Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید کرد: مجلس و کمیسیون امنیت ملی باید نیروی مرزبانی را نیروی دفاعی تعریف کرده و بر اساس دفاعی شدن تمام امکانات، تجهیزات و ماشین آلات و تمام بودجه لازم را قرار دهد.

به گزارش  قدس آنلاین، جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به الکترونیکی شدن مرز مشترک ایران و پاکستان به ضرورت این کار پرداخت و گفت: مرز طولانی و مشترک زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان داریم، مرز افغانستان هم به دلیل اینکه دولت قبل افغانستان و هم گروه طالبان که اکنون حاکم هستند امکانات لازم برای انسداد مرز را ندارند همه فشار حفاظت از مرز روی نیروهای مرزبانی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس ادامه داد: نیروهای مرزبانی ما در طول مرز افغانستان و پاکستان نظارت و اشراف و آمادگی فوق العاده ای دارند امروز در همه جهان مرزها فقط توسط نیروی انسانی محافظت و مراقبت نمی شود امروز تجهیزات الکترونیکی مثل دوربین های دید در شب  که بتواند هرگونه تحرک مرزی را رصد کند و به سامانه های حفاظتی و نیروهای آماده گزارش دهد نداریم. وی اظهار داشت: اما در سال های اخیر در مرز پاکستان هم به دلیل اینکه مناطق مرزی پاکستان وضعیت امنیتی خوبی ندارد و  هم گروه های تجزیه طلب، تندرو از این مرز عبور می کنند و به امنیت ما  آسیب وارد می کنند گفتگوهای موثری برای بحث انسداد الکترونیکی مرزهای بین ایران و پاکستان انجام شده است. این نماینده مجلس مطرح کرد: متاسفانه بودجه مرزبانی ما در ایران متناسب با شرایط این مرزها نیست. اخیرا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مرز ایران و افغانستان را کاملا بازدید کرد، از تنگه ذوالفقار در صالح آباد تا انتهای مرز که در زابل بود همه مرز را پاسگاه به پاسگاه بازدید کرده ایم و به زودی اعضای کمیسیون از  مرز سیستان و بلوچستان  با  پاکستان بازدید می کنیم. رحیمی جهان آبادی گفت: آنچه که در این بررسی ها به آن رسیدیم این است که اولا انسداد الکترونیکی، تجهیزات و دوربین های مجهز و پیشرفته چه دید در شب و چه روزانه، چه سامانه و امکانات پهپادی برای مرزبانی و چه تجهیرات خودرویی برای نیروی مرزبانی نیاز است. اما نکته اساسی که مجلس باید به آن ورود کند این است که  دیدن نیروهای مرزبانی در نیروی انتظامی اشتباه است و دادن بودجه انتظامی به مرزبانی اشتباه است. وی افزود: نیروی مرزبانی نیروی دفاعی است اولین سدی که جلوی هر متجاوز و دشمن و ورودی غیرقانونی به کشور را می گیرد نیروی مرزبانی است وقتی این نیرو را انتظامی می بینیم، بسیاری از ماشین آلات سنگین و تجهیزات نظامی و امکانات در اختیار مرزبانی قرار نمی گیرد. انتظار می رو در مجلس نیروهای مرزبانی، دفاعی تعریف شود تا بر اساس دفاعی شدن تمام امکانات، تجهیزات و ماشین آلات و تمام بودجه لازم را قرار دهد. این نماینده مجلس عنوان کرد: معیشت بخش عمده ای از مناطق مرز نشین به ترددهای مرزی است به همان میزان که برای امنیت مرز و انسداد به شیوه الکترونیک تلاش می کنیم باید بحث رفت و آمد و پیوندهای فامیلی و درآمدهای اقتصادی مردم را در نظر بگیریم تا آسیبی به آن زده نشود. رحیمی جهان آبادی اظهار داشت: اگر به مرز زابل بروید می بینید از یک دهه قبل طرح امنیت اجرایی شده است دیوار طولانی سیمان با ارتفاع زیادی ترسیم کردند که این کار بر رفت و آمد مردم، اقتصاد منطقه، زمین های کشاورزی و حتی اقلیم جغرافیایی تاثیر منفی گذاشته است بنابراین نباید همچین طرح بدون مطالعه انجام شود اما انسداد الکترونیک به محیط زیست و طبیعت آسیب نمی زند کنترل مرزها را به شدت بالا می برد، توانایی و تسلط نیروهای ما را افزایش می دهد و با نیروی کمتر بازدهی بیشتری داشته باشیم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فرمانده مرزبانی کشور اخیرا بیان کرده کاملا حرف درستی است و در کمیسیون امنیت ملی مجلس به همین نتیجه رسیدیم که از الکترونیکی کردن مرزبانی در مرز افغانستان و پاکستان باید حمایت کرد. انتهای پیام منبع: خانه ملت

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مرزبانی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بودجه کمیسیون امنیت ملی نیروهای مرزبانی نیروی مرزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است

ماموستا عبدالسلام امامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با تسلیت به مجاهدان محور مقاومت به ویژه مستشاران نظامی ایران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق اظهار داشت: باید درود و سلام ویژه به ارواح طیبه شهدایی مانند شهید تهرانی مقدم که سبب تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در حوزه موشکی شده‌اند فرستاد.

وی تصریح کرد: به عنوان یک مسلمان باید به خود ببالیم که امروز نظام جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح کشور نه تنها باعث عزت برای ایران اسلامی بلکه برای باعث سربلندی برای محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌اند.

امام جمعه مهاباد بیان کرد: بی‌تردید اقدامی که ایران در عملیات «وعده صادق» انجام داد یک اقدام دفاعی بود چرا که رژیم صهیونیستی در 6 ماه گذشته و پیش از آن تمامی مرزهای اخلاقی و بین‌المللی را زیرپا گذاشت و توجهی به قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل، شورای امنیت و دستورات سازمان‌های حقوق بشری نکرد.

وی افزود: با توجه به حملات متعدد به مصالح و منافع و نیروهای مردم در سوریه، صبر راهبردی نظام اسلامی ایران مانع از این می‌شد که منطقه بیش از این دچار تنش نشود اما اقدام اخیرا رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری و سفارت ایران در دمشق و شهادت 34 هزار نفر از مظلومان غزه باعث شد رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور انتقام وعده صادق را صادر کنند.

ماموستا امامی بیان کرد: در این رابطه نیروهای مسلح کشور، مردانه برخلاف تمامی عملیات‌های رژیم صهیونیستی که با غفلت انجام می‌گیرد، با اعلام قبلی حمله‌ای را انجام داد که در مقام دفاع از خود بود و از همه مهمتر در این حمله صرفا به اماکن نظامی و نه به مردم عادی و بیمارستان‌ها، نیروهای امدادی و زنان و کودکان حمله شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه این عملیات به اهداف از پیش تعیین شده خود رسید و از همه مهمتر سیستم دفاعی رژیم صهیونیستی یعنی گنبد آهنین و فلاخن داود و دیگر سیستم‌های آن را پشت سر گذاشت و آن به عنوان یک عملیات ابتدایی در این زمینه، هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را برای تمام جهانیان آشکار کرد.

امام جمعه مهاباد تصریح کرد: در نظرسنجی‌هایی که در کشورهای اسلامی و عربی انجام شده است بیش از نزدیک 88 درصد مردم از این اقدام بسیار خوشحال شدند و خود را در طرف ایران قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوب شرقی
  • عکس | بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • تصاویری از فرمانده بلندپایه سپاه در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • واکنش فرمانده انتظامی کردستان به شهادت نیروی مرزبانی
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان