Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به صدور کارت هوشمند برای تمامی قالیبافان سطح کشور و حل مشکلات بیمه‌ای آن‌ها گفت: در حال حاضر تعداد بافندگان فرش در کشور، دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و بیش از ۲۵۰ هزار نفر آن‌ها در کشور تحت بیمه قالیبافی قرار گرفته‌اند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰۰ هزار بافنده غیررسمی است که ۲۲ هزار بافنده دارای کارت ثبت شده رسمی در استان مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون هفت سامانه برای فرش دستباف طراحی شده است که در این سامانه‌ها کارت شناسایی هوشمند برای بافندگان صادر می‌شود.

میزان صادرات جهانی فرش دستباف وابستگی جدی به میزان صادرات فرش در ایران دارد به طوری که در سال ۲۰۱۹ میلادی کل میزان صادرات فرش جهانی دو میلیارد دلار بوده که ۵۰۰ میلیون دلار آن فقط مربوط به کشور ایران بود.

بیشتر بخوانید

پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیارد ریالی به فعالان بخش فرش

فرش‌های ایرانی در کل جهان بسیار معروف و مشهور هستند به طوری که در قصر ملکه انگلیس نیز هنر دست فرش‌بافان ایرانی به چشم می‌خورد.

همچنین در خصوص پرداخت تسهیلات کارفرمایانی که کارگاه متمرکز دارند، در صورتی که بتوانند ۵۰ نیرو را استخدام کنند، دو میلیارد تسهیلات به آنان اختصاص داده می‌شود و بنا شده کارگزاری‌هایی برای شناسنامه‌دار کردن فرش‌های قدیمی، جدید، تجاری و فرش‌های هنری ایجاد شود.

از ابتدای سال تاکنون، ۱۲۱ هزار و ۴۰۰ متر مربع فرش در چهارمحال و بختیاری بافته شده است که از ویژگی‌های فرش‌های این استان می‌توان به خالص بودن آن اشاره کرد.

فرش دستباف چهارمحال و بختیاری جایگاه ویژه ای در سطح ملی و بین المللی دارد به ویژه در اروپا بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت.

مواد اولیه طبیعی یکی از ویژگی های خاص فرش دستباف چهارمحال و بختیاری است و پشم و کرک و رنگ آن، نوع بافت و اصالت قدیمی را دارد.

فرش دستباف بختیاری و شیوه بافت آن بدون گره نیست و ربات در این فرش وجود ندارد.

کسی که فرش چهارمحال و بختیاری را خریداری میکند میداند که فرش دستباف اصیلی ایرانی را خریده است.

با ویژگی های خاص و برجسته از نقش و نگارها و رنگی که در فرش استفاده می شود، باعث ایجاد انرژی خاصی در مصرف کننده می شود به همین خاطر فروش فرش بختیاری علیرغم فرش های دیگر کاهش پیدا نکرده و هنوز جایگاه خودش را حفظ کرده است.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه قالیبافی پرداخت تسهیلات چهارمحال و بختیاری فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: حاج عبدالعلی ملکپور پدر شهید محمد ملکپور به لقا الله پیوست.

وی افزود: مراسم تشیع و خاکسپاری وی امروز شنبه ۸ اردیبهشت در آرامستان شهر نقنه برگزار شد.

بیشتر بخوانید

تشییع و خاکسپاری ۸ شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری

گفتنی است: محمد ملکپور یکــم بهمن،۱۳۳۷ در شهرستان بروجن به دنیا آمد. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند و سال ۱۳۵۹ ازدواج و صاحب یک دختر شد. به عنوان پاســدار در جبهه حضور یافت و نهم شهریور،۱۳۶۰ با سمت مســئول آموزش در بستان بر اثر اصابت گلوله به ســر، شهید شد. مزار او در گلستان شهدای شهر نقنه زادگاهش قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان