Web Analytics Made Easy - Statcounter

علاءالدین بروجردی در افتتاحیه نمایشگاه نقاشی «پرواز رویاها» تاکید کرد که تحریم المپیک زمستانیِ چین نشانه کوته بینی امریکاست. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیین گشایش نمایشگاه آثار نقاشی کودکان و نوجوانان ایرانی با عنوان «پرواز رویاها» ویژه‌ی المپیک زمستانی چین 2022، بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ساعت 14 در نگارخانه شهید محمد طاها در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش، چان خوآ سفیر چین در ایران، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

امروز در فضایی فرهنگی برای پیشواز اتفاقی مهم یعنی المپیک زمستانی اینجا هستیم. کودکان ما با نقاشی های خودشان و با زبان بین المللی با هم حرف می زنند. نقاشی که در این سوی دنیا کشیده می شود، در آن سوی دنیا با کودکی دیگر ارتباط برقرار می کند. کودکان با نقاشی هایشان ما را به صلح و دوستی و دوری از جنگ و درگیری دعوت می کنند. شاید لازم باشد که گاهی خود ما هم کودک بشیم تا معنی صلح و دوستی را به خودمان یادآوری کنیم.

المپیک پلی برای دوستی ملت‌ها است

چان خوآ سفیر چین در ایران در سخنانی گفت: امیدوارم بازی های المپیک زمستانیِ 2022 همراه با پیامِ صلح و دوستی برای کل بشریت باشد.
میزبانی موفقیت آمیز المپیک زمستانی چین، نشان دهنده تعهد چین نسبت به دیگر کشورهای دنیا است. این المپیک پلی برای دوستی ملت‌ها است. چین رویدای ایمن و شگفت انگیز را به مردم جهان تقدیم خواهد کرد.

تحریم المپیک زمستانی نشانه کوتاه بینی امریکاست

علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی ایران و چین گفت: همه اینها بهانه‌ای برای تحقق روابط و دوستی بیشتر دو کشور چین و جمهوری اسلامی ایران است تا سند 25 ساله همکاری‌های راهبردی بین دو کشور شکل بگیرد. این المپیک زمستانه حرکتی نمادین و ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه امریکا المپیک زمستانیِ چین را تحریم کرده است، تاکید کرد: در کوتاه بینی امریکا همین بس که رویدادی ورزشی و انسان دوستانه را تحریم می‌کند.
ما در این المپیک هم با حضور مسئولان دولتی یعنی وزیر ورزش و جوانان و هم با شرکت وزشکارانمان حضور خواهیم داشت.

ورزش بستری برای گسترش روابط ملت‌ها است

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اول از همه باید از سفیر محترم چین در ایران و کادر محترمشان تشکر کنم. از تلاش‌های ایشان برای همکاری‌های دوجانبه صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد:‌ چین یکی از معدود کشورهایی است که کارنامه‌ای درخشان در برگزاری رویدادهای ورزشی دارد. برگزاری رویدادی بین المللی با مشارکت 100 تا 206 کشور در محدوده زمانی مشخص و جغرافیایی مشخص کاری بسیار دشوار است که چینی‌ها آن را به خوبی انجام داده‌اند.

صالحی امیری گفت: در ایران گرایش جدی به ورزش اسکی وجود دارد. رئیس فدراسیون اسکی کشورمان با کاروانی کوچک اما با عزم و اراده به چین می‌روند. تلاش می‌کنیم در این رویداد جایگاهمان را در آسیا و جهان ارتقا دهیم.

وی تاکید کرد: همه می‌دانند که جغرافیای کشور ما با محدودیتِ برف مواجه است. پس نباید انتظار معجزه از ورزشکاران کشورمان داشته باشیم. حضور ما دو پیام دارد، یک اینکه ورزش را بستری برای گسترش روابط ملت‌ها می‌دانیم و دوم اینکه باید بگوییم که هیچ کس نمی‌تواند خللی در اراده ملت‌ها برای همبستگی ایجاد کند.

در پایان این مراسم هدایایی از سوی سفیر چین به مسئولان و ورزشکاران کشورمان داده شد. صالحی امیری، عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی، بهرام ساوه شمشکی، فرید فتاحیان، فرح نصیری دهقان، عاطفه احمدی، سید ستار سیدی، حسین ساوه شمشکی، باقر کلهر و سید مصطفی میرهاشمی کسانی بودند که هدایایی از سفیر چین در ایران دریافت کردند.

نمایشگاه نقاشی «پرواز رویاها» برگزار می‌شودگشایش نمایشگاه آثار نقاشی استاد نادرعلی در موزه بانک ملی ایران

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک نقاشی کمیته ملی المپیک نقاشی المپیک زمستانی چین در ایران سفیر چین ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‏‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه­ای دیگر بر شایستگی­‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می­‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­نمایم و امیدوارم این پیروزی­ که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه­های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایه‌ی سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • رئیسی: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان ایران است
  • این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌ جوانان این مرز و بوم است
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • (ویدئو) تنها فیلم با صدای رضا شاه پهلوی بعد از ۹۰ سال؛ صدای واقعی رضاخان را بشنوید!
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ نشانه تحریم‌ناپذیری ایران