Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سعید قربانی گفت: شرکت ملی حفاری برای حفاظت از محیط زیست و پایداری اکوسیستم آب، خاک و هوا با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست برنامه‌های مدون و عملیاتی اختصاصی را به صورت مستمر در دستور کار دارد.

به گفته او ۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک در ایران است که هر ساله برای نیل به اهداف محیط زیستی، شعار‌های مختلفی در نظر گرفته می‌شود و شعار سال ۱۴۰۰ (هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی) اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربانی می گوید: به این مناسبت اقدام به ایجاد فایل آموزشی جهت همکاران گردید فرهنگ سازی، تبلیعات محیطی، تهیه شعار‌های مرتبط با محیط زیست و درج شعار روز ملی هوای پاک بر سربرگ مکاتبات اداری از دیگر اقدامات در این زمینه است.

مدیر HSE، پدافند غیرعامل مدیریت بحران شرکت ملی حفاری ایران گفت: سرویس به موقع موتورآلات دستگاه‌های حفاری و تعمیر به موقع سامانه سوخت ماشین الات و تعویض قطعات معیوب، جلوگیری از سوزاندن هر نوع مواد نفتی در محل دکل‌های حفاری و مشتقات نفتی خروجی از چاه هنگام تعمیر و عدم سوزاندن زباله‌ها و جمع آوری و ارسال آن‌ها به محل‌های از پیش تعیین شده و. از جمله اقدامات در این ارتباط است.

به گفته این مقام مسئول اصلاح قرارداد‌های بلاستینگ و رنگ آمیزی و بهره گیری از مسباره (ساینده سرباره ای) به جای ماسه سیلیس در عملیات بلاستینگ در سایت بازسازی و جلوگیری از آلودگی هوا و محیط زیست، انجام تعمیرات دوره‌ای پیشگیرانه موتورآلات و ماشین آلات فعال در سطح شرکت، ایجاد فضای سبز با کاشت درختان متعدد در سطح کارگاه‌ها و مناطق عملیاتی شرکت و انجام معاینه فنی جهت خودرو‌های سبک و سنگین از دیگر اقدامات به شمار می‌آید.

 استقرار سامانه آنلاین پایش آلاینده‌های هوای شهر اهواز مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست در شرکت در همکاری مستمر با اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و خرید تعداد سه هزار اصله درخت در چاچوب تعهدات محیط زیستی شرکت و ایجاد فضای سبز مشجر در خصوص کاهش الاینده‌های هوا از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته محسوب می‌شود.

 هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه بوده است و از آنجایی که راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین بخشی باشد و برگزاری مراسم نمادینی مانند هفته هوای پاک می‌تواند تصویر روشنی از اهمیت حفظ منابع ملی و مصرف بهینه انرژی ترسیم کند که این تصویر با فرهنگ سازی، نقش موثر و ماندگاری خواهد داشت.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت ملی حفاری هوای پاک محیط زیست هوای پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد خبر داد و گفت: حضور پلنگ در آن منطقه جای نگرانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی در پی انتشار تصویر پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستاهای مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های این گونه است.

وی اظهار داشت: پلنگ‌ها اغلب شب‌گرد و شب شکار بوده و بسیار پنهان کار و انسان گریزند و خطری مردم را تهدید نمی‌کند و جای نگرانی نیست.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی به خصوص گربه سانان بزرگ جثه به آنها نزدیک نشوند و سریعاً موضوع را بلافاصله از طریق شماره ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 747635

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان