنیت استان را خدشه‌دار کنند ندارد و به همین دلیل تنها دستگاهی که در حوادث اخیر پاسخ‌‌گو بوده دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بود.

اما حوادث اخیر در کهگیلویه و بویراحمد نیاز به واکاوی دارد که چرا در استان مانند کهگیلویه و بویراحمد باید شاهد چنین حوادثی باشیم؟ صاحب‌نظران ضعف فرهنگی، فقر، بیکاری و ضعف اعتقادات دینی را عامل اصلی آسیب‌‌های اجتماعی در این استان می‌دانند که نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی و کار اصولی صورت گیرد.

برای دور نگه‌داشتن کهگیلویه و بویراحمد از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیاز است که دستگاه‌های فرهنگی پای کار بیایند اما در حوادث اخیر یاسوج دریغ از یک اظهار نظر از سوی دستگاه‌های فرهنگی.

بخشی از مشکلات کنونی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه‌های فرهنگی بازمی‌گردد اما آنها در این برهه حساس سکوت کرده‌اند و این سوال پیش می‌آید که دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد دقیقا کجایند؟

دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بیایند و بگویند چه کرده‌اند و قرار است در آینده چه کاری انجام دهند تا شاهد این همه معضل و آسیب اجتماعی در این استان کوچک نباشیم اما متاسفانه انگار متولیان فرهنگ در خواب عمیقی زمستانی فرو رفته‌اند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز کهگیلویه و بویراحمد دستگاه های فرهنگی حوادث اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد از پیش‌بینی ورود ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر خبر داد.

آرش مصلح روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان افزود: پیش بینی میزان بارش‌ها طی سامانه بارشی پیش رو ۸۰ تا ۱۲۰ میلی متر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه  سه سد در حال بهره‌برداری در استان داریم، اظهار کرد: سد کوثر از ۱۴ فروردین ماه تاکنون سرریز کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خروجی سد کوثر را از ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه ۶۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش داده ایم.

مصلح تصریح کرد: سد کوثر ۱۰ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی دارد که پیش‌بینی می‌شود که طی بارش های اخیر ۱۰ میلیون مترمکعب آب وارد این سد شود.

وی ادامه داد: سد چم شیر گچساران ۷۰۵ میلیون مترمکعب هم اکنون ذخیره دارد که ۱۶۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد و ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب در سد شاه قاسم ذخیره شده که هم اکنون یک میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در دولت سیزدهم در راستای ساماندهی ۱۸ طرح اجرا کرده‌ایم که پس از اجرای این طرح‌ها تاکنون هیچ خسارتی ناشی از رودخانه‌ها نداشته‌ایم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اشتغال، وام و کمک مالی بیشترین مطالبه ثبت شده مردم کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سامد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر