Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@20:44:22 GMT

کام تلخ صادرات عسل گیلان از نبود برند  

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۶۶۸۷

کام تلخ صادرات عسل گیلان از نبود برند  

ایسنا/گیلان معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: عسل های گیلان برند ندارند و این امر مانع توسعه صادرات این محصول است.

حجت اکبرنژاد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه عسل های کشور بر اساس طعم و نوع گیاه، تقسیم بندی می شوند و برخی از عسل های تولیدی چند گیاه و برخی هم تک گیاه هستند، اظهار کرد: همه عسل های تولیدی گیلان چندگیاه هستند و در گیلان عسل تک گیاه نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تنوع گیاهی در گیلان زیاد است و به همین دلیل عسل های چند گیاه باکیفیتی در استان تولید می شود، افزود: در گیلان عسل های استان به دو دسته عسل جلگه و عسل ییلاق تقسیم می شوند، عسل جلگه گیلان از تنوع بیشتری برخوردار است اما عسل ییلاقات با کیفیت تر از عسل جلگه است.   

افزایش تولید عسل در گیلان نداشتیم

اکبرنژاد ادامه داد: سالانه ۵۵۰۰ تن عسل در گیلان تولید می شود که امسال به دلیل شرایط آب و هوایی نامناسب و خشکسالی شهریورماه برداشت عسل پاییزه با افزایش تولید در گیلان مواجه نبود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مرغوبیت عسل گیلان، کشورهایی نظیر آلمان و اتریش نسبت به واردات این محصول تمایل نشان می دهند.

مدیر امور دام و زنبور عسل جهادکشاورزی گیلان گفت: مهمترین مانع برای توسعه صادارت عسل، مشکل برندسازی است و چون برند نداریم با مشکلات صادرات عسل مواجه هستیم.

بازارهای صادارتی عسل گیلان موقتی و محلی هستند

اکبرنژاد با بیان اینکه  ۳۰ هزار نفر بهره بردار زنبور عسل داریم که متاسفانه پراکنده کار می کنند، افزود: تولیدکنندگان عسل گیلان برند ندارند و اغلب بازارهای صادراتی عسل گیلان بازارهای محلی و منطقه ای که موقتی هستند را تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: وجود آزمایشگاه تعیین کیفیت عسل مورد تایید بازارهای هدف از ضروریات زمینه سازی برای صادرات عسل گیلان به دیگر کشورها است.

گیلان استان اول کشور در میانگین برداشت کندو

معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: گیلان از لحاظ برداشت میانگین در کندو رتبه اول و در مجموع ششمین استان تولید کننده عسل در کشور است.   

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی عسل صادارت ثبت برند عسل گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور

شهباز حسن پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون حرکت مثبت صنعت نفت و گاز کشور به سمت دانش بنیان شدن به خبرنگار قدس گفت: صنعت نفت و گاز محوریت اصلی تولید بار اول بوده است این صنعت یکی از موفق ترین صنایع کشور در همکاری با بخش دانش بنیان های کشور بوده است و به کمک همراهی بخش اقتصاد دانش بنیان در کاهش هدررفت انرژی در کشور، توسعه زنجیره ارزش و همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی دانش بنیان حوزه نفت و گاز سهم بسیار کلیدی در رسیدن رشد اقتصادی کشور به میزان بسیار بالا و خوب ایفا کرده است و صنعت نفت و گاز ایران توانسته است قدم های خوبی را در مسیر دانش بنیان شدن این صنعت بردارد که  با بهره گیری از تداوم استفاده حداکثری از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان به مانند دو سال گذشته که در حوزه تولید بار اول بیشترین همکاری را داشته است، در سال آتی نیز به همین شکل ادامه خواهد داد تا شاهد تداوم بهره وری در این صنعت باشیم

حسن پور نماینده مجلس در رابطه با دستاوردهای کلیدی این همکاری گفت: با تکیه بر همین تجهیزات تولید بار اول شده به دست دانش بنیان های نفتی، توانستیم در داخل و خارج از کشور به توسعه زنجیره ارزش محصولات برسیم و حالا می توانیم در خارج از کشور در قالب پالایشگاه های فراسرزمینی این مهم را دنبال کنیم که قطعاً برایمان سودمند است. به کارگیری از دانش بنیان ها در صنعت نفت و گاز علاوه بر رشد اقتصادی، کاهش هدررفت و افزایش بهره وری، ارزآوری خوبی برای کشور نیز داشته است.

وی ادامه داد: ما از توان بالایی در حوزه های مختلف به لحاظ فنی و مهندسی برخوردار هستیم. صادرات این خدمات به دیگر کشورها نیز سیاست دیگری است که دولت سیزدهم به اجرا گذاشت. به ویژه سابقه ای که در این زمینه از خود به جای گذاشته ایم، مبنی بر عمل به تعهداتمان در مقابل کشورهای دیگر، زمینه خوبی برای گسترش این سیاست به وجود آورده است. خدماتی که ما به دیگران ارائه می دهیم، به لحاظ قیمت و کیفیت توان رقابتی در عرصه بین الملل دارد و این موضوع برایمان یک مزیت محسوب می شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: از طریق سیاست گذاری مهم در زمینه استفاده از دانش بنیان ها در صنعت نفت و گاز توانستیم در شرایط تحریمی به رکورد جدید در فروش نفت و بازارسازی تضمینی و بسیار مهم در کشور های همسو با خود در جهت مقابله حداکثری و خنثی سازی تحریم ها اقدام کنیم. باید دیگر صنایع نیز به مانند صنعت نفت و گاز مسیر دانش بنیان شدن خود را با توسعه همکاری با دانش بنیان ها تداوم بخشند تا شاهد تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور باشیم.

دیگر خبرها

  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • انعقاد قرار با روس‌ها برای صادرات زیتون رودبار
  • ارائه تسهیلات کم بهره برای جهش تولیدات شیلاتی در استان بوشهر
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار