Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران سرپرست شرکت گاز مازندران با اشاره به مطالبات ۳۶۵ میلیارد تومانی شرکت ملی گاز استان از مشترکین خانگی و صنعتی، از اتمام گازرسانی به شهرها و روستاهای مازندران تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

قاسم مایلی رستمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به استمرار توسعه گازرسانی به روستاها اظهار کرد: گازرسانی ۱۷۵ روستا در دست اقدام است و فعالیت گازرسانی ۳۳۲ روستا نیز در سال آینده در دست اجرا است؛ از جمله پروژه نوشهر و چالوس که نیاز به صرف هزار میلیارد تومان هزینه دارد، بخش هزار جریب بهشهر، منطقه پل سفید به ورسک، دوهزار و سه هزار در تنکابن، جواهرده و جنب رودبار و منطقه اشکور در رامسر و چند پروژه دیگر در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شرکت گاز در مازندران در خصوص طرح گازرسانی به منطقه سوادکوه، از تعامل این شرکت با راه و شهرسازی خبر داد و اعلام کرد: فعالیت اجرایی گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور این مناطق، سه ماه دیگر آغاز خواهد شد.

مایلی رستمی در ادامه با اشاره به پلکانی بودن گاز بها، تاکید کرد: چیزی به ‌نام جریمه برای مشترکین خانگی وجود ندارد، فقط به مشترکانی که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ مترمکعب مصرف دارند بسته های تشویقی یا بخشودگی ارائه شده و از مشترکانی که بیش از ۳۰۰ مترمکعب مصرف دارند گاز بهای واقعی دریافت می کنیم.

وی با اعلام اینکه پله اول تا سوم دهک‌های پایین جامعه و مددجویان هستند، گفت: میانگین افزایش قیمت از پله سوم تا دهم ۴۰ درصد است، در حال حاضر نیز ۳۶۵ میلیارد تومان از بخش خانگی و صنعتی مطالبه داریم که این مبلغ پس از پیامکی شدن قبوض افزایش پیدا کرده است.

مایلی رستمی افزود: مردم پس از دریافت پیامک با ورود به لینک اینترنتی شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.nigc-mazandaran.ir می‌توانند از مقدار مصرف خود آگاه شوند. بحث جرائم و مشوق‌ها نیز طی دستورالعملی از جانب شورای ملی اقتصاد به شرکت گاز اعلام شده است.

سرپرست شرکت گاز مازندران در خصوص افزایش چند برابری گاز بهای مشترکان صنعتی بیان کرد: تغییرات در مبلغ از عهده شرکت ملی گاز خارج بوده و همانطور که گفته شد توسط هیات دولت به تصویب رسیده است.

این مسئول با اشاره به سازوکار این شرکت برای اجرای پروژه‌های گازی، اعلام کرد: همکاران ما برای اجرای شبکه حداکثر دو ماه، برای اجرای انشعابات حداکثر ۱۵ روز و برای نصب کنتور حداکثر ۴۸ ساعت زمان صرف می‌کنند غیر از این باشد قطعا گره‌ای اداری وجود دارد.

وی همچنین از اعطای رایگان کنتورهای جدید و هوشمند به مشترکین خبر داد و گفت: مقاومت این کنتورها بیشتر بوده و ارتقا یافته هستند، از صنایع خرد تولیدی خواهشمندیم حتما نسبت به دوگانه سوز کردن بنگاه خود اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

تمام گازرسانی شهرها و روستاهای استان تا پایان ۱۴۰۲

سرپرست شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه از ۶۱ شهر استان مازندران ۵۹ شهر از نعمت گاز بهره‌مند هستند یادآور شد: از مجموع ۳ هزار و ۶۱۳ روستا، ۲ هزار و ۴۶۷ روستا گازدار شدند و گازرسانی باقی روستاهای استان در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه تا پایان ۱۴۰۲، فعالیت گازرسانی در همه شهرها و روستاهای مازندران به اتمام می‌رسد، مجموع هزینه‌های عمرانی در سال جاری را بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱، هزار میلیارد تومان دیگر به بودجه اضافه و ۹۹ درصد از روستاها و ۱۰۰ درصد شهرهای استان از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

مایلی رستمی با بیان اینکه تاکنون شاهد قطعی گاز نبودیم، نسبت به مصرف بهینه و صرفه‌جویی توسط مشترکین هشدار داد و تاکید کرد: پایش عملکرد ادارات، محددودیت صنایع و اقدامات دیگر همواره در دستور کار شرکت ملی گار استان قرار دارد. انتظار ما  این است که ادارات با پایان کار اداری موتورخانه را خاموش کنند چرا که شاید مصرف گاز یک موتورخانه اداری با مصرف گاز در یک روستا برابر باشد.

سرپرست شرکت گاز مازندران با اشاره به اضافه شدن خط گاز ترکمنستان به مازندران یادآور شد: اتفاق خوشایندی است ولی انتظارمان از مشترکین استان که شامل ۷۰ درصد مشترکان خانگی و ۳۰ درصد مشترکان صنایع هستند، رعایت صرفه‌جویی است.

مایلی رستمی با بیان اینکه ورودی گاز استان مازندران از سه طرف (سمنان به کیاسر، گلوگاه و رامسر) است، گفت: نگرانی ما از گسترده شدن سرما در کل کشور و در نتیجه نرسیدن گاز به مازندران است.

وی با تاکید بر لزوم کنترل مصرف توسط مردم، نگه داشتن دمای اتاق بین ۱۸ الی ۲۱ درجه، استفاده از پرده‌های ضخیم، چک کردن لوله بخاری و لزوم گرم بودن آن را از راه‌های کنترل مصرف اعلام کرد و افزود: مردم از شومینه گازی با ایمنی ۲۵ درصد و بخاری گازی با ایمنی ۴۰ درصد در حد توان استفاده نکنند چراکه استفاده از شوفاژ و پکیج‌های گازی متناسب با تکنولوژی روز ایمنی ۸۰ درصدی داشته و قابل توصیه است.

مایلی رستمی در پایان بر پرهیز از روشن کردن تک شعله یا بخاری بدون دودکش در محیط بسته تاکید کرد و هشدار داد: گاز مونوکسید کربن علاوه بر ایجاد فراموشی، مرگ خاموش را رقم می‌زند، بنابراین مشترکان مراقب باشند همیشه اکسیژن کافی به خانه به‌ویژه به اتاق خواب‌ها برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت گاز گازرساني سرپرست شرکت گاز مازندران شهرها و روستاهای میلیارد تومان تا پایان شرکت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور

 به گزارش تابناک به نقل از اکوایران، آمار‌ها حاکی از آن است که مجموع تسهیلات غیرجاری ۲۴ بانک در پایان سال ۱۴۰۲ به ۶۴۵ همت رسیده است که در مقایسه با رقم پایه پولی، بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور ارزش دارد.
 

 میزان مطالبات غیرجاری هر یک از بانک‌ها در پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ بررسی شده است. در حالت کلی زمانیکه از مدت زمان اتمام قرارداد بیش از دو ماه گذشته باشد و بخشی از تعهدات همچنان تسویه نشده باشد، مطالبات مربوطه بانک در زمره مطالبات غیرجاری قرار می‌گیرد.

بانک‌ها در انتهای هر فصل آمار و جزئیات اطلاعات مربوط به باقی مانده تسهیلات کلان پرداختی خود به اشخاص یا به عبارتی تسهیلات کلان غیرجاری خود را منتشر می‌کنند. در حالت کلی مشاهده می‌شود مجموعا ۶۴۵ همت ارزش تسهیلات کلان غیرجاری شبکه بانکی در پایان اسفند ۱۴۰۲ بوده است که ارزش آن بیش از نصف کل پایه پولی کشور برآورد می‌شود.

شایان ذکر است در این گزارش صرفا آمار مربوط به ۲۴ بانک بررسی شده و موسسه اعتباری ملل و بانک ایران و ونزوئلا به دلایل آماری وارد بررسی‌ها نشده است.

 

سبقت تسهیلات غیرجاری بانک صنعت و معدن از بانک آینده
مشاهده می‌شود بیشترین تسهیلات کلان غیرجاری در پایان سال ۱۴۰۲ متعلق به بانک صنعت و معدن بوده که با رقم ۲۴۰.۴ همت از بانک آینده با ۱۲۵ همت تسهیلات غیرجاری پیشی گرفته است.

در رده سوم نیز بانک صادرات با ۱۰۹ همت تسهیلات غیرجاری در جایگاهی بالاتر از بانک صادرات با ۴۹.۵ همت ارزش تسهیلات سررسید شده بیش از ۲ ماه قرار دارد.

در مقام‌های بعدی نیز بانک ملی، توسعه صادرات، پارسیان و تجارت نیز به ترتیب ارزش تسهیلات غیرجاری خود در پایان سال ۱۴۰۲ را در میان ۲۴ تا ۱۰ همت اعلام کرده‌اند.

مشاهده می‌شود ۱۸ بانک مورد بررسی دیگر نیز کمتر از ۱۰ همت تسهیلات غیرجاری در پایان سال گذشته به ثبت رسانده‌اند که از این میان تسهیلات مورد بررسی نیمی از آن‌ها کمتر از ۲ همت بوده است.

تسهیلات غیرجاری بانک‌ها، خوب یا بد؟
به‌طور کلی تسهیلات غیرجاری می‌تواند منجر به افزایش ریسک انباشته در ترازنامه بانک‌ها شود و یا نقدینگی در دسترس بانک اختلال ایجاد کند، این موضوع ممکن است حتی در برهه‌هایی منجر به توسل به آخرین پناه یعنی بانک مرکزی شود. به همین ترتیب پایین بودن میزان تسهیلات غیرجاری یکی از معیار‌های قضاوت در رابطه با عملکرد بانک‌ها در گزینش مشتریان خوش‌حساب به شمار می‌آید.

باید توجه شود مسئله تسهیلات تکلیفی، تامین مالی طرح‌های دولت و جبران کسری بودجه یکی از دلایل عمده در رابطه با بالا بودن میزان تسهیلات غیرجاری بانک‌های دولتی است. در مقابل برخی از بانک‌ها نیز به دلایلی همچون کج‌گزینی و مخاطره اخلاقی، رانت جویی یا طرح‌های غیر اقتصادی تولیدی متحمل تسهیلات غیرجاری چشمگیری شده‌اند.

دیگر خبرها

  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • ستاره پرسپولیس در لیست سیاه اوسمار
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند