Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار کرمان گفت: آمار روستاهایی که راه دسترسی آنها مسدود است بسیار بالا بوده و به محض مساعد شدن هوا امدادرسانی هوایی به سیل زدگان در دستورکار قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان امشب با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان، سردار محمدعلی نظری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان، مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری رودبار جنوب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی زینی‌وند استاندار کرمان در این جلسه با بیان اینکه جیرفت به عنوان معین شهرستان‌های جنوبی استان کرمان است و تمام ماشین‌آلات سنگین این شهرستان را به‌کار بگیرید اظهار داشت: در شرایط فعلی اولویت با جان مردم است و امشب تا جایی که امکان دارد خانه‌ها مردم در مناطقی که خطر وقوع سیل وجود دارد باید تخلیه شود.

وی با اشاره به اینکه سپاه، ارتش و پیمانکاران بخش خصوصی را نیز پای کار بیاورید گفت: توزیع بسته‌های زیستی بین سیل‌زدگان توسط هلال‌احمر باید انجام شود.

استاندار کرمان با عنوان اینکه آمار قطعی راه‌های روستایی بسیار بالا است افزود: مردم توجه داشته باشند که متاسفانه به‌دلیل بی‌احتیاطی امشب یک نفر غرق شد و اصلاً نباید به رودخانه‌ها نزدیک شوند.

وی با بیان اینکه به محض مساعد شدن هوا امدادرسانی هوایی با بالگرد در دستور کار قرار می‌گیرد گفت: سیل ایجاد شده بی‌سابقه بوده و اگر اقدامات پیشگیرانه از قبل انجام نشده بود امروز خسارات خیلی بیش از این‌ها بود.

زینی‌وند با اشاره به اینکه خسارات به مردم برآورد شده و تا چند روز آینده بخشی از آنها جبران می‌شود افزود: هشت میلیارد تومان پول به حساب شهرداری‌های رودبار و زهکلوت واریز می‌شود تا جبران خسارات تا حدودی انجام شود.

وی با بیان اینکه دولت پای کار است و خسارت مالی جبران می‌شود گفت: باید تمام تلاش خود را بگذاریم که برای جان مردم مشکلی پیش نیاید و خسارات مالی جبران می‌شود.

در این جلسه علی پرورش فرماندار رودبار جنوب با اشاره به اینکه 290 روستا سیل‌زده در رودبار است که راه آنها مسدود شده اظهار داشت: از این تعداد 80 روستا در کوهستان هستند که سه شبانه روز ارتباط ما با آنها قطع است.

وی با بیان اینکه در بخش مرکزی شهرستان رودبار جنوب تعدادی روستا در محاصره سیل قرار گرفتند گفت: نیاز ما ماشین‌آلات سنگین برای بازگشایی راه‌های مسدود شده است.

فرماندار رودبار جنوب با اشاره به اینکه درخواست داریم از استان‌های همجوار به ما کمک‌رسانی شود تصریح کرد: با حجم خساراتی که ایجاد شده نیاز به کمک در سطح ملی داریم.

استاندار کرمان: تمام مدیران استان کرمان به حوزه جنوب فراخوان شدنداستاندار کرمان: "سیل" راه 339 روستای استان کرمان را مسدود کردآخرین اخبار سیل استان کرمان| طغیان رودخانه‌های منطقه/ 75 روستای ریگان در محاصره سیلاب/ تخلیه اضطراری روستاها

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه هلال احمر در 11 شهرستان استان امدادرسانی انجام داده است اظهار داشت: به 10 هزار نفر امدادرسانی شده و هزار نفر اسکان اضطراری شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با عنوان اینکه در حال حاضر 340 نیروی جمعیت هلال احمر در مناطق سیل‌زده استان کرمان فعال هستند و به مردم آسیب‌دیده در سیل امدادرسانی می‌کنند.

به گزارش تسنیم احمد وحیدی وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار کرمان ضمن خداقوت و دریافت گزارش اقدامات استان در روزهای اخیر برای سفر به مناطق سیل‌ده اعلام آمادگی کرد. وزیر نیرو نیز در تماس تلفنی برای حضور در مناطق سیل‌زده اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیل زده سیل استان کرمان سیل زده سیل استان کرمان استاندار کرمان رودبار جنوب استان کرمان هلال احمر مناطق سیل سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی

ایسنا/گلستان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان‌ از امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل زده گلستانی همزمان با تشدید بارش‌ها خبر داد.

 رضا حاجیلری شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون در مجموع به ۱۱۲ نفر خدمات امدادی هلال احمر ارائه شده است.

وی بیان کرد: در پی اعلام سطح نارنجی هواشناسی، تغییرات جوی و بارندگی‌های شدید روز گذشته و صبح امروز (‌سه‌شنبه و چهارشنبه) در برخی شهرستان‌ها موجب آبگرفتگی و آسیب شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر گلستان افزود: در آزادشهر و رامیان روستای مرزبان،‌ رضا آباد، پل سیاه‌چو و سنگستان، در علی‌آبادکتول روستای مهدی‌آباد، در بندرگز روستای محمدآباد و در آق‌قلا روستای یانپی و در گنبدکاووس بلوار دانشجو سطح شهر و روستای سپاهی تحت تاثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

حاجیلری خاطرنشان کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی ۱۰ تیم شامل ۳۵ نیروی عملیاتی از هلال‌ احمر شهرستان‌های تحت تاثیر، برای ارزیابی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

وی با اشاره به این که با دریافت گزارش های جدید آبگرفتگی، نیروها برای ارزیابی اعزام می‌شوند، اضافه کرد: عمده‌ترین خدمات تخلیه آب خانه‌ها بوده و در برخی مناطق مورد نیاز بسته غذایی ۷۲ ساعته و پتو توزیع شده و امدادرسانی ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر گلستان (EOC) با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت تماس‌های اضطراری هموطنان است.

 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • امدادرسانی هلال‌احمر گلستان به ۱۱۲ نفر در مناطق تحت تاثیر آبگرفتگی
  • تداوم امداد رسانی هوایی به مناطق سیل زده قصرقند
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل