Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام وزارت خارجه روسیه، لاوروف به وزیر خارجه آمریکا هشدار داد: به گمانه زنی‌ها درباره ادعای تجاوز مسکو به اوکراین دامن نزنید.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای از گفتگوی تلفنی وزرای خارجه این کشور و آمریکا خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا امروز سه شنبه در تماسی تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اسپوتنیک، «لاوروف» در تماس با «بلینکن» از وی خواست تا به گمانه زنی ها در مورد ادعای «تجاوز روسیه» دامن نزند، و کی یف را ملزم به اجرای توافقات مینسک کند.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزیر خارجه آمریکا در این تماس تلفنی با اتخاذ ژستی عوام فریبانه بر موضع قاطع واشنگتن در حمایت از حاکمیت و تمامی ارضی اوکراین تأکید کرد.

آنتونی بلینکن در این رایزنی مدعی لزوم استفاده از مسیر دیپلماسی در حل و فصل موضوع اوکراین شد.

وبگاه تحلیلی « ZN.ua» اوکراین به نقل از منابع آگاه ساعاتی پیش از برنامه سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به کی یف برای روز پنجشنبه خبر داد.

البته هنوز اطلاعاتی از دستور کار این سفر و محورهای مورد گفتگو میان بلینکن و مقامات اوکراین در دست نیست؛ اما این انتظار وجود دارد که سفر پیش رو حول محور تنش ها با روسیه و پیشنهادهای امنیتی مسکو متمرکز باشد.

این در حالی است که ظاهراً ریاست سازمان جاسوسی آمریکا هم چهارشنبه هفته گذشته در حالیکه نمایندگان واشنگتن و ناتو مشغول مذاکره با روسیه درباره تضمین های امنیتی بودند، سفری به اوکراین به عنوان مرکز ثقل تنش های اخیر داشته است.

آمریکا و متحدانش مدعی هستند که روسیه در تدارک حمله به اوکراین است حال آنکه مسکو با رد چنین اتهامی هشدار داده که گسترش ناتو به سمت شرق را برنمی تابد و عضویت اوکراین و گرجستان را در پیمان آتلانتیک شمالی، از خطوط قرمز خود تلقی می کند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت آنتونی بلینکن سرگئی لاوروف روسیه سازمان جاسوسی آمریکا وزارت خارجه روسیه مسکو خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزیر خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس