Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به حضور نیروهای نظامی روسیه و آمریکا در سوریه، مدعی شد که اگر روسیه حمایت خود را از دولت سوریه بردارد، دمشق تاب مقاومت نخواهد داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در هنگام بازگشت از سفر آلبانی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص انتخابات در این کشور با بیان اینکه حد نصاب ورود به پارلمان به 7 درصد رسیده است، گفت: پیش نویس اصلاحات در انتخابات به صورت مشترک بین حزب حرکت ملی و حزب عدالت و توسعه آماده شده و در این هفته یا هفته آینده نهایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره بحران در روابط روسیه و اوکراین نیز اظهار داشت: ترکیه با هر دو طرف بحران روابط خوبی دارد. تصور نمی کنم که روسیه در فکر اشغال اوکراین باشد. از سوی دیگر روسیه باید بداند که در صورت برداشتن چنین گامی در دنیا چه وضعیتی به وجود خواهد آمد و وضعیت خودش نیز چگونه خواهد شد. این منطق که"بروم جایی را اشغال کنم" دیگر جایی ندارد. ما درباره اشغال کریمه نیز همواره دیدگاههای خود را به آقای پوتین گفته ایم. سیاست ما در این خصوص روشن است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین در خصوص سوریه در شمال سوریه نیروهای آمریکایی پایگاههایی دارند. روسیه نیز پایگاههایی دارد. ازسوی دیگر، گروههای تروریستی از آمریکا تسلیحات زیادی گرفته اند و هنوز هم ادامه دارد. امروز آیا می توان این موضوع را نادیده گرفت؟ خیر. من به اوباما، ترامپ و بایدن گفتم که شما از تروریستها حمایت می کنید.

اردوغان با بیان اینکه آمریکا و روسیه نیروهای خود را از سوریه خارج نمی کنند، مدعی شد که اگر روسیه از سوریه عقب نشینی کند، دولت سوریه تاب مقاومت ندارد زیرا با حمایت روسیه مانده است. ایران نیز حمایت می کند.

این ادعای اردوغان در حالی مطرح می شود که نیروهای تروریستی مسلح در سوریه از سوی ترکیه مورد حمایت تسلیحاتی و مالی قرار دارند و اگر این حمایتها نبود، سوریه به سرعت با غلبه بر تروریسم، وارد مرحله ثبات و بازسازی کشور می‌شد.

کارشکنی شبه نظامیان آمریکایی در روند آشتی ملی در الرقه سوریه

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اردوغان سوریه اخبار روسیه اردوغان سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش درها را به روی تجارت با اسرائیل بسته و حجم تجارت دوجانبه ۹.۵ میلیارد دلاری دو جانبه دیگر وجود خارجی ندارد.

اردوغان این خبر را طی اظهاراتی پس از نماز جمعه در آنکارا اعلام کرد و تأکید کرد که هیچ چیز قابل قبولی در خصوص تحولات بین اسرائیل و فلسطین وجود ندارد.

وی افزود: اسرائیل تاکنون ۴۰ تا ۴۵ هزار فلسطینی را با وحشیگری تمام به قتل رسانده است و منطقی نیست که ما به‌عنوان مسلمان در برابر اتفاقاتی که می‌افتد، دست بسته بمانیم.

اردوغان خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بی‌رحم است و این بی‌رحمی را علیه کودکان، زنان و سالمندان در غزه نشان داد.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه تمام غرب به رهبری آمریکا به نفع اسرائیل کار می کند، تصریح کرد: همه این ظرفیت ها را بسیج کردند و مردم ضعیف فلسطین را رها کردند تا در برابر بمب های اسرائیل جان خود را از دست بدهند، بنابراین ما دیگر تحمل این وضعیت را نداشتیم و ۹.۵ میلیارد دلار حجم تجارت دوجانبه را نادیده گرفتیم و درهای تجارت با اسرائیل را بستیم.

وی افزود: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل با هدف اجبار این رژیم به آتش‌بس در غزه است.

کد خبر 6095958

دیگر خبرها

  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران