Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@20:05:22 GMT

افزایش موارد مثبت کرونا در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۳۸۹۵

افزایش موارد مثبت کرونا در خراسان رضوی

مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان موارد مثبت تست PCR در خراسان رضوی افزایش یافته است.

به گزارش قدس انلاین، محمدحسن درخشان اظهار کرد: میزان مراجعات روزانه به مراکز منتخب کرونا افزایش نداشته اما میزان تست PCR مثبت از ۴ به ۶ درصد و میزان تست رپید مثبت از ۲.۵ به ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: روند مراجعات روزانه به مراکز منتخب کرونا همان ۶ هزار نفر در هر هفته بوده و افزایش نداشته است. مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: عمده موارد مثبت، واکسن نزده‌ها و افرادی بودند که دُزهای دوم و سوم را به تأخیر انداخته‌اند و عمده افراد مبتلا، بستری و بدحال در بیمارستان‌ها نیز واکسینه نشده‌ها و موارد به تأخیر افتاده هستند. وی با بیان این‌که مردم هشدارها و آسیب‌های موج ششم بحران کرونا و ویروس امیکرون را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا را باید جدی گرفت و بلافاصله به پزشک مراجعه شود تا با تشخیص درست، درمان به‌موقع آغاز شده و از تکثیر و انتقال آن به دیگران جلوگیری شود. درخشان تصریح کرد: اعیاد مبارک ولادت حضرت زهرا (س) و همچنین ولادت‌های فرخنده ماه رجب را در پیش داریم و همه ساله در این مناسبت‌ها محافل جشن و شادی و مجالس عروسی زیادی برپا می‌شود، خواسته ما از مردم این است که امسال و در شرایط کنونی از برگزاری اینگونه محافل و مجالس خودداری کنند تا خدای نکرده به‌واسطه حضور نابه‌جا و بی‌موقع، شادی‌ها به غم‌ها تبدیل نشود. وی افزود: بابت تجمع بی‌مورد در بازارها و پاساژها و شلوغی‌های کاذب ایجاد شده در مکان‌های مختلف نیز به‌شدت نگران هستیم، ضمن اینکه باید با توجه به بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس و دانشگاه‌ها، نکات بهداشتی در مکان‌های آموزشی بیش از پیش رعایت شود. انتهای پیام منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته