Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان- تیم فوتبال مس رفسنجان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ایران موفق شد با تک گل محسن آذرباد، پدیده مشهد را مغلوب کند و راهی دور یعد این رقابت‌ها شود.

محمد ربیعی، سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان در نشست خبری پس از دیدار با پدیده گفت: با توجه به شرایط جوی سرچشمه، مجبور شدیم در سیرجان مقابل پدیده بازی کنیم و خوشبختانه در یک ماراتن ۱۲۰ دقیقه زیر باران پیروز این دیدار شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدیده مقابل پرسپولیس و سپاهان بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشت و در کار دفاعی بسیار منسجم هستند. ما در کل بازی مالک توپ و میدان بودیم اما ۲ تیم موقعیت چندان زیادی روی دروازه‌های همدیگر ایجاد نکردند، البته در نیمه اول منشا یک فرصت تک به تک را از دست داد.

عملکرد آذرباد در این فصل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

من سه سال است که با محسن آذرباد همکاری می‌کنم و قبل از همکاری مان نیز او را می‌شناختم. آذرباد مقداری دیر به فوتبال کشورمان معرفی شد و سن او در حال حاضر بالای سی سال است، اما او بازیکنی بسیار پر تلاش و با شخصیت است. در سه سال همکاری مان او کاملا به دیدگاه‌های من شناخت پیدا کرده است.

وضعیت آماده سازی ورزشگاه شهدای مس رفسنجان چگونه است؟

 ان شاالله هرچه سریع‌تر امکاناتمان در رفسنجان فراهم شود تا با خیالی راحت در این شهر تمرین و بازی کنیم. چمن ورزشگاه شهدای مس مصنوعی بود و این چمن برداشته شد و زیرسازی‌های این زمین انجام شد و سیستم موتورخانه و گرمایش برای این زمین کار گذاشته شده است، اما در صورت کاشت چمن ما تا آخر فصل نمی‌توانستیم در این ورزشگاه بازی کنیم به همین خاطر از چمن رولی در این ورزشگاه استفاده شده تا در نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال بازی‌های خانگی مان را در رفسنجان برگزار کنیم. مدیریت مس رفسنجان و  پیمانکار قول داده اند که ما اولین بازی خانگی مان در نیم فصل دوم لیگ برتر را در این ورزشگاه برگزار کنیم و امیدوارم با تلاش شبانه روزی چمن این ورزشگاه هر چه سریع‌تر آماده شود.

در ابتدای فصل جاری لیگ برتر سازمان لیگ اعلام کرد که هیچی تیمی حق برگزاری بازی‌های خانگی اش در ورزشگاهی با چمن مصنوعی را ندارد و به همین تیم مس رفسنجان مجبور شد کار تغییر چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای مس به طبیعی را آغاز کند و بازی‌های خانگی اش را در ورزشگاه شهید زینلی سرچشمه که در منطقه‌ای با ارتفاع بالا قرار دارد برگزار کند، همچنین این ورزشگاه چمن با کیفیتی ندارد و بار‌ها ربیعی سرمربی مس رفسنجان به وضعیت بد چمن این ورزشگاه انتقاد کرده است.

درباره لغو اردو‌های خارجی تیم‌های ایرانی چه نظری دارید؟

در ابتدای این فصل صحبت‌های درباره اردوی خارجی تیم ما شد، اما هزینه‌های اردوی خارجی ما با اردوی داخلی تفاوت چندانی نداشت، اما اگر بک مقام بالا دستی چنین دستوری داده است و ما قطعا تمکین خواهیم کرد. ما در نیم فصل اردوی نخواهیم داشت و فقط برای یک بازی تدارکاتی به کیش سفر خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید

ربیعی: بازی در سرچشمه به ضرر مس رفسنجان است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جام حذفی تیم فوتبال مس رفسنجان تیم فوتبال پدیده مشهد محمد ربیعی ورزشگاه شهدای مس مس رفسنجان نیم فصل بازی کنیم لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترسوها و حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن/ فنی و فرهنگ؛ تعطیل!

تقابل بالانشینان لیگ برتر نمایی کامل از فوتبال ایران است که در بسیاری از مسابقات لیگ نه تنها بار فنی ندارد بلکه در ابعاد فرهنگی هم دچار چالشی جدی است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، دومین روز  از هفته بیست و پنجم لیگ برتر تنها 87 روز با مسابقه نیمه نهایی ایران و قطر در جام ملت‌های آسیا فاصله داشت. 4 تیم بالانشین لیگ برتر ایران که یا مدعی قهرمانی‌اند یا کسب سهمیه، عایدی جز صفر - صفر و حواشی پررنگ نداشتند. دو مسابقه تراکتور - استقلال و پرسپولیس - سپاهان به لحاظ فنی موضوع قابل اشاره‌ای نداشت و کمتر کارشناسی می‌تواند درباره مسائل تاکتیکی این 2 دیدار اظهار نظری داشته باشد.

تیم‌های بالانشین لیگ برتر ایران، به جای ارائه بازی هجومی، تعریف نقشه‌های مختلف برای گلزنی و استفاده از پتانسیل بازیکنان ترجیح دادند احتیاط کامل را در دستور کار قرار دهند. اگر چه حساسیت بالاست اما واقعاً دلیل نمی‌شود که در 180 دقیقه چند صحنه خطرناک هم روی دروازه‌ها خلق نشود. همین موضوع باعث شد برخی کارشناسان تقابل تیم‌های رده بالای ایران را بازی ترسوها خطاب کنند. این در حالی است که هواداران با هزار امید و آرزو و صرف هزینه برای تماشای بازی زیبا راهی ورزشگاه شدند؛ غافل از اینکه همانند مجموعه تهی در ریاضیات، خبری از فوتبال زیبا نبود.

شاید قشنگ‌ترین نقد درون خانوادگی فوتبال را محرم نویدکیا نسبت به کیفیت پایین بازی‌های لیگ برتری داشت که گفته بود: «فکر می‌کنم دنیای تساوی‌ها و صفر - صفرها تمام شده است. ما شاید الان معتقدیم که در کشورمان جواب می‌دهد و نبازیم طوری نیست، ولی برای مثال در دنیا ژاوی را برای نتایج و پیروزی‌های یک صفر تحت فشار قرار می‌دهند، چرا که با فلسفه بارسلونا دیگر همخوانی ندارد. به همین دلیل در دنیا برای فوتبالی پول خرج می‌کنند که مردم لذت ببرند. فوتبالی که بِکش بِکش باشد و صفر - صفر، مردم برای آن پول هزینه نمی‌کنند.»

با این اوصاف باید گفت از خروجی فوتبالی که بازیکن بیشتر از مسابقه، حواسش به جار و جنجال باشد، بازیکن ملی‌پوش یا لژیونر به ندرت خارج می‌شود. این یک اصل مهم است که ترسوها جایی در فوتبال روز دنیا ندارند و به آنها جام نمی‌دهند. نمونه قابل بیان دستاورد عملی بازی ترسوها، تقابل نمایندگان کشورمان مقابل رقبای عربستانی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا بود که به دلیل برخی باورهای غلط از پیش بازنده شدیم. این در حالی است که  العین امارات با رقم و هزینه‌ای نسبتاً معقول مقابل دو غول عربستانی سربلند از زمین خارج شد.  

مشکل لیگ برتر ایران اما تنها مختص به مسائل فنی نیست. سبک بازی ترسوها به دلیل اینکه در زمین مسابقه جذابیتی ندارد، نیازمند جار و جنجال و حواشی خود ساخته  است. با این اوصاف به سکوها هم تنش و خشونت تزریق می‌شود. در چنین حالتی شاهد رفتارهای بسیار زشتی از هواداران هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان بودیم؛ خشونت عیان و فرهنگ رفتاری نامناسبی که باعث جابه جایی سکوی بانوان هوادار شد. بدترین آن پیرمرد سپاهانی و بی‌ادبی بود که توهین زشتی به بانوان هوادار کرد و البته از سوی کمیته انضباطی 10 سال محروم شد، محرومیتی که باید دید با توجه به مشکلات فراوانی که در کنترل و ورود تماشاگران به ورزشگاه وجود دارد، چگونه اعمال می‌شود.

هوادار خاطی سپاهان 10 سال محروم شد

شادروان پرویز دهداری معلم اخلاق فوتبال ایران اگر در قید حیات بود، قطعاً بخش زیادی از لیست تیم ملی را تغییر می‌داد. چرا که برخی بازیکنان ملی پوش قبل و حین برگزاری مسابقات آتش‌بیار معرکه شدند.

میزان حواشی در 2 بازی به حدی بود که در روزهای بعد از برگزاری مسابقه، بخشی از سؤالات خبرنگاران و توجه افکار عمومی به این مسئله اختصاص دارد و کمیته انضباطی دائماً در حال احضار افراد مختلف با این مسابقات است. عجیب‌تر اینکه مربیان 4 تیم بالانشین کشور از هواداران بابت نمایش بی‌کیفیت فنی تیمشان عذرخواهی هم نکردند.

5 هفته دیگر تا پایان لیگ برتر باقی مانده و هر چه رو به جلوتر برویم میزان حساسیت مسابقات بالاتر می‌رود. اگر قرار باشد مسائل فنی - فرهنگی لیگ برتر دستخوش تغییرات نشود، بزرگترین بازنده، فوتبال ملی ایران است.

در واقع گاهی اوقات ناچاریم که بگوییم فوتبال ایران نه تنها از نظر فنی چیزی به خود اضافه نکرده بلکه از لحاظ فرهنگی نیز دچار مشکلات جدی است. اتفاقات رخ داده روی سکوها تنها مختص به دیدار پرسپولیس و سپاهان یا تراکتور و استقلال نیست و باید فکری برای برون‌رفت از این شرایط پیدا کرد.

بار دیگر تأکید می‌کنیم استفاده از ابزارهای کنترلی مانند دوربین‌های چهره‌زن نیاز ورزشگاه‌ها است و در کنار آن باید با خاطیان برخورد جدی صورت گیرد و به صورت واقعی از ورود آنها به ورزشگاه‌ها جلوگیری کرد. به جای اینکه هواداران واقعی را از تماشای بازی‌ها محروم کنیم، می‌توان با ابرازهای کنترلی؛ بی‌فرهنگ‌ها و برهم زنندگان نظم و انضباط را محروم کرد.

2 تدبیری که مانع «قبض روح» فوتبال می‌شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوسمار: ما کاری را که گل محمدی شروع کرد را ادامه می دهیم/امیدوارم باشگاه قدر بازیکنان خوب‌مان را بداند
  • سپاهان 0-0 استقلال خوزستان / گزارش زنده
  • ساعت پخش زنده بازی صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان‌ + پخش آنلاین
  • این مسابقه در تهران صفرصفر نمی‌شود!
  • گلر فجرسپاسی: امیدوارم به لیگ برتر صعود کنیم
  • رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود؛ امیدوارم آدم‌های جوگیر در استادیوم‌ها نبینم
  • تاریخچه: تیمی که استقلال را دو رقمی کرده!
  • پپ: امیدوارم ۱۵ روز دیگر جام را در دست بگیریم
  • ویدیو/ بدرقه شهدای گمنام در رفسنجان و اصفهان
  • ترسوها و حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن/ فنی و فرهنگ؛ تعطیل!