Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی به عنوان مهمترین قرارگاه می تواند در تصمیم گیری و سیاست گذاری فعالیت های تاثیرگذار فرهنگی نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شورای فرهنگ عمومی ظهر سه شنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، اعلایی استاندار، سردار آتانی فرمانده سپاه و اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین اسماعیلی در این نشست اظهارداشت: شورای فرهنگ عمومی در استان قزوین از سال 78 فعالیت خود را آغاز کرد اما یک وقفه چند ساله در روند کار ایجاد شد و سپس از سال 85 جلسات آن با جدیت تشکیل شد.

وی اضافه کرد: در دوران ریاست امام جمعه قزوین در شورا 18 نشست برگزار شد که 44 دستور جلسه و 110 مصوبه از دستاوردهای آن بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد: برگزاری همایش گرامیداشت آیت الله علامه مجتبی قزوینی، جشنواره مد و لباس، تشکیل کمیته فضای مجازی، همایش نقش معماری در سبک زندگی ایرانی و اسلامی، تدوین کلیات سند توسعه فرهنگی استان، ارائه راهکارهای عملی بیانیه گام دوم و معرفی و شناساندن کانون های الگو و نمونه مساجد از دیگر مصوبه های شاخص شورا بوده است.

وی گفت: تقویت و توسعه کتابخانه های مساجد بویژه در روستاها و مناطق کم برخوردار، اجرای پژوهش اندازه گیری سرمایه اجتماعی، تشکیل 9 کارگروه برای تولید محتوای فرهنگ عمومی، ساماندهی امور قرآنی و تشکیل ستاد هماهنگی امور قرآنی نیز از مهمترین دستاوردهای شورا در چند سال اخیر است.

اسماعیلی تصریح کرد: طراحی و ساخت المان عفاف و حجاب برای تقویت فرهنگ عفاف، بررسی مصرف کالاهای فرهنگی ایرانی و سبک زندگی ایرانی اسلامی از کارهای پژوهشی است که با دستور جلسه شورا تهیه و ارائه شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی به عنوان قرارگاه فرهنگی استان می تواند در زمینه های فرهنگی نقش مهمی ایفا کند و حضور فعالی در تصمیم گیری های این عرصه داشته باشد.

حضور فعال در فضای مجازی الزامی است

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: فضای مجازی امروز یک فرصت ارزشمند برای انتقال پیام و محتوای فرهنگی است و نباید از این ابزار غافل شویم.

وی گفت: فضای مجازی فرصت مناسبی است به شرطی که برای آن برنامه داشته باشیم و ضمن حضور فعال با هدف حرکت کنیم تا به چشم انداز ترسیم شده دست یابیم.

در این نشست گزارش مشروحی از وضعیت فضای مجازی، فرصت ها، تهدیدات و راهکارهای بهره گیری از این فضا از سوی امیری مسئول فضای مجازی سپاه استان ارائه شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا نماینده ولی فقیه امام جمعه مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین فرهنگ و ارشاد اسلامی مد معماری سبک زندگی شاخص سرمایه حجاب تصمیم گیری های فضای مجازی ارشاد قزوین حسین اسماعیلی فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای فرهنگ عمومی استان قزوین فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که مجوز کنسرت رپ صادر شده است؟ اظهار داشت: خیر. این یک اشکالی بود که پدید آمده است، ما هیچ مجوزی صادر نکردیم. معاونت هنری ما امروز اعلام موضع می‌کند. خبری هم که اعلام شده کذب است. ناطقان: محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران پس از نشست هیات دولت اظهار داشت: امشب جشنواره فیلم فجر به صورت رسمی آغاز خواهد شد.
 
به گزارش ایرنا، وی افزود: با اهتمامی که همکارانم در بخش‌های داخلی و بین‌المللی داشتند با استقبال بسیار خوبی روبه رو هستیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امشب تلاش می‌کنیم چند جایزه مربوط به جشنواره را در بخش‌هایی که امکانش بود اهدا کنیم تا شب اختتامیه شب طولانی نباشد تا بتوانیم در زمان مناسب برنامه‌ها پایان یابد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری آیین کتاب سال با حضور رئیس جمهوری در هفته آینده با حضور رئیس جمهور نیز خبر داد.
 
وی با اشاره به شکل‌گیری شورایی با ریاست علی‌محمد مودب اظهار داشت: امسال جشنواره شعر فجر با همکاری این شورا و معاونت فرهنگی ما بسیار خوب در همه نقاط کشور برگزار شده و همکاری خوبی با رسانه ملی به عمل آمده است تا در ایام ماه مبارک رمضان، هر شب، در یک ساعت پربیننده، یک قسمت از برنامه‌های ضبط شده این جشنواره پخش می‌شود.
 
وی اظهار داشت: فردا اختتامیه جشنواره تئاتر را داریم که نمایش‌های ما با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد و معاون هنری وزارت فرهنگ از تماشاگران عذرخواهی کرد، چون به واقع امکانات ما کفاف میزان علاقه عزیزان را نمی‌داد.
 
اسماعیلی افزود: خداوند کمک کند برنامه‌هایی که برای جشنواره هنر‌های تجسمی داریم را اجرا کنیم. این جشنواره آغاز شده است و همچنین جشنواره موسیقی بعد از دهه فجر نیز آغاز می‌شود. مجموعه جشنواره‌های ما در حال برگزاری است.
 
وزیر فرهنگ خاطرنشان کرد: هفته آینده انتخاب کتاب سال را داریم و برنامه آن با حضور رئیس جمهوری برگزار می‌شود.
 
وزیر فرهنگ همچنین درباره دریافت مجوز برای فعالیت‌های فضای مجازی گفت: فعالان فضای مجازی باید مجوز بگیرند؛ به کسانی که مجوز ندارند اعلام شده است که باید در زمان کوتاهی درخواست خود را ثبت کنند.
 
اسماعیلی افزود: ساماندهی کل فعالیت‌های فضای مجازی اعم از کانال‌های خبری و بحث‌های مربوط به انسان‌رسانه‌ها عملا در دستور کار است و باید نظم و انتظام پیدا کند.
 
وی گفت: متاسفانه با یک سری بدخلاقی‌های رسانه‌ای، تخریب همدیگر و فحاشی مواجه هستیم. این‌ها کار‌های غلطی است که اولا باید اخلاق رفه‌ای رعایت شود و ثانیا قوانین بازدارنده در شرایط فضای مجازی حاکم شود. این به هم ریختگی موجود همه را ناراضی کرده است؛ هم کسانی که فعال هستند و همچنین مخاطبان و کسانی که این اخبار به گوششان می‌رسد.
 
اسماعیلی در پاسخ به این سوال که مجوز کنسرت رپ صادر شده است؟ اظهار داشت: خیر. این یک اشکالی بود که پدید آمده است، ما هیچ مجوزی صادر نکردیم. معاونت هنری ما امروز اعلام موضع می‌کند. خبری هم که اعلام شده کذب است.

دیگر خبرها

  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم