Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده کتاب «بیست سال و سه روز» گفت: کتاب «بیست سال و سه روز» مربوط به جوانترین شهید مدافع حرم است، جوان‌ترین شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی نام دارد و تولد ۲۳ سالگی خود را در جبهه سوریه جشن می‌گیرد و پس از مدت کوتاهی به شهادت می‌رسد.

سمانه خاکبازان در گفت‌وگو با میزان پیرامون مضمون کتاب «بیست سال و سه روز» گفت: کتاب «بیست سال و سه روز» مربوط به جوانترین شهید مدافع حرم است، جوان‌ترین شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی نام دارد و تولد ۲۳ سالگی خود را در جبهه سوریه جشن می‌گیرد و پس از مدت کوتاهی به شهادت می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: شهید مصطفی موسوی همانند سایر جوانان امروزی زندگی می‌کرد شاید اگر او را در خیابان می‌دیدید هیچ تفاوتی با جوانان روز جامعه نداشت، اما مطالعه کتاب باعث اوج گرفتن اندیشه‌های عمیق و سعادتمندانه وی شده بود، مطالعات سبب شد که شناخت بسیاری نسبت به ولایت و رویداد‌های جامعه همچنین مهدویت و دفاع از اسلام کسب کند، برای یک جوان دهه هفتادی چنین حرکت و چنین اندیشه‌هایی بسیار عجیب است، برای وی حرکت بسیار مقدس و هدف بسیار بلند بود، وی با تحمل تلاش و سختی توانست خانواده اش را راضی کند تا اجازه دهند و برای به عنوان مدافع حرم به سوریه برود.

خاکباز سبک نگارش کتاب را مورد بررسی قرار داد و افزود: کتاب به صورت سبک داستانی نوشته شده و از ابتدا یک راوی کل به بیان قسمت‌های مختلف زندگی این شهید بزرگوار پرداخته است، در عین حال بسیار ساده و روان نوشته شده که این مهم از جذابیت زیادی برخوردار است.

نویسنده کتاب «شاهرگی برای حریم» بیان کرد: کتاب «بیست سال و سه روز» به صورت روایت گونه بیان می‌شود، خواننده به راحتی با آن انس گرفته و سبب می‌شود تا با شخصیت اول که همان شهید سید مصطفی موسوی است ارتباط بگیرد و حتی همزاد پنداری کند، این رابطه عمیق ذوق مخاطب برای ادامه داستان را در بر دارد.

وی جذاب‌ترین بخش کتاب «بیست سال و سه روز» را تحولات درونی شهید سید مصطفی موسوی دانست و افزود: تحولاتی که درون این شهید رخ داد بسیار ژرف و عمیق بوده و مطالعات درست، زمینه را برای رشد و تعالی فکری و اندیشه‌ای او فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

خاکبازان به دلیل نام گذاری کتاب «بیست سال و سه روز» اشاره و بیان کرد: شهید سید مصطفی موسوی ۲۳ سال و سه روزه بود که به شهادت رسید، سن کم او در بین مدافعان حرم او را به چهره‌ای خاص بدل کرده بود، از این رو نام کتاب را برگرفته از سن وی انتخاب کردم.

وی ابراز کرد: شهید سید مصطفی موسوی جوانی همانند سایر جوانان بود عاشق موسیقی پاپ و سنتی بود، اگر با بچه‌های فامیل جمع می‌شدند می‌زدند به دل جاده و می‌رفتند سفر، اما نماز اول وقتش هیچ وقت ترک نمی‌شد، هر پنج شنبه بهشت زهرا می‌رفت هم سر خاک خسرو شکیبایی و پیمان ابدی، هم سر خاک شهید پلارک و شهدای گمنام.

خاکبازان به رویکرد و سبک زندگی شهید موسوی اشاره و خاطرنشان کرد: شهید موسوی اهل نماز سر وقت بود؛ همین مقوله وی را به سوی پله‌های بعدی رشد و تعالی راهنمایی کرد، از سوی دیگر مطالعات عمیق وی عاملی برای آگاهی و کسب اطلاعات شد همه این موارد در لابه لای داستان به خوبی بیان شده و رشد و تحول فکری و اندیشه‌ای او به زیبایی مطرح گردیده است لذا قطعاً مخاطب با خواندن آن می‌تواند با سبک زندگی یک شهید هم عصر خود آشنا شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات معرفی کتاب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات معرفی کتاب شهید سید مصطفی موسوی ترین شهید مدافع حرم بیست سال و سه روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات شهید کاظمی با بیش از ۶۰ عنوان کتاب جدید در سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کند.

این انتشارات، از بین بیش از ۷۰۰ عنوان کتابی که تا به حال روانه بازار نشر کرده است، حدود ۵۰۰ عنوان کتاب را با خود به نمایشگاه می‌آورد که بیش از ۶۰ عنوان از آن، جزو آثار جدید به حساب می‌آیند.

کتاب «در فاصله دو بوسه» اثر غلامعلی حداد عادل، «اُم علاء» به قلم سمیه خردمند، «پلاسما» نوشته فاطمه شایان پویا، جلد ۶ تا ۹ مجموعه «تبار انحراف» اثر حجت الاسلام مهدی طائب، جلد دوم مجموعه «ماجرای علامه و انقلاب» نوشته رضا اکبری آهنگر و وحید خضاب، «دورت بگردم» اثر فائضه غفارحدادی، «گرای باقر» به قلم امیرحسین انبارداران، «تصویری دربند» به قلم مونس عبدی زاده و چند اثر دیگر، از جمله آثاری هستند که برای اولین بار در نمایشگاه کتاب از آنها رونمایی خواهد شد.

کد خبر 6089749 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی