Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا عباس‌زاده ­­­روز سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات صنوف آلاینده بیرجند افزود: هزینه‌های آماده‌سازی و قیمت واگذاری زمین برای صاحبان صنوف آلاینده موضوع و دغدغه مهمی است که تلاش می‌کنیم با اقدامات لازم تا حدی این دغدغه مردم رفع شود.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های مردم و صاحبان صنوف آلاینده این است که هزینه‌های آماده‌سازی باید توسط آنان پرداخت شود در حالی که در این شهرک، اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و شهرداری بیرجند هم دارای اراضی هستند که آنها هم باید به قدر و سهم خود بخشی از هزینه‌های آماده‌سازی شهرک را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: در این نشست تصمیم‌گیری شد­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ که براساس قیمت کارشناسی روز هزینه‌ها برآورد شود و سهم این ۲ دستگاه هم مشخص و سهم خود را پرداخت کنند تا نگرانی مردم درباره هزینه آماده‌سازی شهرک رفع­­­­­ شود.

وی تصریح کرد: صاحبان صنوف آلاینده یک نگرانی جدی دارند و آن هم قیمت واگذاری زمین است که توافق شده تا جایی که امکان دارد از ظرفیت‌های اداری و قانونی استفاده کنیم و رایزنی‌ها و هماهنگی‌های ­­­­­لازم انجام شود تا بتوانیم زمین را با قیمت مناسب‌تر به مردم ارائه کنیم و سیاست‌های تشویقی برای مردم باشد.

عباس‌زاده گفت: موضوع ساماندهی صفوف آلاینده در سطح شهر هم جزو تکالیف قانونی و هم جزو ضروریت‌های مدیریت شهری­­­­­­­ است بنابراین مدیریت شهری ناگزیر است که این صنوف آلاینده را از سطح شهر خارج و به حریم شهرها منتقل کند.

وی بیان کرد: در شهر بیرجند با توجه به اینکه صنوف آلاینده بیشتری داریم، انتقال این صنوف اهمیت بیشتری دارد و ضرورت انتقال را چندین برابر می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است افزود: در کلیت کار اقدامات خوبی صورت گرفته و زمین مناسب اختصاص داده شده، مراحل قانونی واگذاری زمین­­­­­­­­ انجام شده و مشکلات قانونی متعددی که داشتند هم برطرف شده است.

وی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت یک مشاور ذی‌صلاح طرح تهیه شده و در مراجع قانونی به تصویب رسیده که ابلاغ هم شده است.

عباس‌زاده گفت: برای انتقال صنوف آلاینده اقدام و کارها شروع شده و بخش عمده‌ای از اقدامات زیرسازی و آماده‌سازی برای انتقال صنوف آلاینده هم انجام شده است همچنین تاکنون در این منطقه تعدادی واحد در حال بهره‌برداری و تعدا­دی در حال ساخت است.

وی اظهار داشت: اقدامات خوبی برای ایجاد زیرساخت‌ها انجام شده به گونه‌ای که آب تقر­­­­­­­­­­­یبا تامین شده و برای تامین برق شهرک هم بخش اصلی کار انجام شده، راه‌های دسترسی به شهرک­ هم آماده و بخشی آسفالت شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: در جلسه امروز چهار موضوع مهم با حضور مسوولان متولی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که تعیین تکلیف شود و سه هکتار اراضی در این شهرک داریم که مشکل اداری و قانونی دارد و باید توسط اداره کل راه ­­­­­وش­­­­­هرساز­ی تعیین تکلیف نهایی شود که در این اولین فرصت با هماهنگی‌ همه دستگاه‌های متولی مقرر شد که این اقدام صورت گیرد.

وی بیان کرد: با رفع مشکل این سه هکتار، مشکل تامین زمین ۱۷۰ نفر حل خواهد شد.

برچسب‌ها بیرجند زمین خراسان جنوبی مدیریت شهری واحدهای آلاینده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند زمین خراسان جنوبی بیرجند زمین خراسان جنوبی مدیریت شهری واحدهای آلاینده صنوف آلاینده خراسان جنوبی آماده سازی انجام شده هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان تا یک ماه آینده

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از تکمیل عملیات ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان شامل کف‌سازی و فنس‌کشی آن تا یک ماه آینده خبر داد.

مهدی غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات عمرانی پروژه زمین ورزشی روباز (چمن مصنوعی) درخشان که زمستان ۱۴۰۲ آغاز شده بود، به اتمام رسید.

وی افزود: با اتمام عملیات عمرانی پروژه شامل کف‌سازی و فنس‌کشی آن، مراحل نصب چمن مصنوعی آغاز می‌شود و تا و در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اعتبار عمرانی این پروژه بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال است.

کد خبر 750938

دیگر خبرها

  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • سیر تا پیاز طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن
  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج/ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد