Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر نیکزاد روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا مستقر در شهرستان قلعه‌گنج اظهارداشت: بزرگترهای منطقه می‌گویند هر یکی ۲ سال وقتی باران می‌آید همین وضعیت مردم تکرار می شود، لذا از مدیرکل بنیاد مسکن استان می‌خواهم، ما هم اعتبار می گذاریم تا مطالعاتی که قبلا انجام شده را مشاوران به روزرسانی کنند و با برنامه ریزی دقیق مردم را از این وضعیت نجات دهیم تا هرسال به دنبال بارش ها خسارت های اینچنین وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گلایه کرد: با این وضعیت، هنوز ترمیم خانه هایی که یکی دو سال پیش تخریب شدند انجام نشده، دوباره درگیر یک باران و خسارت دیگر می شوند، لذا باید کار جدی و اصولی در این زمینه انجام شود.

نیکزاد در ادامه با بیان اینکه خسارت های زیادی در سرفصل های زیاد در این منطقه به علت سیل وارد شده گفت: اما برنامه ریزی خوب و مناسب هم در سطح شهرستان و استان و هم کشور سبب شده که خسارت جانی خاصی نداشته باشیم که بدون برنامه ریزی اتفاق نمی افتاد.

وی با اشاره به تصمیم فوری دولت و بویژه تاکید شخص رییس جمهور برای بازسازی واحدهای خسارت دیده در سیل گفت: رییس جمهور در اولین جلسه بعد از سیل هم وام و هم اعتبار بلاعوض برای واحدهای تخریبی، نوسازی و تعمیری را مصوب کرد.

نیکزاد گفت: در این منطقه هم تشکیل پرونده واحدهای خسارت دیده انجام شده و اگر مواردی هم از قلم افتاده باشد باید با فوریت تکمیل شود.

رییس بنیاد مسکن کشور با اشاره به میزان کمک ها و وام‌ها برای خانه های تخریبی و تعمیری مناطق سیل زده گفت: ۲۰۰ میلیون تومان وام و جمعا ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای واحدهای تخریب و نوسازی، ۳۰ میلیون وام و جمعا ۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای خانه های تعمیری (معیشتی و اسکان موقت) تخصیص داده می شود.

وی همچنین از همه مدیران شهرستان و استان که با برنامه ریزی و امدادرسانی خسارت های جانی و مالی را در سیلاب به حداقل رساندند تشکر کرد.

نیکزاد افزود: در بحث نیازهای روستاها که در بعضی مناطق به دیوار سنگی و طرح هادی نیاز دارند، این موضوع هم اعتبارات خاص خود را دارد که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

شهرستان محروم قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد. 

شهرستان های مختلف بویژه قلعه گنج، رودبارجنوب و منوجان در جنوب کرمان از هفته گذشته درگیر سیلاب شدند و خسارت هایی به مناطق مختلف آنها وارد آمده است.

از ۲ روز پیش هم برخی نقاط دیگر غیر از جنوب استان بویژه در شرق استان درگیر سیل شده اند که امدادرسانی به آنها ادامه دارد.

برچسب‌ها قلعه گنج کرمان بنياد مسكن انقلاب اسلامی سیل پروندهٔ خبری وقوع سیلاب در ۴ استان جنوبی و تلاش برای امدادرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قلعه گنج کرمان بنياد مسكن انقلاب اسلامی قلعه گنج کرمان بنياد مسكن انقلاب اسلامی سیل برنامه ریزی قلعه گنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان گفت: در سیل اخیر حدود ۵۰ جهادگر از قرارگاه جهادی زیرکوه در لحظات اولیه وقوع سیلاب  به سیل زدگان خدمت رسانی کردند. 

هنری با اشاره به اینکه  ۱۱ قرارگاه‌ جهادی منطقه ای فعال هستند افزود: تمامی گروه‌های جهادی استان نیز در حالت آماده باش هستند.    وی گفت: تخلیه آب داخل منازل و جابه جایی وسایل منازل مردم ،کمک به توزیع بسته های حمایتی و هدایت مردم به نقاط امن، کمک به خودروهای سانحه دیده و گرفتار در سیل، کمک به تخلیه تعدادی مغازه در حاجی آباد،تخلیه و لایروبی منازل و محل نگهداری دام و اسکان اضطراری از جمله اقدامات قرارگاه جهادی بسیج سازندگی زیرکوه در مناطق سیل زده بود.    مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان افزود: بعد از فروکش کردن سیل، گروه های جهادی برای ساخت و ساز و جبران خسارت سیل با کمک خیران نسبت به ساخت وساز مکان های آسیب دیده سیل اقدام می کنند. 



                                                                                         

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی