Web Analytics Made Easy - Statcounter

 «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی امروز (سه شنبه) در صفحه توییتر خود به عملیات دیروز صنعاء علیه ابوظبی معروف به «إعصار الیمن» (طوفان یمن) واکنش نشان داد.

وی مدعی شد: عربستان سعودی و ائتلاف (متجاوز به یمن) همچنان به حمایت خود از تلاش‌های سازمان ملل و نیز تلاش‌های بین‌المللی برای صلح در یمن ادامه می‌دهند، طرح ابتکاری ریاض برای راه‌حل سیاسی بحران همچنان روی میز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در عین حال ما در آمادگی کامل برای تعامل با لجاجت بیشتر حوثی‌ها و دفاع از کشورمان و منطقه هستیم.

عربستان سعودی در مارس ۲۰۲۱ طرحی برای حل بحران یمن ارائه کرد اما صنعاء اعلام کرد، ابتدا باید حملات ائتلاف سعودی به یمن متوقف شود.

در همین ارتباط، «محمد عبدالسلام» رئیس تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت، سعودی‌ها دنبال راه‌حل سیاسی برای مسأله یمن نیستند بلکه صرفا به دنبال یک آتش‌بس همراه با باقی ماندن بحران یمن هستند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز درباره نوع موشک‌ها و پهپادهایی که در عملیات دیروز علیه ابوظبی به کار گرفته شد، توضیحاتی داد.

وی در توییتر نوشت: موشک‌هایی که در عملیات "إعصار الیمن" (طوفان یمن) به کار گرفته شد موشک‌های بالدار از نوع قدس ۲ هستند؛ پالایشگاه نفت در منطقه "المصفح" و فرودگاه ابوظبی با چهار موشک از این نوع هدف گرفته شدند.

سریع افزود: یک موشک بالستیک از نوع "ذوالفقار" نیز فرودگاه ابوظبی را هدف گرفت. اما پهپادهای "صماد ۳" نیز تعدادی از اهداف مهم و حساس را هدف گرفتند.

310 310

کد خبر 1593918

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فیصل بن فرحان عربستان یمن انصارالله یمن امارات متحده عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

به نقل از ایسنا این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901148

دیگر خبرها

  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان