Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:26:53 GMT

گلستان مشعل‌دار فعالیت‌های فرهنگی در کشور است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۵۶۳۰

گلستان مشعل‌دار فعالیت‌های فرهنگی در کشور است

غلامرضا منتظری روز  سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: ایران با قدمت چندهزار ساله، فرهنگی به درازای تاریخ دارد و در این میان استان گلستان با پیشینه غنی تاریخی و هویتی کم‌تکرار بخش مهمی از هویت فرهنگی این سرزمین به شما می رود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با گلایه از اعتبار اندک بخش فرهنگی کشور گفت: سهم ۲ درصدی فرهنگ از بودجه عمومی با توجه به اهمیت و جایگاه فرهنگ در ارتقای جامعه نیازمند توجه بیشتر است و باید از حاشیه‌نشینی فاصله بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه به تناسب تخصص خود راهکار و طرح برای زدودن غبار محرومیت از مراکز فرهنگی گلستان پیشنهاد دهند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در آستانه سفر هیات دولت به گلستان در نشست با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نحوه اختصاص اعتبار تکمیل تالار فرهنگی و هنری صیاد شیرازی گرگان مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم مبلغ مورد نظر مصوب شود.

دیگر نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: تحول در بخش فرهنگ استان محروم گلستان نیازمند توجه ویژه دولت، سرمایه گذاران و مسئولان است.

 رمضانعلی سنگدوینی افزود: دولت سیزدهم، استاندار، مسوولان و سرمایه گذاران باید در تحول فرهنگی گلستان نقش آفرینی کنند و با پشتیبانی مستمر خود زمینه رویش فصل جدید رونق این بخش را فراهم آورند.

وی برگزاری مردمی یادواره شهدا را یکی از نشانه های اهتمام عمومی به حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و از مردم و مسوولان خواست برای معرفی بیشتر فرهنگ دفاع مقدس و ترویج مکتب سردار سلیمانی تلاش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد هم در این آیین وعده داد که از همه توان و ظرفیت خود برای رفع دغدغه فعالان فرهنگ و هنر و رشد بیش از پیش آن تلاش کند.

محمد رعیت افزود: عرصه فرهنگ به همه افراد جامعه تعلق دارد و امیدواریم اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برای رفع مشکلات و شناسایی آسیب‌ها به نقد دلسوزانه بپردازند.

به گزارش ایرنا، در این آیین از زحمات اکبر مهدوی نیا سرپرست پیشین تقدیر و محمد رعیت به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان معرفی شد.

مسئولیت گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و حضور در چند دوره هیات منصفه مطبوعات، ریاست اداره فرهنگی و کارشناس مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان بخشی از مسئولیت‌های پیشین رعیت است.

پیش از رعیت، اکبر مهدوی‌نیا از سوم آذرماه ۱۴۰۰ سرپرستی اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان را برعهده داشت.

عادله کشمیری مدیرکل پیشین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بود.

گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان مراسم معارفه گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان مراسم معارفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان مراسم معارفه گلستان اداره کل فرهنگ و ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است

به گزارش خبرآنلاین البرز، سعید جابری انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و دبیر شورای فرهنگ عمومی این استان اظهار داشت: اقدام شایسته نیروی انتظامی در برخورد با بی حجابی به منظور حفظ حریم و کرامت بانوان سرزمین عزیزمان ایران اسلامی قابل ستایش و تقدیر است و شهروندان از این اقدامات حمایت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مسیرمقابله با بی حجابی قطعا با باندهای مروج فساد و فحشا در سطح جامعه برخورد قاطع انجام خواهد پذیرفت و فراجا به دنبال مدیریت افرادی است که به صورت سازماندهی شده به دنبال کشف حجاب هستند.

وی ادامه داد: صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است که قصد دارد کشورما را ویران کند ولی زهی خیال باطل که نمی دانند امثال شهید سلیمانی ها مقابل آنها می ایستند و ناکامشان می گذارند.

جابری انصاری تأکید کرد: قطعا خیل کثیری از نسل نوجوان و جوانی که نسبت به موضوع حجاب کم توجه هستند به خاطر عدم آگاهی آنها از حرکت خزنده ضد فرهنگی دشمن برای این نسل آینده ساز جامعه می باشد که اقدام شایسته فراجا در استان البرز به ویژه سردار هداوند فرمانده با سابقه و انقلابی آن مجموعه در عدم پرونده سازی و تلاش برای زدودن این خطای غیرعمد برای این تعداد از افرادی که ناآگاهانه و از روی غفلت مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفتند قابل تقدیر و تشکر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اضافه کرد: مردم متدین استان البرز و همه صاحبان فکر و اندیشه و دلسوز انقلاب اسلامی یکپارچه از این اقدام هوشمندانه فراجا در حفظ ارزش ها حمایت قاطع دارند.

وی گفت: قطعا جهاد تبیین یکی از اولویت هایی است که همه دستگاه ها در حوزه عفاف و حجاب برای نسل نوجوان و جوان باید به آن بپردازند و آنها را از اقدامات شوم دشمن آگاه سازند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: قایل بر این هستیم که خانواده های محترم نسبت به هدایت نوجوانان و جوانان در موضوع حفظ ارزش ها توجه جدی داشته باشند.

جابری انصاری افزود: خدارو شکر با مدیریت هوشمندانه فراجا معضل بی حجابی در خودروها با اعمال قوانین بازدارنده تا حدود زیادی مرتفع شده است و وضع قوانین بازدارنده در کوچه و خیابان ها و معابر ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در خاتمه گفت: نیروهای فراجا به‌واسطه از خودگذشتگی‌ها و ایستادگی خود در مقابل مخلان نظم و امنیت، قانون‌شکنان همواره مورد احترام آحاد مردم بوده و هستند و شهروندان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه نیز قدردان و در عین حال پشتیبان فراجا در انجام ماموریت‌های قانونی، خواهند بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898966

دیگر خبرها

  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر