Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:17:48 GMT

پرندگان میهمانان روزهای برفی بروجرد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۳۰۴۷

پرندگان میهمانان روزهای برفی بروجرد

به گزارش ایرنا آموختن حس مهربانی نسبت به پرندگان درس مهر و محبت به صورت عملی است، والدین می توانند با بیان مثال ها و داستان هایی از مهربانی و رفتار بزرگان و شخصیت های دینی با حیوانات، کودکان را به مهربانی با پرندگان تشویق کنند.

در این روزهای سرد زمستانی که بارش برف، این نعمت الهی همه جا را سفید پوش کرده است، بسیاری از حیوانات به ویژه پرندگان برای یافتن غذا به سکونتگاه های انسان پناه می آورند که ما می توانیم با قرار دادن تکه های نان و باقیمانده سفره غذای خود در مکانی از حیاط، بالکن یا روی دیوار، پرندگان را سیر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این روزها، پرندگان زیادی به باغچه ها و حیاط خانه ها سر می زنند و از خرده های غذا یا ته مانده سفره که مردم برای آنها می ریزند، استفاده می کنند بنابراین می توانیم روزهای سرد زمستانی را به روزهای دانه پراکنی برای پرندگان تبدیل کنیم چراکه غذا در این فصل برای پرندگان کمیاب است و این مساله می تواند موجب مرگ آنها شود.
 
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بروجرد گفت: گنجشک، کبوتر، یاکریم، کلاغ، دم جنبانک و حتی گاهی طوطی، قناری، بلبل و دارکوب از عمده پرندگانی هستند که از ته مانده غذا یا دانه های پاشیده شده از سوی شهروندان در نقاط مختلف استفاده می کنند.

زهرا علیرضایی افزود: این فصل، زمان سختی برای پرندگان است، روزها کوتاه و شب ها سرد و طولانی هستند، مواد غذایی پرندگان که در طبیعت موجود بوده، مصرف شده یا زیر برف پنهان است و بسیاری از حشرات نیز مرده یا خفته اند.

وی اظهار داشت: آب ها یخ زده اند و مواد غذایی مورد نیاز برای تولید انرژی جهت گرم و زنده نگه داشتن پرندگان، کمیاب شده است از سوی دیگر پیدا کردن سرپناه هم ممکن است برای پرندگان کوچک و ضعیف شهر آسان نباشد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست بروجرد گفت: از شهروندان تقاضا می شود به شکرانه لطف خداوند و بارش برف به فکر غذا دادن به پرندگان باشند و با تکه های نان و مواد غذایی که در خانه موجود است از آنها پذیرایی کنند.

علیرضایی افزود: بسیاری از کسبه و بازاریان نیز در مقابل محل کار خود برای پرندگان غذا می ریزند که این کار بسیار پسندیده است و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اظهار داشت: در این روزها طبیعت دوستان و کسانی که حافظ منابع ملی و طبیعی هستند برنامه هایی برای غذا دادن در طبیعت دور از شهر برای پرندگان و حیوانات دارند که به صورت خودجوش انجام می دهند.

وی بیان کرد: برخی از دوستداران محیط زیست و طبیعت نیز با پاشیدن دانه در اطراف تالاب بیشه دالان که محل زیست بسیاری از پرندگان مهاجر و بومی است کار غذا دادن به این حیوانات را انجام می دهند.

برچسب‌ها بروجرد بارش برف لرستان پرندگان مهاجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد بارش برف لرستان بروجرد بارش برف لرستان پرندگان مهاجر برای پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد

 با حضور مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجتمع چند منظوره موسسه آوای کوچه در شهرستان بروجرد افتتاح شد.
محمد حسین اسماعیلی با اشاره به طرح ملی تابا برای تجلیل از الگو‌های برتر آموزشگاهی در سطح کشور گفت:این طرح برای اولین بار در شهرستان بروجرد افتتاح شدو این آموزشگاه به عنوان الگوی برتر آموزشی در کشور معرفی شد. 
 همچنین در این مراسم از تعدادی از هنرمندان شهرستان بروجرد تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • (تصاویر) حجاب میهمانان خارجی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم