Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@21:52:29 GMT

سهولت جعل اسناد عادی

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۷۵۷۳

رئیس دیوان عالی کشور گفت: اسناد عادی را به سهولت می‌توان جعل کرد و به آسانی می‌توان آن را انکار کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم در نشست توسعه اسناد رسمی به فراینده پیچیده اسناد رسمی اشاره کرد و افزود: هر چقدر بتوان روند کار ثبت اسناد رسمی را تسهیل کرد / مردم رغبت بیشتری برای ثبت اسناد پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همین روند پیچیده و مقررات دست و پا گیر باعث شده است که بعضی وقت‌ها خیلی‌ها تمایلی برای رفتن به دنبال سند رسمی نباشند و دلیل آن این است که مردم به راحتی نمی‌توانند به اسناد رسمی دسترسی پیدا کنند. اگر یک راهکار ساده‌ای فراهم شود تا افراد راحت‌تر بتوانند سند خود را ثبت کنند و برای دریافت سند وقت کمتری صرف کنند مسلما به سمت اسناد رسمی می‌روند.
رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه ما باید بیشتر به سمت توسعه اسناد رسمی برویم که در این صورت خود به خود اسناد عادی به حاشیه می‌رود.
وی گفت: ما برای محدود کردن سند عادی قانون داریم بویژه که در محاکم، سند عادی پذیرفته نمی‌شود، اما باید کاری کنیم که مردم به توسعه سند رسمی تمایل پیدا کنند و به سمت اسناد رسمی بروند.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم باید هزینه‌ها را کم و روند کار را تسهیل کنیم افزود: سند عادی ممکن است دادگاه حکم بدهد و بگوید اصالت دارد، اما اسناد عادی را به سهولت می‌شود جعل کرد و حتی انکار کرد /اما سند رسمی اینگونه نیست. وی ادامه داد: برای توسعه اسناد رسمی ضروری است کارگروه‌هایی را تشکیل بدهیم که هزینه‌ها را کاهش و کار تسهیل شود.
رئیس دیوان عالی کشور گفت: اکنون بیشترین پرونده‌های که در محاکم در بحث املاک مطرح می‌شود ناشی از همین اختلافات است که اسنادشان عادی است، اگر این مشکلات حل شود بخش عمده‌ای از پرونده‌ها به محاکم وارد نمی‌شود.
وی افزود: در اسناد عادی که در مقابل اسناد رسمی تاب و توان مقاومت ندارد و دادگاه‌ها سعی می‌کنند تا جایی که امکان دارد به سند عادی استناد نمی‌کنند، اما وقتی راهی ندارند نمی‌توانند حقوق مردم را نادیده بگیرند.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم گفت:بهترین و معتبرترین سند/ اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک است به ویژه که اعتبار و جایگاهش قانونی است و قانون آن را بعنوان مرجع رسمی می‌شناسد. برچسب ها: توسعه ، اسناد ، رسمی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: توسعه اسناد رسمی اسناد رسمی اسناد عادی سند عادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود

عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین، وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولر‌های آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • مخالفان اعتبازدایی از اسناد عادی از افشای اموالشان می‌ترسند