Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزارت خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای به حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه ابوظبی واکنش نشان داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه خود ضمن محکوم کردن حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه ابوظبی، بر ایستادگی در کنار امارات تأکید کرد.
بنابر گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، در این بیانیه بر ایستادگی عربستان در کنار امارات برای مقابله با تمامی تهدیدات علیه امنیت و ثبات این کشور تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت خارجه عربستان سعودی همچنین با نادیده گرفتن تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن مدعی شد که «شبه‌نظامیان حوثی تهدیدی برای امنیت، صلح و ثبات منطقه و جهان هستند».
ائتلاف سعودی شب گذشته این حمله علیه غیرنظامیان یمنی را در پاسخ به حملات هوایی یمن به خاک امارات انجام داد. حملاتی که در آن، مراکز حساس امارات هدف حمله قرار گرفت.

حملات هوایی ائتلاف سعودی به پایتخت یمن
منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی مناطقی در صنعا پایتخت یمن را بمباران کردند.
جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی مناطقی در اطراف پارک «21 سپتامبر» و بیمارستان «ازال» شهر صنعا را هدف قرار دادند.
بر اساس این گزارش، خبرها حاکی از آن است در حملات جنگنده های ائتلاف سعودی به پایتخت یمن شماری کشته یا زخمی شدند.
در همین راستا، ائتلاف سعودی اعلام کرد که حملات هوایی را علیه صنعا انجام داده است.

جنگنده‌های سعودی ساختمان پارلمان یمن در «صنعاء» را بمباران کردند
منابع رسانه ای از بمباران ساختمان پارلمان یمن در شهر «صنعاء» توسط جنگنده های سعودی طی بامداد امروز سه شنبه خبر دادند.
به نقل از المسیره، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی بامداد امروز سه شنبه ساختمان پارلمان یمن در «صنعاء» را هدف شدیدترین حملات خود قرار دادند. جنگنده‌های سعودی همچنین دانشکده افسری یمن در صنعاء را بمباران کردند.
بر اساس این گزارش، حملات مذکور پس از آن صورت گرفت که یمنی‌ها موفق شدند با 20 پهپاد و 10 موشک عمق خاک امارات را در منطقه صنعتی مصفح هدف حملات شدید خود قرار داده و خسارات زیادی را به ابوظبی تحمیل کنند.

تعداد تلفات حملات ائتلاف سعودی به صنعاء به 12 شهید و 11 مجروح افزایش یافت
تعداد تلفات حمله دیشب ائتلاف سعودی به شهرک «اللیبی» در استان صنعاء به 12 شهید و 11 مجروح افزایش یافت.
با توجه به حملات هوایی سنگین دیشب (دوشنبه شب) ائتلاف سعودی به شهرک «اللیبی» در صنعاء، 12 نفر شهید شده و 11 نفر مجروح شدند.
ائتلاف سعودی-اماراتی دوشنبه شب به دنبال حملات موشکی و پهپادی یمن به امارات، حملات هوایی خود را علیه مناطق غیرنظامی صنعاء تشدید کرده است.
پایگاه خبری شبکه المسیره، نوشت: «شمار قربانیان حمله دوشنبه شب جنگنده‌های ائتلاف سعودی - آمریکایی به محله «اللیبی» در شهرستان «معین» واقع در استان صنعاء به 12 شهید و 11 مجروح که برخی از آن‌ها زن و کودک هستند، رسیده است و انتظار می‌رود که شمار قربانیان افزایش یابدبه ویژه که هنوز برخی قربانیان در زیر آوار هستند و عملیات امدادرسانی به آن‌ها ادامه دارد».
بر اساس این گزارش، تیم‌های امدادرسانی با همکاری ساکنان این شهر در حال بیرون آوردن قربانیان از زیر آوار هستند در حالی که حملات شب گذشته موجب تخریب کامل پنج منزل و آسیب جدی به ده‌ها منزل مجاور آن‌ها در این منطقه مسکونی شده است.
خبرنگار المسیره همچنین اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی، در دو نوبت ساختمان پارلمان در خیابان «الستین» غربی و نیز دانشکده نظامی در پایتخت صنعاء، را هدف قرار دادند.

بیانیه ائتلاف سعودی درباره حملات مداوم به صنعاء
در حالی که در حملات ائتلاف سعودی به نقاطی در صنعاء بیش از 20 غیرنظامی کشته یا زخمی شده‌اند، ائتلاف مدعی زدن پایگاه‌های نظامی در این حملات شده است.
ائتلاف متجاوز به یمن درباره حملات اخیر خود به نقاطی در صنعاء اطلاعیه‌ای صادر کرد.
بر اساس گزارش شبکه «العربیه»، ائتلاف سعودی مدعی شد:«حملاتی هوایی به پایگاه‌ها و اردوگاه‌های شبه‌نظامیان حوثی در صنعاء انجام شد و در این حملات، مخازن (ذخایر تسلیحاتی) و سیستم ارتباطی پهپادهای حوثی‌ها در جبل النبی شعیب منهدم شد.»

ادعای وزیر خارجه عربستان در پی عملیات تلافی جویانه یمن علیه امارات
در پی عملیات یمن علیه امارات، فیصل بن فرحان مدعی شد که عربستان همچنان به حمایت از تلاش‌های سازمان ملل و نیز تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح در یمن ادامه می‌دهد.
«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی امروز سه شنبه در صفحه توییتر خود به عملیات دیروز صنعاء علیه ابوظبی معروف به «إعصار الیمن» ( طوفان یمن) واکنش نشان داد.
شاهزاده فیصل بن فرحان ادعا کرد:« عربستان سعودی و ائتلاف همچنان به حمایت از تلاش‌های سازمان ملل و نیز تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح در یمن ادامه می‌دهند، طرح ابتکاری ریاض برای راه‌حل سیاسی بحران همچنان روی میز است و در عین حال ما برای تعامل با ناسازگاری بیشتر انصارالله و دفاع از کشورمان و منطقه آماده هستیم.
«عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در توییتر ادعا کرد: عربستان و ائتلاف ( متجاوز به یمن) تلاش‌هایی را برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران یمن از جمله ابتکار صلح ریاض برای حمایت از تلاش‌های سازمان ملل انجام داده‌اند و اما با رد انصارالله مواجه شدند».
این درحالی است که «محمد عبدالسلام» رئیس تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که عربستان به دنبال راه‌حل سیاسی برای مسأله یمن نیست؛بلکه تنها به دنبال یک آتش‌بس همراه با باقی ماندن یمن در بحران است.

گفت وگوی بن سلمان و بن زاید درباره حمله اخیر انصار الله به امارات
ولیعهد عربستان و ولیعهد ابوظبی در گفت وگویی تلفنی تاکید کردند که هدف قراردادن عربستان و امارات، عزم دو کشور برای مقابله با اینگونه اقدامات را بیشتر می کند.
«محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان در تماسی تلفنی با «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی درباره حمله انصار الله یمن به فرودگاه ابوظبی و برخی مواضع مهم امارات متحده عربی گفت وگو کرد.
بن سلمان در این گفت وگوی تلفنی ضمن محکوم کردن حمله روز گذشته به عربستان و امارات از سوی انصار الله یمن، کشته شدن چند نفر در این حملات را تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل را مسالت کرد.
دو طرف در این مکالمه تاکید کردند که اینگونه اقدامات در هدف قراردادن عربستان و امارات، عزم دو کشور برای مقابله با این اقدامات «تروریستی» خصمانه را بیشتر می کند.
بن زاید از ابراز همدری بن سلمان که تاکیدی بر روابط مستحکم بین دو کشور و ملت برادر و عزم آنها برای مقابله با نیروهای دشمن است، تقدیر و تشکر کرد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن جنگنده های ائتلاف ائتلاف سعودی ساختمان پارلمان ائتلاف سعودی برای مقابله خارجه عربستان عربستان سعودی امروز سه شنبه حملات هوایی دوشنبه شب یمن علیه هدف قرار بن سلمان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است

به گزارش خبرآنلاین، عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

در همین حال بوئینگ اخیرا جنگنده‌های «اف-۱۵ ای.ایکس» را به لهستان پیشنهاد کرده و رژیم صهیونیستی هم خواستار دریافت نسخه سفارشی خود شده است.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه آمریکا همچنین با فروش این جنگنده‌ها به اندونزی هم موافقت کرده است.

هم‌زمان منابع عبری گزارش کرده‌اند عربستان سعودی نگران دو قابلیت اصلی در هواپیماهای اف-۱۵ کنونی خود است و این دو نکته قابلیت حمل سلاح و کار مداوم برای مدت طولانی است که این دو مورد در نسخه جدید اف ۱۵ ارتقا یافته است.

نیروی هوایی عربستان در حال حاضر دارای ۸۴ جنگنده F-۱۵ SA و همچنین ۶۸ جنگنده F-۱۵ s است.

آمریکا از چند ماه گذشته درصدد پیش بردن یک توافق امنیتی با عربستان سعودی است تا از طریق آن به عادی سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو دست یابد.

دولت بایدن پیش از ۷ اکتبر به سمت توافقی برای عربستان سعودی برای سازش با تل‌آویو پیش می‌رفت که منجر به موافقت واشنگتن با یک پیمان دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای غیرنظامی آن در ازای امتیاز دادن رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها می‌شد.

با این حال عملیات فلسطینی طوفان الاقصی و حمله تلافی‌جویانه صهیونیست‌ها به غزه این روند را تغییر داد، اما ایالات متحده و عربستان سعودی به بحث در مورد توافق احتمالی به‌عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر پس از جنگ ادامه دادند.

اما عربستان سعودی به صراحت اعلام کرده است که پس از هفتم اکتبر، رژیم صهیونیستی را ملزم به دادن امتیازات مهم‌تری به فلسطینی‌ها می‌کند و تاکید دارد که باید شاهد «گام‌های برگشت‌ناپذیر» به سوی تشکیل کشور فلسطین باشد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903142

دیگر خبرها

  • روز ۲۱۴ طوفان‌الاقصی| حملات سنگین اشغالگران به رفح
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب سرزمین های اشغالی | جزئیات آمار مقاومت عراق در ۲۰۰ روز پس از طوفان الاقصی
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • چرا صهیونیست‌ها جرأت مقابله با حملات یمن را ندارند؟
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • طوفان نوشاد عالمیان در گرند اسمش عربستان