Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی آریان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا امانت کتاب در این استان را کاهش داده بود گفت: با بازگشایی کتابخانه های عمومی امانت کتاب از کتابخانه ها رشد داد، در ۹ ماه پارسال اعضای کتابخانه های عمومی استان ۱۸۵ هزار جلد کتاب به امانت برده بودند.

وی تعداد اعضای کتابخانه های عمومی این استان را ۴۱ هزار نفر عنوان کرد و افزود: تعداد عضویت نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد رشد یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آریان تعداد کتابخانه های این استان را ۷۶ باب عنوان کرد و اظهار داشت: ۸۹۶ هزار جلد کتاب در این کتابخانه ها وجود دارد که تعداد کتاب نیز در این بازه زمانی هفت درصد رشد دارد.

به گزارش ایرنا خراسان شمالی قبل از شیوع ویروس کرونا با بیش از ۶۰ هزار عضو از نظر شمار اعضای کتابخانه‌های عمومی و نیز شاخص امانت‌گیری کتاب رده سوم کشور را به دست آورده بود.

علت کاهش اعضا و امانت کتاب در مقایسه با سال های گذشته شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها در بازگشایی کتابخانه ها و رفت و آمد ها بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: در دوران شیوع کرونا طرح امانت کتاب با پیک نیز اجرا شد که متقاضیان به صورت تلفنی کتاب های خود را درخواست می کردند و فعالیت های فرهنگی نیز به صورت مجازی انجام شد که ارتباطات قطع نشود.

 همواره کتاب های موجودی در کتابخانه های عمومی استان از نظر فرسوده بودن وجین و کتاب ها پر استقبال و تازه نشر جایگزین می شود.

آریان افزود: هم اینک هفت پروژه در حال است که پروژه کتابخانه عمومی رویین، شوقان، سنخواست، تیتکانلو ، ایور، کشانک، و پروژه آمفی تئاتر مرکزی شیروان است که از ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز دارند که با تامین اعتبار به فضای کتابخانه های عمومی استان افزوده خواهد شد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد نهاد كتابخانه های عمومی کشور خراسان شمالی کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد نهاد كتابخانه های عمومی کشور خراسان شمالی بجنورد نهاد كتابخانه های عمومی کشور خراسان شمالی کتاب کتابخانه های عمومی خراسان شمالی کتابخانه ها امانت کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در مراسم آغاز این کارگاه‌ها، گفت: کتابخانه‌های عمومی در کنار رسالت ترویج کتابخوانی، محافل ادبی و قرآنی را به منظور برقراری ارتباط کودکان و نوجوانان با ادبیات و نویسندگان راه اندازی کردند.

عاطفه زارعی با بیان اینکه این محافل با حضور پیشکسوتان و استادان ادبی کشور برگزار می‌شود، افزود: مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی در بخش شعر و محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری در بخش داستان در این کارگاه‌ها تدریس می‌کنند.

او همچنین به دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان، دوست من کتاب، اشاره کرد و افزود: این جشنواره از آبان ۱۴۰۱ آغاز و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان کشور هستند، خاطرنشان کرد: مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب هیأت داوران و از افتخارات ایران اسلامی به شمار می‌روند.

دبیر کارگاه آموزشی شعر کودک و نوجوان همدان هم گفت: همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان کشور است.

کمال شفیعی‌مشعوف، با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها با هدف شناسایی استعداد‌ها باید ادامه داشته باشد گفت: امیدوارم مجموعه داستان و مجموعه شعر‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره به چاپ برسد.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • بهشتی از ۱۶۱ هزار یار مهربان/ اینجا ملک رفاقت و اعتماد است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی