Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرا شش پروژه آب‌شیرین‌کن در استان گفت: ظرفیت تولید آب این پروژه‌ها ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است که تا پایان امسال ۴۰ هزار مترمکعب آن وارد مدار بهره‌برداری می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالحمید حمزه‌پور ظهر امروز در نشست کارگروه قراردادهای شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بوشهر با بیان اینکه طرح‌های مهمی در استان در حال اجرا است اظهار داشت: اکنون تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر وابسته به استان‌های دیگر از جمله کهگیلویه و بویراحمد و فارس است که بیش از 80 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از خط آبرسانی کوثر و منابع آب کازرون تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اجرا شیرین‌سازی آب دریا را یکی از برنامه‌های مهم دانست و بیان کرد: اکنون حدود 40 هزار مترمکعب آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق شیرین‌سازی آب دریا تولید و وارد شبکه توزیع می‌شود.

وی هزینه تولید هر مترمکعب آب از طریق تأسیسات آب‌شیرین‌کن را بالای 20 هزار تومان دانست و افزود: قیمت فروش هر مترمکعب آب به صورت متوسط 600 تومان است که فاصله هزینه تولید تا فروش بسیار متفاوت است.

حمزه‌پور با بیان اینکه این پروژه‌ها در بوشهر، کنگان و نوار ساحلی دشتی قرار دارد تصریح کرد: اکنون به ظرفیت تولید روزانه 100 هزار مترمکعب پروژه آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر مهمترین پروژه‌های آب‌شیرین‌کن را 35 هزار مترمکعب بوشهر دانست و بیان کرد: علاوه بر آن پروژه‌های دیگر به حجم تولید 17 هزار، 28 هزار، شش هزار و 500، و یک‌هزار مترمکعب در بوشهر، سیراف - جم، دشتستان، هلیله و بندرگاه در حال اجرا است.

فاز نخست پروژه‌های 52 هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن بوشهر امسال وارد مدار می‌شودمشکل بی‌آبی سیستان و بلوچستان با آب‌شیرین­‌کن هسته‌ای برطرف می‌شودظرفیت تولید آب از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن استان بوشهر افزایش می‌یابد + فیلم

وی بیان کرد: علاوه بر آن مجوز ساخت پروژه آب‌شیرین‌کن در بنادر دیر، عسلویه و فاز دوم دلوار تنگستان صادر شده است.

حمزه‌پور با اشاره به اجرا شش پروژه آب‌شیرین‌کن در استان گفت: ظرفیت تولید آب این پروژه‌ها 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز است که تا پایان امسال 40 هزار مترمکعب آن وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب آشامیدنی استان بوشهر پروژه آب شیرین کن ظرفیت تولید آب هزار مترمکعب آب و فاضلاب مترمکعب آب پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش‌های اخیر باعث افزایش سطح آب در سدهای استان بوشهر شد و برخی از سدها به صورت کاملاً پر شد.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت سد ۴.۵ میلیون متر مکعبی تنگ ارم در شهرستان دشتستان بیان کرد: حجم ذخیره آب سد رئیس علی دلواری در شهرستان دشتستان به ۵۳ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از ذخیره ۶ میلیون مترمکعب آب در سد باغان خبر داد و اضافه کرد: حوضچه‌های سد تغذیه مصنوعی و بندهای کنترل سیلاب استان نیز با این بارش‌ها سیراب شدند.

وی از بهبود وضعیت آب‌دهی رودخانه‌های استان خبر داد و افزود: در مجموع ۲۵ میلیون مترمکعب رواناب در سدهای استان بوشهر ذخیره شد.

کد خبر 6096872

دیگر خبرها

  • بدهی‌های آب و فاضلاب استان بوشهر پرداخت شد
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت