Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- روسیه اتهام زمینه‌چینی برای حمله به اوکراین را رد کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، اتهام آمریکا مبنی بر زمینه‌سازی برای حمله نظامی به اوکراین را رد کرد و این اتهام را بر پایه «اطلاعات جعلی» دانست.
ریابکوف یادآوری کرد که مسکو در هفته جاری منتظر دریافت پاسخ کتبی آمریکا و متحدانش به درخواست روسیه در مورد عدم پیوستن اوکراین و 6 کشور دیگر از جمهوری‌های سابق اتحاد شوروی به پیمان ناتو و یا استقرار نیروها و تسلیحات این پیمان در خاک این کشورهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاخ سفید روز جمعه به نقل از نهادهای امنیتی آمریکا مدعی شد روسیه واحدها و عوامل عملیاتی خود را به مناطق تحت کنترل شورشیان در شرق اوکراین اعزام کرده است.
آمریکا و ناتو در مذاکرات هفته گذشته درخواست روسیه مبنی بر عدم پیوستن اوکراین به ناتو را رد کردند.
روسیه از چند ماه پیش حدود صد هزار نفر از نیروهای خود را در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرده است و آمریکا و متحدان غربی این کشور احتمال می‌دهند که هدف از این اقدام حمله نظامی به اوکراین است.
دولت روسیه هر گونه طرحی برای حمله به کشورهای همسایه را تکذیب کرده و دولت اوکراین را به برنامه‌ریزی برای حمله به مناطق تحت کنترل شورشیان در شرق این کشور متهم کرده است. دولت اوکراین این اتهام را رد می‌کند.
دولت روسیه هفته گذشته و همزمان با مذاکرات با آمریکا و ناتو اعلام کرد که پاسخ مسکو به شکست مذاکرات « فنی- نظامی» خواهد بود.
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد روسیه با غرب هفته گذشته گفت در صورتی که آمریکا و متحدانش فعالیت‌های نظامی در نزدیکی خاک این کشور را متوقف نکنند روسیه ممکن است واحدها و تجهیزات نظارتی خود را به کوبا و ونزوئلا اعزام کند.

انگلستان: به اوکراین تسلیحات ضدتانک می‌دهیم
انگلستان می‌گوید برای تقویت اوکراین، به این کشور تسلیحات ضدتانک می‌دهد.
به نقل از رویترز، انگلستان اعلام کرد برنامه خود برای ارسال تسلیحات ضدتانک به اوکراین را آغاز کرده است تا کی‌یف بتواند در صورت وقوع هر گونه تهاجمی به این کشور از خود دفاع کند.
بن والاس، وزیر دفاع انگلستان، به پارلمان این کشور گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم تا سیستم‌های تسلیحات دفاعی سبک ضدزرهی به اوکراین بدهیم.»
وی در ادامه افزود که نخستین محموله تسلیحاتی نیز در همین روز به اوکراین تحویل داده شده و شماری از نیروهای انگلیسی در کوتاه مدت به نیروهای اوکراینی آموزش خواهند داد.
این مقام دولت انگلستان به تعداد و نوع این سلاح‌ها اشاره نکرد و تنها گفت که این سلاح‌ها استراتژیک نیستند و هیچ تهدیدی را متوجه روسیه نمی‌کنند، بلکه صرفا برای دفاع از خود هستند.
وزیر دفاع اوکراین نیز از اظهارات همتای انگلیسی خود استقبال کرد.

اتحادیه اروپا: فعلا قصد اعمال تحریم علیه روسیه نداریم
«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه (امروز) اعلام کرد که این اتحادیه در صورت «حمله روسیه به اوکراین»، آماده اعمال تحریم‌ها است.
در ادامه تنش‌ها میان غرب و روسیه بر سر اوکراین، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تدارک بروکسل برای اعمال تحریم صحبت کرد.
«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که در حال حاضر کشورهای عضو اتحادیه درصدد اعمال تحریم علیه روسیه نیستند اما در صورت «حمله روسیه به اوکراین»، برای انجام این کار آمادگی وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری تاس، بورل در نشست کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا گفت: «هیچ کس در مورد تحریم‌های پیشگیرانه (علیه روسیه) صحبت نکرده است. تحریم‌های پیشگیرانه وجود نخواهد داشت... ما در حال بحث در مورد این هستیم که در صورت وقوع اتفاقی چه کاری باید انجام دهیم، تا اگر اتفاقی افتاد، دو هفته را به دلیل بحث‌ها و مذاکرات بین خودمان از دست ندهیم».
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خطاب به قانونگذاران پارلمان اروپا ادامه داد: «آماده بودن برای (انجام یک) عمل به این معنا نیست که قبل از اینکه لازم باشد اقدام کنید».
به گفته این مقام ارشد اتحادیه اروپا، این اتحادیه در حال اعمال فشار بر اوکراین به منظور انجام اصلاحات در حوزه‌های نظام سیاسی، قضائی و بسیاری از موضوعات است تا این کشور در برابر فشار خارجی مقاوم‌ شود.
جوزپ بورل افزود: «ما در گذشته به دوستان خود در اوکراین می‌گوییم، در گذشته گفته‌ایم و در آینده نیز به گفتن این موضوع ادامه خواهیم داد که حمایت ما (از اوکراین) رایگان نیست. ما از اوکراین حمایت می‌کنیم تا به آنها در انجام اصلاحات در سیستم‌های سیاسی، اقتصادی و نهادی کمک کنیم که اوکراین را در برابر فشار خارجی انعطاف‌پذیرتر می‌کند».

لاوروف و بلینکن گفتگو کردند
بر اساس اعلام وزارت خارجه روسیه، وزیر خارجه این کشور آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز تلفن گفتگو کردند.
وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای از گفتگوی تلفنی وزرای خارجه این کشور و آمریکا خبر داد.
در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز سه شنبه در تماسی تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند.
وزیر خارجه آمریکا در این تماس تلفنی با اتخاذ ژستی عوام فریبانه بر موضع قاطع واشنگتن در حمایت از حاکمیت و تمامی ارضی اوکراین تأکید کرد.
آنتونی بلینکن در این رایزنی مدعی لزوم استفاده از مسیر دیپلماسی در حل و فصل موضوع اوکراین شد.
وبگاه تحلیلی « ZN.ua » اوکراین به نقل از منابع آگاه ساعاتی پیش از برنامه سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به کی یف برای روز پنجشنبه خبر داد.
البته هنوز اطلاعاتی از دستور کار این سفر و محورهای مورد گفتگو میان بلینکن و مقامات اوکراین در دست نیست؛ اما این انتظار وجود دارد که سفر پیش رو حول محور تنش ها با روسیه و پیشنهادهای امنیتی مسکو متمرکز باشد.
این در حالی است که ظاهراً ریاست سازمان جاسوسی آمریکا هم چهارشنبه هفته گذشته در حالیکه نمایندگان واشنگتن و ناتو مشغول مذاکره با روسیه درباره تضمین های امنیتی بودند، سفری به اوکراین به عنوان مرکز ثقل تنش های اخیر داشته است.

مورا برای رایزنی با مقامات روس به مسکو سفر کرد
معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سفرش به مسکو برای دیدار و رایزنی با مقامات روسیه درباره روابط دوجانبه بروکسل و مسکو، مسائل سیاست خارجی و موضوعات امنیتی اروپا خبر داد.
در میانه تنش‌های غرب با مسکو بر سر اوکراین، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سفرش به پایتخت روسیه برای دیدار و رایزنی با مقامات این کشور خبر داد.
وی در توییتی نوشت: در مسکو برای گفت‌وگو با همکاران روس هستم. روابط دوجانبه اتحادیه اروپا و روسیه، مسائل سیاست خارجی و معماری امنیتی اروپا در دستور کار قرار خواهد گرفت.
معاون «جوزپ بورل» افزود: اصولی که وزرای خارجه اتحادیه اروپا جمعه گذشته در برست (فرانسه) تکرار کردند، مرکز اصلی موضع اتحادیه اروپا است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه اوکراین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن برای حمله خارجه روسیه اعمال تحریم هفته گذشته جوزپ بورل تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن به کمک‌های جدید ایالات متحده آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، آنتونوف امروز چهارشنبه تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا طرف جنگ را گرفت، طرف شرارت قرار گرفت و از فاشیسم حمایت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: واشنگتن مسئولیت خود را بر اساس منشور سازمان ملل در قبال مسئولیت صلح و امنیت نقض کرد.

این دیپلمات روسیه خاطر نشان کرد: ایالات متحده با ارائه کمک های جدید به کی یف، در لبه درگیری مستقیم بین قدرت های هسته ای قرار گرفته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی قبل لایحه کمک‌های 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد و گفت که ارسال این کمک‌ها تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن مهمات برای دفاع هوایی، توپخانه، سیستم‌های موشکی و خودروهای زرهی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد