Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود رستمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تداوم بارش‌ها در استان همدان، همچنان عملیات برفروبی، یخ زدایی و نمک پاشی در راه‌های ارتباطی برون شهری ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت برقراری ایمنی تردد در راه‌ها، طی سه ‌روز گذشته بیش از ۶ هزار و ۹۵۰ تن مخلوط شن و نمک به منظور جلوگیری از لغزندگی، یخ‌زدگی و انسداد محورهای مواصلاتی، با استفاده از ۳۱۲ دستگاه ماشین‌آلات سازمانی و تلاش ۵۳۳ نفر از راهداران و رانندگان پرتلاش این اداره‌کل در سطح جاده‌ها پخش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: محورهای مواصلاتی استان همدان مجهز به دوربین‌های نظارتی است که با بهره‌گیری از آن‌ها از طریق اپراتورهای مرکز مدیریت راه‌ها، شرایط جوی و ترافیکی راه‌ها به شکل آنلاین رصد می‌شود و به محض مشاهده تغییرات، اکیپ‌ها در نقاط کوهستانی و گردنه‌های برفگیر مستقر می‌شوند تا در اسرع وقت عملیات برفروبی را انجام دهند.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح راهداری زمستانی در راستای ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای، نیروهای راهداری شامل رانندگان و راهداران در قالب اکیپ‌های راهداری، با بهره‌گیری از انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در نظر گرفته شده که به محض اعلام هشدارهای هواشناسی در ۳۴ راهدارخانه ثابت و سیار استان مستقر می‌شوند تا در اسرع وقت خدمات لازم را برای برقراری ترددی ایمن به عمل آورند.

رستمی تأکید کرد: مهم‌ترین دغدغه در هنگام بارش برف عدم توجه برخی از کاربران جاده‌ای به نکات ایمنی است که در بیشتر موارد این بی‌توجهی‌ها منجر به انسداد محور، تداخلات ترافیکی، انسداد محور و ایجاد وقفه در امر برفروبی و باز نگاه داشتن راه‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: عدم استفاده از زنجیر چرخ، نداشتن سوخت کافی، خرابی برف پاک‌کن و سیستم گرمایشی وسیله نقلیه، نداشتن سلامت فنی خودرو و عدم رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی و عرضی با سایر وسایل نقلیه، عمده مشکلاتی است که ضمن ایجاد مشکل برای خود کاربران جاده‌ای، موجب ایجاد وقفه در عملیات راهداری می‌شود.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان تصریح کرد: در حال حاضر به غیر از محور نهاوند- نورآباد به دلیل بارش شدید برف و لغزندگی و محور گنجنامه(همدان-تویسرکان) به دلیل نداشتن ایمنی، تمام محور‌های ارتباطی استان باز بوده و تردد انجام می‌شود.

وی از رانندگان و کاربران جاده‌ای خواست حتی‌الامکان در فصل زمستان و در هنگام‌ بارش برف با توجه به هشدارهای هواشناسی، از سفرهای شبانه و غیر ضروری خودداری کرده و در صورت الزام به سفر حتما زنجیر چرخ، پوشاک گرم و سایر تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

رستمی یادآور شد: مسافران و کاربران جاده‌ای حتما پیش از اقدام به سفر از طریق سامانه‌ ارتباطی و آنلاین ۱۴۱ از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها اطلاع کافی را کسب و سپس اقدام به سفر کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: راهداری همدان محورهای مواصلاتی برفروبی کاربران جاده ای راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز و این عملیات به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری در حال اجرا است.

سید محمد فرخی افزود: همچنین قرارداد اجرای روکش آسفالت حفاظتی چیپ سیل به طول ۲۵ کیلومتر و نیز قرارداد اجرای روکش آسفالت گرم به طول ۳۰ کیلومتر در محور مذکور در سال جاری منعقد شده و در دستور کار است که پس از تامین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

فرخی گفت: این عملیات با هدف بهبود وضعیت تردد، ارتقای ایمنی عبور و مرور و در راستای بهسازی و روکش آسفالت در این محور انجام می‌شود که با اجرای این عملیات، شاهد کاهش تصادفات و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • احتمال ریزش سنگ‌ریزه در محور گنجنامه‌-تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه - تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه تویسرکان بازگشایی شد
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان