Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شمیرانات، بلاتکلیفی پیست اسکی شمشک که دومین سال تعطیل بودن را پشت سر می‌گذارد و قبل از آن نیز به دلیل عدم استاندارد به صورت مقطعی فعالیتش متوقف می‌شد باعث نارضایتی مردم شهر شمشک و ورزشکاران شده است.

پیست اسکی شمشک، در ۵۷ کیلومتری شمال شرقی تهران و در شهر شمشک واقع شده ‌است که پس از پیست اسکی دیزین، دومین پیست اسکی بزرگ ایران است و مساحت آن حدود ۶۰۰ هزار مترمربع می‌باشد که حدود ۲۵۰ تا ۲۷۰ هزار مترمربع آن از املاک شخصی بومی های شهر شمشک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمشک و دربندسر به عنوان قطب ورزش های زمستانی در استان تهران شناخته می شود و حضور بیش از ۱۵ نفر از ورزشکاران تیم ملی در شاخه های مختلف زمستانه نیز این منطقه را درخشان تر کرده است.

 بیش از سه دهه، حق مالکیت مردم را نادیده گرفته‌اند

حسین ساوه شمشکی رئیس شورای شهر شمشک دربندسر و عضو تیم ملی اسکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شمیرانات با بیان اینکه عموم مردم و ورزشکاران خواستار واگذاری  پیست اسکی شمشک به شهرداری هستند، اظهار کرد: از بدو ورود به شورا یکی از مهمترین اولویت های خود و شهروندان را دنبال کردیم و برای استیفای حقوق مردم تمام تلاش خود را به کار بردیم.

وی گفت: پیست اسکی شمشک است جایی است که حیات آن با زندگی مردم منطقه پیوند خورده است، اما همچنان با سنگ‌اندازی‌ها، سو مدیریت‌ها، مشاوره های غلط و آدرس های اشتباه نادیده گرفته می شود. 

رئیس شورای شهر شمشک دربندسر با اشاره به درخواست شهرداری پیرامون تحویل موقت و قطعی پیست اسکی شمشک، افزود: از مدت ها پیش مکاتبات بسیاری در این خصوص انجام شده است ابتدا برای راه اندازی کوتاه مدت طی مکاتبات مختلف، به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور اعلام شد که مطابق سنوات گذشته شهرداری شمشک دربندسر با ترک تشریفات آمادگی قبول بهره برداری از پیست در فصل جاری را دارد.

ساوه شمشکی با اشاره به واگذاری بلندمدت پیست اسکی شمشک، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های انسانی در منطقه به لحاظ مربی، ورزشکار، اعضای تیم ملی، المپین ها، داوران و غیره طی نامه ای به وزیر ورزش و جوانان اعلام کردیم که شهرداری شمشک دربندسر به عنوان یک نهاد عمومی متقاضی تحویل گیری قطعی پیست اسکی شمشک است و می تواند با سرمایه گذاری ضمن حل و فصل مشکلات چندین ساله مالکین اراضی با توسعه و تجهیز پیست، درآمدی پایدار نیز ایجاد کند.

وی افزود: با عنایت به اینکه حدود نیمی از عرصه پیست، مستثنیات و تحت مالکیت اهالی شهر است، مردم انگیزه بیشتری برای واگذاری پیست به شهرداری را دارند. بدین منظور طی جلسات متعدد و مذاکرات صورت گرفته با مالکان توافق شد در صورتی که شهرداری به عنوان بهره بردار باشد مشکلی با بازگشایی پیست ندارند.

رئیس شورای شهر شمشک دربندسر ادامه داد: به دلیل این که بیش از سه دهه، حق مالکیت مردم نادیده شمرده شده است، همه اهالی بر این باور هستند که شهرداری توانایی و ابزار و ظرفیت های حل مشکلاتشان را دارد.

ساوه شمشکی بیان کرد: با توجه به نامه نگاری و مکاتبات با شرکت توسعه در ارتباط با بازگشایی پیست اسکی شمشک توسط شهرداری و عدم پاسخگویی به مکاتبات و اتلاف وقت از سوی آن شرکت و فرسایشی شدن موضوع همچون سنوات و ادوار گذشته، لازم دانستیم که این گزارش را به سمع و نظر مردم شریف شهر و علاقمندان به ورزش اسکی برسانیم.

وی تاکید کرد: شورا پل ارتباطی بین مردم و مسوولین است  و ما به عنوان نماینده مردم وظیفه داریم مطالبات و خواسته های آنان را از طریق مکاتبات و برگزاری جلسات با مسئولین مطرح کنیم تا مسوولین بهتر بتوانند در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها، خواست به حق مردم را لحاظ کنند.

رئیس شورای شهر شمشک دربندسر افزود: چنانکه پاسخ این مکاتبات را از شرکت تجهیز دریافت نکنیم و مسوولین بدون در نظر گرفتن مطالبات مردم و توافقات صورت گرفته با مالکان تصمیمات جدیدی اتخاذ کنند، کسانی که در این خصوص قصور کرده اند باید مسوولیت کار خود را به عهده بگیرند.

ساوه شمشکی بیان کرد: متأسفانه برخی در تلاش هستند آدرس های غلط به مسوولان ورزش کشور بدهند، مسیرهای نافرجامی که به جایی ختم نمی شود و پیش از این بارها امتحان شده و به نتیجه نرسیده است. با مشاوره های غلط و مغرضانه تنها مردم و اهالی محترم شمشک و ورزشکاران این رشته به صورت مستقیم متضرر خواهند شد.

وی با بیان این جمله که راه های کهنه به مقصدهای نو نمی‌رسند، افزود: تمام راه ها امتحان شده است از واگذاری پیست به فدراسیون، سازمان خصوصی سازی تا بهره برداری موقت و غیره، نتیجه برنامه ها و سیاست های گذشته همواره به ضرر مردم این منطقه و علاقمندان به این ورزش بوده است.

رئیس شورای شهر شمشک دربندسر خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت دوازدهم و ریاست جمهوری حجت الاسلام رئیسی زمان آن رسیده که به جای در نظر گرفتن منافع شرکت های زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان و در پیش گرفتن سیاست های ناکارآمد گذشته و تزریق مسکن های مقطعی، شایسته است همگام و همراه با سیاست های دولت مردمی دوازدهم، صدای مردم را بشنویم و در جهت استیفای حقوق حقه آنان قدم برداریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز حسین ساوه شمشکی پیست اسکی شمشک پیست اسکی شمشک ساوه شمشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود

ایسنا/فارس عضو شورای اسلامی شهر شیراز از احداث زورخانه بزرگ مرکزی در این کلان‌شهر خبر داد.

مصطفی کیانی رحیمی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های ورزشی باغ جنت شیراز و سایر ظرفیت‌های ورزشی شهرداری منطقه ۴ شیراز گفت: در این بازدید از طرح‌های ورزشی در دست اجرا از جمله زمین فوتبال و والیبال ساحلی به همراه سایر فضاهای ورزشی همانند ورزش‌های توپی، راکتی و پیست دوچرخه سواری و اسکیت، مسیر پیاده‌روی و همچنین ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی باغ پارک بزرگ جنت بازدید شد.

وی بیان کرد: این پارک به عنوان یک ظرفیت زیست کیفی منطقه چهار شهرداری باید حفظ و صیانت شود و توسعه‌های متناسب با کارکرد آن صورت گیرد.

 عضو شورای شهر شیراز افزود: در شورای ششم اسلامی مصوبه‌های خوبی را در توسعه ورزش و سلامت عمومی داشتیم که از جمله آن در منطقه ۴ می‌توان به احداث ۲ زورخانه در محدوده منطقه یکی در پارک نوید محمدی و دیگری در پارک باغ جنت با عنوان زورخانه مرکزی شیراز اشاره کرد.

کیانی رحیمی تصریح کرد: در حال حاضر اعتبار لازم برای ساخت این زورخانه‌ها از جمله زورخانه مرکزی پیش‌بینی و به تصویب شورا رسیده است که امیدواریم با درایت مدیران در شهرداری منطقه و به صورت کلان در تمام حوزه‌های شهرداری بتوانیم پیمانکار را مشخص و این طرح تا پایان دوره شورای شهر به پایان برسد.

 شهردار منطقه ۴ شیراز نیز با اشاره به بازدید رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از پارک باغ بزرگ جنت اظهار کرد: این بازدید در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی این باغ پارک صورت گرفت و امیدوارم در آینده به یک پارک بزرگ با امکانات مجهز ورزشی تبدیل شود.

حسام‌الدین اسدزاده افزود: این باغ پارک، با زیرساخت خوب ورزشی خواستگاه بسیاری از جوانان و ساکنان شیراز است که شهرداری در آن عملیات احداث و توسعه زمین‌های ورزشی از جمله زمین فوتسال و والیبال را در برنامه قرار داده است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در کمترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

 شهردار منطقه ۴ شیراز اظهار کرد: نگاه ما به ورزش با اولویت ورزش همگانی است و با این مهم می‌توانیم در سلامت شهروندان سهیم باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • ورزشکار جوانمرد هرگز زیر بار زور نمی رود
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی با استقبال ویژه تماشاگران
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست