Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مقامات پکن با این ادعا که واریانت اومیکرون ویروس کرونا ممکن است از طریق مرسولات پستی خارجی شیوع پیدا کند، به مردم می گویند از باز کردن نامه‌ها و بسته‌های پستی بین‌المللی خودداری کنند و بسته‌های پستی را در فضای بیرون از خانه و با دستکش باز کنند.

کارشناسان مکررا اظهار کرده اند خطر شیوع ویروس کرونا از طریق نامه اندک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ شواهدی وجود ندارد که شیوع واریانت اومیکرون از موارد قبلی متفاوت باشد و تغییری اتفاق افتاده باشد. اما رابین برنت، خبرنگار بی بی سی در چین روز دوشنبه در توییتی اعلام کرد: پکن از شهروندانش خواسته است کالا به خارج از کشور سفارش ندهند و بسته‌های پستی را بیرون از خانه با دستکش و ماسک بازکنند.

روزنامه "ساوت چاینا مورنینگ پست" هم روز دوشنبه گزارش کرد مرکر کنترل و پیشگیری از بیماری پکن اعلام کرده است افراد باید تا حد امکان از خارج کالایی سفارش ندهند و افراد باید در هنگام باز کردن نامه‌هایی که از کشورهای پرخطر آمده است، دستکش و ماسک داشته باشند.

این توصیه پس از این مطرح شد که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری پکن اعلام کرد نخستین مورد ثبت شده ابتلا به کرونای اومیکرون ممکن است از طریق نامه وارد شده باشد.

طبق گزارش نشریه دولتی People's Daily، مردی که مبتلا شده بود، اظهار کرد: نامه‌ای از کانادا در هفتم ژانویه ارسال کرده که از کانادا و هنگ کنگ به پکن رسیده است. معاون مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری پکن اظهار کرد: ما احتمال این که فردی از طریق تماس با اشیای ارسال شده از خارج کشور آلوده شده باشد را مردود نمی دانیم. واریانت اومیکرون در این نامه کشف شده است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، مرکز پست کانادا با اشاره به دستورالعمل‌های سازمان سلامت عمومی این کشور و سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد هر گونه ریسک شیوع ویروس کرونا از طریق نامه اندک است زیرا این ویروس برای مدت طولانی روی سطوح زنده نمی ماند.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین مرسولات پستی ویروس کرونا اومیکرون مرسولات پستی خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز به دلیل بارندگی و حفظ ایمنی شهروندان تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.
 روح‌الله خوشبخت با اشاره به آمادگی شهرداری شیراز را برای ارائه خدمات به شهروندان اعلام و اظهار کرد: از شهروندان گرامی تقاضا می‌شود تا بازگشت شرایط جوی پایدار به هشدار‌ها توجه و با مسئولان همکاری کنند.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با تصریح بر انسداد کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز به دلیل بارندگی و حفظ ایمنی شهروندان گفت: شهروندان هرگونه مشکلی را به سامانه‌های مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ و ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اطلاع داده تا همکاران ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز در کمترین زمان ممکن برای رفع آن مشکل اقدام می‌کنند.
وی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی از سفر‌های غیرضروری با خودرو‌های شخصی در سطح شهر پرهیزکرده و از تجمع در حریم و بستر رودخانه  خودداری شود.

دیگر خبرها

  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • ضربه راهبردی ایران به رژیم صهیونیستی از نگاه عباس عبدی
  • ضربه راهبردی ایران به اسرائیل از نگاه عباس عبدی
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)