Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@18:44:51 GMT

رکورد صادرات تسلیحات آلمان در سال ۲۰۲۱ شکسته شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۹۳۶۹

رکورد صادرات تسلیحات آلمان در سال ۲۰۲۱ شکسته شد

رسانه‌های آلمانی با استناد به اطلاعات وزارت اقتصاد این کشور از شکسته شدن رکورد صادرات تسلیحات آلمان در سال ۲۰۲۱ خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، آلمان در سال ۲۰۲۱ مجوز صادرات تسلیحاتی را تصویب کرده که بی سابقه بوده است. رسانه های آلمانی این خبر را با استناد به نتایج اولیه وزارت اقتصاد در این باره در روز ( سه شنبه ) منتشر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، ارزش مجوز تصویب شده برای کالاهای تسلیحاتی آلمان از ۵.۸۲ میلیارد در سال ۲۰۲۰ به ۹.۳۵ میلیارد یورو در سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

بر این اساس، بزرگترین خریدار کالاهای تسلیحاتی از آلمان در سال ۲۰۲۱ کشور مصر بوده است. به گزارش وزارت اقتصاد آلمان، برلین در سال ۲۰۲۱ تنها برای این کشور واقع در شمال شرق آفریقا تسلیحاتی به ارزش ۴.۳۴ میلیارد یورو تصویب کرده است. بر اساس اعلام وزارت اقتصاد حدود ۹۵ درصد از این صادرات تسلیحات برای بخش دریایی و پدافند هوایی بوده است.

دیگر خریداران تسلیحات آلمانی کشورهای آمریکا (۱ میلیارد یورو)، هلند ( ۰.۸۲ میلیارد یورو) و سنگاپور ( ۰.۶۲ میلیارد یورو) بودند.

در مجموع سازندگان تسلیحات آلمانی در سال ۲۰۲۱ تسلیحات جنگی به ارزش حدود ۴.۲ میلیارد یورو را فروختند که شامل از جمله تانک، زیردریایی ، کشتی های جنگی و سلاح های کوچک بوده است. علاوه بر این مجوزهای صادرات تسلیحات دیگری مانند وسایل حمل و نقل و یا حس گرهایی به ارزش ۵.۱ میلیارد یورو هم تصویب شد.

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که این ارزش بالای صادرات تسلیحات عمدتا به تصمیمات دولت قبل بر می گردد و از زمان روی کار آمدن دولت ائتلافی جدید در ۸ دسامبر تنها کالاهایی به ارزش حدود ۳۰۹ میلیون یورو تصویب شده که تقریبا منحصرا به کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو صادر می شود.

در ماه دسامبر مشخص شد که دولت "آنگلا مرکل" و معاون وی "اولاف شولتز"، در آخرین روزهای حکومت خود مجوز صادرات تسلیحات بالایی را تصویب کردند. این در حالی است که دولت مرکل در این دوران حق تصمیم گیری نداشته است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت وزارت اقتصاد دولت مرکل مشرق اتحادیه اروپا صادرات تسلیحات آلمان وزارت اقتصاد آلمان خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت آلمان در سال ۲۰۲۱ صادرات تسلیحات تسلیحات آلمان وزارت اقتصاد میلیارد یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شیرجه و واترپلو، سامیار عبدلی در ماده ۵۰ متر آزاد این مسابقات با ثبت زمان ۰۰:۲۲.۷۴ رکورد این ماده که پیش از این به نام خود ثبت بود را بهبود بخشید. او هم‌چنین در مسابقات مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان موفق به جابه‌جابی رکورد ۱۰۰ متر آزاد شد که پیش از این در مسابقات شنا بازی‌های آسیایی در مهر ماه سال ۱۴۰۲ با زمان ۰۰:۲۲.۸۰ رکورد این ماده را به نام خود ثبت کرده بود و به عنوان سریع‌ترین شناگر ایران شناخته می‌شد.

سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان رکوردشکنی کرد ماده ۵۰ متر آزاد مسافت بلند:
رکورد پیشین:

بازی های آسیایی هانگژو، مهر ۱۴۰۲، ثبت زمان ۰۰:۲۲.۸۰

رکورد جدید:

مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلما، اردیبهشت ۱۴۰۳، ثبت زمان ۰۰:۲۲.۷۴

ماده ۱۰۰ متر آزاد مسافت بلند:
رکورد پیشین:

مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان، اردیبهشت ۱۴۰۳، ثبت زمان ۰۰:۵۰.۴۵

رکورد جدید:

مسافت بلند شنا قهرمانی کشور آلمان، اردیبهشت ۱۴۰۳، ثبت زمان ۰۰:۵۰.۳۴

کد خبر 847887 برچسب‌ها ویژه ورزشی آلمان شنا ورزش ایران

دیگر خبرها

  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • هت‌تریک رکورد شکنی سامیار | عبدلی رکورد ۵۰ آزاد را هم جابه جا کرد
  • عبدلی سومین بار حدنصاب ملی شنا را در مسابقات آلمان جابجا کرد
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • هت‌تریک رکوردشکنی سامیار در آلمان
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تکرار رکوردشکنی عبدلی در ۱۰۰ متر آزاد