Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رمضانی در جلسه هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ایلام با مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام اظهار داشت: رشد و حیات اجتماعی هر جامعه‌ای به شدت تحت تاثیر کتاب و کتابت است. چرا که سنگ بنای جامعه موفق، دانایی است و دانایی نیز در گرو هر چه بیشتر آموختن بوده و آموختن هم منوط به مطالعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: یکی از نیازهای اصلی انسان نیاز به دانستن و فهمیدن است که این نیاز مهم تنها از راه مطالعه و کتابخوانی تامین می‌شود.

رمضانی افزود: اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه موجب توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه بویژه در میان نسل جوان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی آمادگی همکاری و تعامل با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان دارد افزود: امیدواریم بتوانیم با تعامل با اداره کل کتابخانه های عمومی دریچه تازه ای به روی توسعه و اعتلای فرهنگ کتابخوانی در استان ایلام بگشاییم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه اظهار داشت: بیش از ۲۲ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه های عمومی هستند.

سمیه حیدری افزود :۵۳ باب کتابخانه عمومی در این استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۳۳ باب کتابخانه شهری، ۱۴ باب کتابخانه روستایی و ۶ باب کتابخانه مشارکتی هستند.

حیدری یکی از اصلی‌ترین محورها و موضوعات ما در تأمین منابع برای کتابخانه‌ها خرید کتاب کودک بوده است. متأسفانه در حوزه کتاب‌های منتشر شده از سوی ناشران با محدودیت تولید برای نوجوانان موجه هستیم البته که در حال انجام کارهای زیربنایی در این حوزه هستیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام، کمک به ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه را یکی از اهداف و اولویت‌های اداره کل کتابخانه های عمومی استان دانست و گفت: هرچه میزان دسترسی مردم به کتاب بیشتر باشد سرانه مطالعه و گرایش افراد به سمت مطالعه نیز افزایش می‌یابد.

حیدری بیان داشت: یکی از مهمترین راحل‌های جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ارتقا فرهنگ جامعه بوده که می‌توان به کتاب و کتابخوانی و شرکت جوانان و نوجوانان در برنامه‌های فرهنگی به عنوان تاثیر گذارترین عامل در این امر اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر در کتابخانه ها به عنوان یک پایگاه اجتماعی سعی ما بر اجرایی برنامه‌های متنوع فرهنگی با استفاده از متخصصین و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

حیدری یادآور شد: لازمه جذب کودکان و نوجوانان به کتابخانه ها ایجاد فضای پویا و باب سلیقه این قشر است لذا ما به سمت جامعه خیرین فرهنگی و بدنبال آن سازمان نظام پزشکی در جهت ارتقا و تقویت خدمات مورد نیاز حوزه کودکان و نوجوان در راستای اجرا و باز طراحی برای این اعضا حرکت کردیم.

وی با اشاره به اینکه خیر فرهنگی در استان ایلام خیلی کم شده است افزود: ما به کمک و حمایت جامعه پزشکی استان و سازمان نظام پزشکی ایلام در ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه نیازمندیم.

حیدری از سازمان نظام پزشکی استان درخواست کرد که هر کدام از اعضای این سازمان توان بازدید از ۱۴ باب کتابخانه روستایی را دارند در این مکان‌ها حضور یابند تا از نزدیک مشکلات و کمبودها را لمس کرده و در رفع آن به ما کمک کنند.

وی افزود: حتی پزشکان می‌توانند با بازدید از کتابخانه های استان بخصوص کتابخانه مرکزی و با حضور در سالن مطالعه به عنوان قشر تحصیل کرده جامعه در راستای کمک به جوانان و نوجوانان برای ایجاد انگیزه و آموزش شیوه صحیح مطالعه به آنها نیز کمک کنند.


وی بیان داشت: بازگشت جایگاه وقف، به عنوان راهکاری مناسب در ایجاد و جنبش نوین احیای کتاب و کتابخانه ضروری به نظر می‌رسد و از آنجایی که کتابخانه‌های عمومی نهادی عمومی و غیر دولتی است پزشکان، می‌توانند در احیای این سنت نقش موثری ایفا کنند.

کد خبر 5403413

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی ایلام سازمان نظام پزشکی بارش برف بوشهر برف و کولاک ویروس کرونا کرمانشاه تعطیلی مدارس سیلاب برف روبی بارش باران خطبه های نماز جمعه ایلام امداد رسانی آمار کرونا کتابخانه های عمومی استان سازمان نظام پزشکی باب کتابخانه استان ایلام کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر کل کتابخانه استان در این آیین گفت : استاد توحید اصعرزاده حدود ۲۰ جلد کتاب در حوزه مختلف داستانی شعر دفاع مقدس و آموزشی تاکنون  نوشته و چاپ کرده اند و آخرین کتاب ایشان به نام دنیای کسی را عوض کرده ای ؟؟؟ امروز رو نمایی می‌شود .

  معصومی تصریح کرد: مطالعه   رکن جامعه فرهیخته است و هر چقدر بیشتر در کتابخانه های حضور پر رنگ وجود داشته باشد و خواندن کتاب افزایش یابد مسلما سطح آگاهی  و سواد جامعه نیز افزایش خواهد یافت .

کتاب  استاد توحید اصغرزاده خلاصه ای  از  پاسخ  پرسش هایی برای  تغییر دنیای خود و دیگران به ویژه  برای معلمان و اندیشمندان انسان ساز است و که در اجرای   سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر مبنای سبک زندگی ایرانی و اسلامی به نگارش درآمده است.

 

دیگر خبرها

  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری