Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رحمن نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به لحاظ میزان بارش ها در استان نگرانی‌هایی وجود داشت که با ورود سامانه بارشی در ۲ مرحله پنجشنبه و جمعه گذشته مقدار کمی از کسری ها جبران شد.

وی خاطرنشان کرد: از اواخر وقت یکشنبه تا بامداد دوشنبه نیز مجدد بارش های قابل توجهی در استان داشتیم به طوری که در ۲۲ دی ماه امسال نسبت به بلند مدت با ۶۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلی متر بارش ثبت شده، ۴۰ درصد و ۳۸ درصد کاهش بارندگی به ترتیب نسبت به بلند مدت و سال گذشته داشتیم.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: با بارش های ۲ مرحله ای در استان، هم اکنون کاهش بارندگی استان نسبت به دوره بلندمدت به ۱۳ درصد رسیده که ۲۷ درصد اختلاف کم شد.
رحمن نیا تاکید کرد: نسبت به سال گذشته اختلاف و کمبود بارش ها به پنج درصد رسید.
وی ادامه داد: از هفته گذشته در بخش پیش بینی هواشناسی متوجه نفوذ تدریجی سامانه به نسبت قدرتمندی به استان شدیم که هشدار های نارنجی در این رابطه صادر شد.
مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: در ۲ مرحله بارش های بسیار خوبی را استان تجربه کرد که آخرین آمار بارش مربوط به صبح روز گذشته/۲۸ دی ماه/ و بعد از گذر سامانه بارشی نشان می دهد ارتفاع برف در روستای حاج آرش از توابع شهرستان زنجان به ۵۰ سانتی متر رسید.
رحمن نیا خاطرنشان کرد: در بین شهرهای استان هم، زنجان با ۳۳ سانتیمتر ارتفاع برف رکورددار بود.
وی اضافه کرد: بر اساس بررسی آمارها طی ۳۰ سال گذشته این ارتفاع برف در زنجان بی سابقه بوده و آخرین باری که در زنجان برف ۳۳ سانتیمتری را داشتیم به دوم اسفند ماه ۱۳۷۰ برمی‌گردد.
مدیر کل هواشناسی استان زنجان به بارش بی سابقه برف در آببر اشاره کرد و گفت: ارتفاع برف در این شهر به ۲۴ سانتیمتر رسید که این میزان بارش نیز رکورد جدیدی برای آببر بود.
رحمن نیا ادامه داد: برای ۲ روز آینده پدیده غالب در استان یخبندان خواهد بود و وزش باد به نسبت شدیدی را در برخی از مناطق خواهیم داشت.
وی یادآوری کرد: به رغم اینکه بارشی نداریم اما برف روی زمین وجود دارد در مسیرهای ارتباطی استان بویژه کوهستانی کولاک برف ایجاد خواهد شد.

برچسب‌ها بارندگی زنجان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی زنجان سازمان هواشناسی بارندگی زنجان سازمان هواشناسی ارتفاع برف رحمن نیا بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان

ایسنا/سمنان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کاهش پرشدگی سد دامغان در مقایسه با سال قبل، گفت: میزان پرشدگی این منبع مهم آبی ۶۱ درصد است.

حمید احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: میزان پرشدگی این سد در سال آبی گذشته ۷۱ درصد بود و اکنون ۱۰ درصد با آن میزان فاصله دارد. 

وی با اشاره به بارش‌های چند هفته اخیر در استان، بیان کرد: این بارندگی‌ها منجر به افزایش سه درصدی شاخص پرشدگی سد شهید شاهچراغی دامغان شد. میزان پرشدگی سد دامغان تا هفته اول فروردین ماه ۵۸ درصد بود که با بارش‌های خوب اخیر، این میزان از مرز ۶۱ درصد عبور کرده است. 

احسانی با اشاره به کاهش درصد پر شدن این سد، ادامه داد: سال گذشته میزان پر شدن مخزن این سد از ۱۱.۶۸ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به حدودا ۱۰.۲میلیون مترمکعب در ۱۰ اردیبهشت ماه امسال رسید.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: تراز نرمال سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان ۱۶.۵ میلیون مترمکعب است. 

وی از سد دامغان به‌عنوان مهمترین منبع آبی در شهرستان دامغان نام برد و بیان کرد: امید می‌رود با بارش‌های بهاری شاهد افزایش حجم آب پشت سد باشیم. 

او یادآوری کرد: میزان ورودی لحظه‌ای ناشی از سیلاب‌های اخیر به این سد براساس آخرین آمارها ۶۹۵ لیتر بر ثانیه و خروجی لحظه‌ای آن نیز ۳۸۲ لیتر بر ثانیه بوده است. میزان ورودی لحظه‌ای سد در سال آبی گذشته ۳۴۷ و خروجی آن در سال آبی قبل ۵۶۷ لیتر برثانیه بوده است. 

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی و کاهش بارندگی‌های ناشی از گرم شدن زمین خواستار مدیریت و مصرف بهینه‌تر آب در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعتی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟