Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن حاتمی روز سه‌شنبه در یک گفت و گوی خبری در مهاباد اظهار داشت: از ابتدای تاسیس شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی تاکنون، ۲ هزار ۳۸۰ قرارداد زمین برای واگذاری اراضی به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران منعقد شده که تاکنون هزار و ۴۰۰ واحد موفق به دریافت پروانه بهره برداری شده اند.

وی ادامه داد: هم اکنون هزار و ۵۰ واحد صنعتی و تولیدی در داخل شهرک های صنعتی استان فعال و مابقی نیز به دلایل مختلف از جمله کمبود نقدینگی و مشکلات در تامین مواد اولیه راکد و یا نیمه فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی سهمیه امسال احیای واحدهای غیرفعال را ۸۰ واحد عنوان کرد و افزود: با تلاش های شبانه روزی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ۷۵ واحد شامل ۵۶ واحد تولیدی در داخل شهرک های صنعتی و ۱۹ واحد در خارج از شهرک ها با تعامل و همکاری احیا شده است.

حاتمی اضافه کرد: با راه اندازی کلینیک کسب و کارهای غیرفعال و بررسی و احصای مشکلات واحدهای تولیدی راکد و رفع موانع تولید در کارگروه این امر در تلاش هستیم تا پایان سال جاری از سهمیه تعیین شده فراتر رفته و بیش از ۸۰ واحد اقتصادی را در سطح استان به چرخه تولید بازگردانیم.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.

برچسب‌ها سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران رونق تولید آذربایجان غربی جهش تولید سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران رونق تولید آذربایجان غربی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران رونق تولید آذربایجان غربی جهش تولید سرمایه گذاری آذربایجان غربی شهرک های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۵۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،"بابک علیزاده" گفت: طی سال گذشته، ۱۹۶۶ مورد درخواست بازرسی کالا و عودت کالای مازاد داشتیم که ۱۹۴۹ مورد آن انجام شد.   وی در ادامه با اشاره به ۳۴۵ مورد تست مقاومت و نشتی انجام گرفته طی سال گذشته، اظهار کرد: این تعداد در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۳۰۰ مورد بود که مقایسه آمار نشان می‌دهد همکاران ما طی سال ۱۴۰۲ حدود ۱۳ درصد، تست مقاومت و نشتی بیشتری را انجام دادند.   رئیس واحد بازرسی فنی شرکت گاز آذربایجان‌غربی، در پاسخ به اینکه تعداد نشتی‌های زیرزمینی مکشوفه طی سال قبل چه تعداد بوده است؟، گفت: با بازرسی‌های صورت گرفته، ۴۴۵ مورد نشتی زیرزمینی در سال قبل کشف شد که البته در قیاس با سال ۱۴۰۱ کاهش داشت.   علیزاده، متراژ شبکه تست نشت‌یابی در سال گذشته را ۵۱ هزار و ۵۳۵ کیلومتر اعلام کرد.   وی همچنین به بازرسی از ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و افزود: سال قبل ۴۴۲ مورد بازرسی از ایستگاه‌های تقلیل فشار و حفاظت از زنگ استان انجام شد تا از هرگونه مشکلی در آنها پیشگیری شود

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار