Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: استان اصفهان، ۳۵۰ هنرستان دولتی و ۷۴ هنرستان غیردولتی دارد و بیش از ۷۳ هزار نفر در هنرستان‌های سطح این استان مشغول تحصیل هستند.

پیمان شاهپوری، رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان، امروز، ۲۸ دی‌ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اردستان در فرمانداری ای شهر، اظهار کرد: کشور به شدت به توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی به‌عنوان راهکاری برای توسعه کشور نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه جامع توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در استان اصفهان، تصریح کرد: سند این برنامه، سال گذشته در استان تدوین شد و برای تمام شهرستان‌های استان ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۵ـ۹۶، سهم هنرجویان استان در پایه دهم، ۲۲ هزار نفر و در سه پایه حدود ۲۶ هزار نفر بوده است، گفت: این آمار در سال تحصیلی ۹۹ـ۱۴۰۰ به بیش از ۷۰ هزار نفر افزایش یافته است که بالا رفتن تعداد هنرجویان استان را نشان می‌دهد.

۴۳ درصد از دانش‌آموزان استان به سمت رشته‌های فنی هدایت می‌شوند

شاهپوری با اشاره به اینکه طبق آمار، تعداد هنرجویان در بخش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در استان افزایش داشته است، گفت: در حال حاضر، ۴۳ درصد از دانش‌آموزان استان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت می‌شوند که از میانگین کشوری که ۳۶ درصد است، جلوتر هستیم.

وی افزود: هم‌اکنون استان اصفهان دارای ۳۵۰ هنرستان دولتی و ۷۴ هنرستان غیردولتی است و ۷۳ هزار نفر در هنرستان‌های استان مشغول تحصیل هستند.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه این استان باید سالانه ۱۲ هنرستان به مجموع هنرستان‌های خود اضافه کند، گفت: با توجه به بازدید امروز از هنرستان‌های اردستان، وضعیت آموزش‌های فنی و مهارتی در این شهرستان مطلوب ارزیابی شد که نشان از حمایت‌های اعضای شورای آموزش و پرورش از این رشته‌ها دارد.

احداث فضای آموزشی جدید ویژه دختران هنرجو در اردستان ضروری است

شاهپوری گفت: برای تأسیس رشته‌های فنی و مهارتی که در این شهرستان وجود ندارد، باید ابتدا فضای آموزشی و زیرساخت‌های لازم را در هنرستان‌ها ایجاد کنیم. افزایش و توسعه رشته‌های جدید نیازمند تجهیزات و نیروی انسانی جدید است که پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به درخواست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان، رشته تأسیسات از سال آینده در یکی از هنرستان‌های اردستان راه‌اندازی خواهد شد. همچنین در صورتی که فضای آموزشی در هنرستان‌ها برای ایجاد رشته‌های جدید فراهم شود، این رشته‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: با توجه به استقبالی که از ثبت نام در هنرستان دخترانه اردستان وجود دارد و کمبود فضای آموزشی در این مجموعه، حرکت آموزشی کند شده است. بنابراین، احداث فضای آموزشی جدید ویژه دختران هنرجو در اردستان ضروری است. همچنین با توجه به کمبود تجهیزات آموزشی و مهارتی در هنرستان دختران اردستان، این تجهیزات از طریق اداره‌کل نوسازی تأمین خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها هنرستان فنی و حرفه ای پرورش استان اصفهان هنرستان ها فضای آموزشی هزار نفر خواهد شد رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: استان زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل رتبه اول کشوری را دارد.

علی اسماعیلی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) در نشست خبری به مناسبت روز معلم با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار همکار در حوزه تعلیم و تربیت آموزش‌وپرورش استان زنجان فعال هستند، اظهار کرد: در سال‌تحصیلی جاری بیش از ۲۲۷ هزار دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم در استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه وقتی به معلمان به عنوان یک گروه مرجع نگاه شود به جایگاه تعلیم و تربیت نیز احترام گذاشته می‌شود، افزود: معلمان مسئولیت خطیر و سنگین انسان‌سازی را برعهده دارند و دانش‌آموزان به مثابه امانت در نزد آنان هستند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۸ کلاس درس را اداره نوسازی در استان تحویل داده است که آمار بی‌سابقه‌ای طی سالیان متمادی است، ادامه داد: برخی مدارس قدیمی و نیازمند به تخریب و بازسازی در استان وجود دارد که این موضوع دلایل خاص خود را دارد، درحالی‌که در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی برای تخریب مدارس نامناسب و بازسازی و بهینه‌سازی فضای آنها اختصاص یافت اما در عمل این اعتبارات محقق نشد.

اسماعیلی با اشاره به جذب ۱۴۰ نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای سال‌جاری، ابراز کرد: با قانون رتبه‌بندی تعداد مقاضیان برای ورود به آموزش‌وپرورش از دستگاه‌های دیگر افزایش یافته است. در این راستا ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه ثبت کرده‌اند که البته بر اساس مدرک تحصیلی و جدول شغلی موارد بررسی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان وجود ندارد، تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای را به حال خود رها نکرده‌ایم و ۸ ملک شهری برای مولدسازی در قالب تهاتر و فروش و ‌... معرفی شده و منتظر ابلاغ از طرف تهران هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه تعداد ورودی و خروجی نیروهای آموزش‌وپرورش به طور مدوام در حال تغییر است، افزود: امسال ردیف اختصاص داده برای استان زنجان مطابق خروج و بازنشستگی و احصای نیاز ۱۴۰۰ نفر است که از این تعداد اصولا ۷۶ درصد ردیف‌ها پر می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در اوایل سال ورود مدارس شبانه‌روزی ۷۰ درصدی شهری و ۳۰ درصد روستایی بود، تصریح کرد: اینجا مسئله عدالت آموزشی مطرح است، امسال در نظر داریم ۶۰ درصد دانش‌آموزان مدارس نمونه دولتی شبانه‌روزی از قشر روستایی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • اینجا دست‎‌ها، دانش و ایثار را روایت می‌کند
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند