Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@04:29:53 GMT

روزنامه لبنانی: حزب الله درخواست آمریکا را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۷۰۲۳۵

روزنامه لبنانی: حزب الله درخواست آمریکا را رد کرد

تهران - ایرنا - روزنامه « الاخبار » از رد درخواست آمریکا مبنی بر گفت و گو در خصوص موضوعات مختلف لبنان توسط حزب الله خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه «الاخبار» نشریه نزدیک به حزب الله لبنان سه شنبه شب نوشت: همزمان با اعلام خزانه‌داری آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌ها علیه افراد و نهادهای مرتبط با حزب‌الله، دولت آمریکا از رهبران این حزب خواست تا برای بررسی موضوعات مختلف این کشور با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته این روزنامه لبنانی، «میانجی ها» با ارسال پیامی از سوی دولت آمریکا به رهبری حزب الله خواستار برقراری ارتباط برای بحث در مورد پرونده‌های مختلف لبنان شدند. 

الاخبار اضافه کرد: حزب الله به میانجی‌گران ابلاغ کرد که هرگونه ارتباط با آمریکایی‌ها را نمی‌پذیرد. 

درخواست دولت آمریکا از حزب الله در حالی انجام شد که وزارت خزانه‌داری آمریکا در وب‌سایت خود اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز سه‌شنبه، سه فرد تامین کننده مالی حزب الله لبنان و یک نهاد مرتبط با این حزب را تحریم کرده است. 

اسامی اعلام شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا شامل جهاد سالم علامه، علی محمد ضعون و عادل علی ذیاب است که هر سه شهروند لبنان هستند. 

شرکت تحریم شده از سوی آمریکا نیز  دار السلام للسیاحة و السفر است که یک شرکت مسافرتی مستقر در لبنان است. 

در آگوست گذشته، وزارت امور خارجه آمریکا به ادعای نقض تحریم‌های تسلیحات کشتار جمعی در سوریه و کره شمالی تحریم‌هایی را علیه حزب‌الله لبنان، عصائب اهل الحق و گردان‌های حزب‌الله عراق و دیگر نهادهای سوریه و روسیه اعلام کرد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت آسیای غربی حزب الله لبنان ایالات متحده آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت خزانه داری آمریکا حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا قرار است بعضی کشورهای اروپایی و آمریکایی به ما فناوری و تجهیزات حمل‌ونقل تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، سید محمد آقامیری با بیان اینکه قرارداد با چین یک قرارداد بین‌المللی است و مشکلی ندارد، اظهار کرد: بخشی از هزینه‌های قرارداد را دولت تأمین می‌کند؛ بنابراین وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت صمت و بانک مرکزی در جریان قرار دارند.

وی افزود: محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است، زیرا برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی به شرکت‌هایی که قرار است به ما تکنولوژی و تجهیزات حمل و نقل تحویل دهند، فشار وارد می‌کنند و آن شرکت‌ها از همکاری با ما منصرف می‌شوند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ایران قراردادهای بین‌المللی زیادی در دهه اخیر بسته که قرارداد با چین نیز از همان دست قراردادها است، خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه و نهادهای امنیتی کاملاً روی این قرارداد اشرافیت دارند و کسی نمی‌تواند از آن تخطی کند.

آقامیری اضافه کرد: با توجه به اینکه قرارداد جنبه محرمانگی دارد، اعضای شورای شهر نمی‌توانند کپی بگیرند و از این دست به آن دست شود، اما می‌توانند با مطالعه قرارداد جزئیات را بررسی و پرسش‌های خود را مطرح کنند.

کد خبر 751107

دیگر خبرها

  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • شلیک ۶۵ موشک از جنوب لبنان به الجلیل و جولان
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند