Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا: زمزمه‌هایی از مذاکرات شنیده می‌شود که گویا توافق موقت مورد نظر برخی طرف‌هاست و تا این لحظه ایران موضعی رسمی درقبال این موضوع اتخاذ نکرده‌ است. گفته می‌شود بر اساس توافق موقت برخی دارایی‌های ایران از حالت بلوکه خارج می‌شود، مبادلات بانکی ایران عادی می‌شود و برخی تحریم‌های نفتی لغو می‌شود و ایران هم در مقابل متعهد می‌شود که فعالیت‌های هسته‌ای خود را فریز کند، غنی‌سازی 60 درصدی و ساخت سانترفیوژها متوقف کند و با آژانس نیز همکار‌ی‌های بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر قنادباشی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «آنچه درباره توافق موقت در مذاکرات مطرح می‌شود مانند حذف ارز ترجیحی شده است؛ به‌نحوی که موافقان و مخالفانی دارد و باید تأکید کنیم که همه این نظرات نمی‌توانند مبنای تصمیم‌گیری باشد و آنچه باید ملاک عمل قرار گیرد، تصمیم وزارت خارجه و شورای عالی امنیت ملی است و اینکه یک نماینده در مجلس ولو رئیس کمیسون امنیت ملی باشد، بگوید که احتمال توافق موقت وجود دارد، تا زمانی که مقامات ذی‌ربط نظری نداده‌اند، محل ارجاع نیست».

او ادامه داد: «آنچه تا این لحظه وزارت خارجه تعیین کرده، این است که ایران به سمت توافق موقت نخواهد رفت. درست هم همین است زیرا توافق موقت فریبی از سوی غربی‌ها برای تحمیل وعده‌های خودشان است؛ وعده‌هایی که سرابی بیش نیست و این موضوع را در گذشته هم دیده‌ایم. به همین دلیل وزارت خارجه می‌کوشد به توافقی دائمی و به نفع ملت  و کشور ایران دست یابد».

این تحلیلگر مسائل دیپلماتیک در پاسخ به این پرسش که اگر مذاکرات به بن‌بست برسد آیا می‌توان در آن زمان بر توافق موقت حساب باز کرد، بیان کرد: «بن‌بست در مذاکرات به وجود نمی‌آید زیرا خبر داریم که اقتصاد آمریکا در چه وضعیتی به سر می‌برد و می‌دانیم که این کشور ذخایر نفتی‌اش به کمترین میزان خود رسیده است و آنها هم این عزم را دارند که تحریم‌ها شکسته شود؛ هرچند این عزم را پنهان می‌کنند. غربی‌ها و مشخصا آمریکا می‌خواهند با طرح موضوعاتی مانند توافق موقت ما را از مسیر اصلی خود خارج کنند و مسئولان نباید زیربار چنین موضوعاتی بروند».

قنادباشی در پایان گفت: «ایران اکنون در جایگاه ممتازی قرار دارد و گسترش ارتباط با روسیه و چین ایران را در عرصه جهانی متفاوت کرده است. ایران نشان داد که مانند گذشته نمی‌خواهد روابطی یک‌سویه با غرب داشته باشد و حالا خودش بدون نیاز به غرب می‌تواند بهترین ارتباطات خارجی را داشته باشد».

منبع: فردا

کلیدواژه: مذاکرات توافق توافق موقت توافق موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اسرائیل در دو راهی آتش‌بس یا ادامه جنگ

در روزهای اخیر مذاکرات آتش‌بس در غزه بسیار جدی شده و طرف‌های مذاکره در قاهره امیدوار هستند به‌زودی توافق آتش‌بس ایجاد شود. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر مذاکرات آتش‌بس در غزه بسیار جدی شده و طرف‌های مذاکره در قاهره امیدوار هستند به‌زودی توافق آتش‌بس ایجاد شود.این مذاکرات درست در آستانه مطرح شدن ادعای حمله رژیم صهیونیستی به رفح به مراحل جدی‌تری رسیده و آمریکا یک‌پای آن است.اما بنیامین نتانیاهو اعلام کرده که حمله به رفح قطعی است و این ربطی به انجام و عدم انجام توافق در مصر ندارد.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات
  • فیلم| اسرائیل در دو راهی آتش‌بس یا ادامه جنگ
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ سه مرحله در ۱۲۴ روز
  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد