Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: ۲۲ کمپ اسکان اضطراری به دنبال بارش باران و وقوع سیلاب در شهرستان های میناب، پارسیان، رودان، شهر و روستاهای بندرعباس برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، مختار سلحشور بیان داشت: امدادرسانی به دنبال وقوع بارش شدید در هرمزگان از نخستین ساعت‌های بارندگی به مردم آسیب دیده آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلحشور ادامه داد: تاکنون ۵۵۸ دستگاه چادر، بیش از یک هزار تخته موکت، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تخته پتو، کنسرو و آب معدنی در کمپ های بیست و دوگانه جمعیت هلال احمر توزیع شده است.

بر اساس اطلاعات منتشره هواشناسی هرمزگان میزان بارش از ۲۴ دی ماه در رودان ۱۹۰ میلی متر، میناب ۱۳۱ میلی متر، بستک ۱۲۴ و یک دهم میلی متر، حاجی آباد ۱۲۳ و پنج دهم میلی متر، پارسیان ۱۰۹ میلی متر، بندرعباس ۱۰۸ میلی متر، سیریک ۷۳ میلی متر، لاوان ۴۸ میلی متر، بشاگرد ۴۵ میلی متر، قشم دریایی ۳۷ و پنج دهم میلی متر بوده است.

ساکنان شهرستان خمیر هم شاهد ۳۳ و سه دهم میلی متر، بندرلنگه ۳۱ و ۹ دهم میلی متر، قشم فرودگاهی ۲۳ و هشت دهم میلی متر، کیش ۲۱ و هشت دهم میلی متر، سیری چهار و یک دهم میلی متر، ابوموسی سه و ۹ دهم میلی متر و جاسک ۲ و نیم میلی متر بوده اند.

روستاهای تمبک بالا و پایین ومازغ بالا و پایین در شهرستان میناب هم تخلیه شده‌اند و مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفته بود راه دسترسی ۱۰۵ روستا در بارندگی و طغیان رودخانه‌های فصلی مسدود شده است و برخی از روستاها با مشکل قطعی آب و برق هم روبه‌رو شده اند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا هرمزگان جمعیت هلال احمر هواشناسی قشم مدیریت بحران برق بارش باران برق جمعیت هلال احمر هواشناسی هرمزگان دهم میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات بارشی سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا پایان روز گذشته (۷ اردیبهشت) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۰.۸ درصد مربوط به استان قزوین است. همچنین بارش‌ها در استان سمنان ۴۰.۵ درصد و در تهران ۳۸ درصد کاهش یافته است. در ۲۵ استان کشور بارش‌ها نیز با کاهش بوده که می‌توان به هرمزگان با کاهش ۲۵.۵ درصدی، گیلان با رشد منفی ۲۶.۳ درصد، فارس کاهش ۲۸.۳ درصد، بوشهر با ۲۷.۲ درصد و البرز با کاهش ۲۵.۲ درصد اشاره کرد.

در ۶ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران ۸۶.۴ میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها ۱۰۲.۵ میلیمتر بوده است. در مجموع براساس اطلاعات سازمان هواشناسی، از ابتدای سال جاری تا (۷ اردیبهشت) بارندگی در کشور ۱۲.۷ درصد یا به عبارت دیگر ۲۵.۹ میلیمتر کاهش داشته است.

کد خبر 5999568 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر