Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:01:27 GMT

ورزش همگانی همدان در جمع ۴ استان برتر کشور 

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۳۴۸۴

ورزش همگانی همدان در جمع ۴ استان برتر کشور 

ایسنا/همدان مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از قرار گرفتن ورزش همگانی همدان در جمع چهار استان برتر کشور خبرداد و گفت: هیات های ورزشی استان باید با تشکیل کمیته‌های همگانی در داخل هیات‌هایشان در توسعه ورزش همگانی نقش داشته باشند.

به گزارش ایسنا، حمید سیفی در جلسه شورای ورزش همگانی استان همدان، با اشاره به وسعت و دامنه تخریب ویروس کرونا در ورزش کشور، اظهار کرد: اراده ورزش همگانی و اداره کل ورزش و جوانان استان باعث توسعه ورزش همگانی شد و پویش های صورت گرفته باعث شد ورزش همگانی استان در جمع چهار استان برتر کشور از لحاظ تندرستی و سلامتی قرار بگیرد و در کسب مدال با رشد چند برابری مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هیات های ورزشی استان باید با تشکیل کمیته‌های همگانی در داخل هیات‌هایشان در توسعه ورزش همگانی نقش داشته باشند و نباید ملاک آن ها مباحث مالی باشد و توسعه ورزش برای تمام افراد و جامعه هدف به صورت یکسان شکل بگیرد و استعدادیابی در این موارد موضوع بسیار مهمی است.

هادی سبزواری، رئیس هیات ورزش های همگانی استان همدان در ادامه با تاکید بر این‌که هیات ورزش همگانی از بزرگترین هیات های ورزشی استان است، تصریح کرد: بر اساس معیارهای تعیین شده فدراسیون، با ۷۳ کمیته زیر مجموعه جزو چهار هیات برتر ورزش همگانی در کشور هستیم. در زمان کرونا ورزش همگانی با آسیب های زیادی مواجه شد اما با همت دستگاه ورزش و ورزشکاران، فعالیت های اجتماعی و ورزشی را با کاهش کم‌تری روبرو کردیم و با برگزاری وبینارها و طرح های مختلف سعی بر این شد در طول دوران کرونا ورزش را به خانه ها بیاوریم.

وی در ادامه افزود: ایستگاه‌های ورزش روزانه در طول دوران کرونا با افزایش همراه بود و باید با نگاه ویژه به ورزش بانوان و افزایش زیرساخت ها همچنان در جمع هیات‌های برتر ورزش همگانی کشور باشیم.

سبزواری خاطرنشان کرد: امسال ۹ رشته ورزشی برای کارکنان دولت در نظر گرفته شد و امیدواریم ورزش کارکنان ادارات دولتی فعال تر باشد زیرا تاکنون بخش اعظمی از ادارات استان از ورزش کارکنان دولتی جامانده‌اند.

محرم روزبه، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان این‌که ورزش همگانی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود و طبق صحبت های مقام معظم رهبری و تاکید فراوان ایشان بر ورزش همگانی می‌بایست در توسعه هر چه بیش‌تر این ورزش تلاش کنیم، تصریح کرد: اگر از غافله عقب بمانیم قطعا با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد. با افزایش زیرساخت ها و همکاری ادارات کل استان می‌توانیم در راستای توسعه ورزش همگانی و تزریق شور و نشاط در جامعه در کشور مانند همیشه پیش‌رو باشیم و امیدواریم مصوبه های ارسالی مورد تایید استانداری قرار بگیرد. 

روزبه افزود: ۲۳ درصد از جمعیت استان همدان در ورزش همگانی حضور مستمر دارند و باید تا ۴ سال آینده بتوانیم ورزش کارکنان، کارگری، دانشجویی و دانش آموزی و همچنین شهرداری و بسیج و دیگر ادارات را پای کار بیاوریم و انتظار داریم ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان این موضوعات رو مورد توجه قرار دهند که زیرساخت‌های ورزشی استان را در اختیار آنها قرار دهیم.

مهرداد نادری فر، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان در پایان صحبت افراد حاضر در جلسه با اشاره به مسائل حقوقی در ورزش و مشکلات پیش‌رو ورزش همگانی در مباحث زیرساختی و فرهنگی، مطرح کرد: متولیان ورزش در سالیان اخیر به موارد قانونی و حقوقی توجه بیش‌تری داشتند که این موضوع جای خوشحالی دارد و امیدواریم که دقت و توجه به این موارد بالاتر برود زیرا امکان بروز حوادث خطرناک ورزشی در سالن ها و و زیرساخت های ورزشی وجود دارد و باید تلاش کنیم این موارد کم‌تر رخ دهد.

وی اضافه کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان فرمت واحدی در اختیار هیات های ورزشی استان قرار دهد تا در مباحث حقوق ورزشی در سالن ها و انعقاد قرارداد دچار مشکل نشوند و ضوابط و مقررات مربوط به حوزه ورزش به صورت شفاف مشخص باشد تا ورزشکاران و رؤسای هیات های ورزشی در جریان این موضوعات باشند.

نادری فر در پایان تاکید کرد: در دولت فعلی هیچ سیاستی مبنی بر تعطیلی هیچ ورزشی وجود ندارد و باید با تشدید نظارت بر شیوه‌نامه های بهداشتی مانع از بروز بیماری در ورزشکاران شویم تا ورزش ما با تعطیلی مجدد روبرو نشود.

انتهای پیام

خبرنگار ایسنا؛ سینا بیدمشکی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ورزش همگاني استانی ورزشی کل ورزش و جوانان استان هیات های ورزشی استان توسعه ورزش همگانی استان همدان زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام بخشی صبح امروز با اعلام این خبر، اظهار کرد: مسابقات ورزشی سمپاد استان یادواره شهدای دانش آموز از ۹ اردیبهشت سال جاری با شرکت بیش از ۲۰۰ نفر دانش آموز و عوامل اجرایی در سالن‌های ورزشی آموزش و پرورش همدان برگزار خواهد شد.

بخشی افزود: این مسابقات در رشته‌های فوتسال (پسران)، والیبال (دختران)، تنیس روی میز (پسران و دختران) و شطرنج (پسران و دختران) برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نفرات برتر این دوره از مسابقات مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و به مسابقات کشوری نیز اعزام خواهند شد.

کد خبر 6090676

دیگر خبرها

  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز