Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران به دنبال مسدود شدن بسیاری از محورهای مواصلاتی بخش‌های کوهستانی مرزن آباد، کجور، نوشهر و همچنین جاده چالوس به کرج طی روزهای اخیر به دلیل بارش سنگین برف، سرانجام با تلاش نیروهای راهداری و بخشداری های منطقه بخش اعظم راه های اصلی و فرعی به روستاها بازگشایی و تا پایان امروز مابقی راه های روستایی نیز بازگشایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار چالوس در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به بارش برف حدود ۸۰ سانتی متری در بیشتر راه های کوهستانی چالوس، روستاهای مرزن آباد  و از جمله کندوان اظهار کرد: شب گذشته با تلاش نیروهای راهداری مسیر چالوس به کرج در کندوان که طی دو روز گذشته به علت بارش برف مسدود شده بود بازگشایی شد.

سیدرسول حسینی افزود: تا شب گذشته با وجود اینکه بیشتر تمرکز ما بر روی بازگشایی مسیر کندوان بود اما با تلاش تجهیزات بخشداری، دهیاری ها و مردم بیشتر راه های روستایی مرزن آباد بازگشایی شد و تنها چند روستا از جمله روستاهای آغوزداربن، گلامره و ۲ روستای اطراف آن و همچنین پنجک باقی مانده است که امروز به اتمام می رسد.

وی گفت: به علت بارش برف و پاره شدن سیم های برق،  قطعی برق در برخی روستاها رخ داد که با کمک نیروهای شرکت برق این مشکل برطرف شد و در حال حاضر همه روستاها از برق برخوردار هستند.

حسین بیژنی بخشدار کجور نیز در گفت و گو با ایسنا به آخرین وضعیت روستاهای بخش کجور نوشهر اشاره کرد و گفت: از همان ساعات اولیه بارش برف سنگین در منطقه ، نیروهای راهداری با یک دستگاه گریدر، لودر و خودروی مکانیزه در منطقه حضور یافتند و نسبت به بازگشایی و نمک پاشی راه های اصلی اقدام کردند که در حال حاضر همه محورهای اصلی و اغلب راه های فرعی به روستاها باز است.

وی افزود: در حال حاضر تنها چند روستا از جمله فیروزآباد، چتن، نیرس و بسطام به علت محدودیت تجهیزات و بالا بودن ارتفاع برف بازگشایی نشده است که امروز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکلی بابت قطعی گاز در دو شهر پول و کجور به لحاظ حمل خودروی گاز بوجود نیامد خاطر نشان کرد: تنها در روستای لشکنار قطعی برق گزارش شد که بلافاصله با حضور اکیپ های اداره برق مشکل برطرف شد.

بخشدار کجور با اشاره به کمبود تجهیزات اختصاصی برای منطقه کجور گفت: این بخش با ۵۴ روستا و دو شهر فاقد امکانات اختصاصی و دستگاه های راهداری از جمله نمک پاش و گریدر است که باید در صورت وقوع این گونه حوادث از اداره راهداری نوشهر تامین شود.

بیژنی از مردم و دهیاران روستاهای بخش کجور خواست تا با توجه به محدودیت امکانات و تجهیزات، در صورت بارش برف از ظرفیت  مردمی و بخش خصوصی بهره ببرنند زیرا امکانات بخشداری آنقدر نیست که در مدت زمان کوتاه به همه روستاها برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی برف بارش برف مرزن آباد بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر

جعفر بابائیان در بازدید از محور سرچم با بیان اینکه در مدت یاد شده ۱۲۵کیلومتراز حریم راه‌های شهرستان کوثر تسطیح، پاکسازی و آزادسازی شده گفت: در این مدت راهداران ۱۵ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان کوثر را خط کشی کرده اند.

او با اشاره به اینکه در یک ماهه گذشته محور‌های مواصلاتی شهرستان کوثر با استفاده از ۱۵ تن آسفالت لکه گیری شده تصریح کرد: در مدت یاد شده راهداران پل دالی ۳ متری با باکس‌های بتنی در طرفین جاده را تعریض کرده و ۲ دستگاه از رمپ‌های ورودی و خروجی پشت دیوار حایل پل را خاکریزی و اجرا کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر در این مدت پاکسازی ۱۲۵ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه را در محور‌های مواصلاتی را یادآور شد و اظهار کرد: راهداران به طور مستمر از سیستم روشنایی ۱۲ دستگاه تونل در ۷ نقطه نگهداری کرده اند.

بابائیان از لق گیری سنگ‌های سست از ترانشه‌ها در محور‌های اردبیل – سرچم و گیوی – آبگرم به صورت دستی با صعود به بالای ترانشه و ایجاد محدودیت ترافیکی با هماهنگی پلیس راه به مقدار ۳۰ نفر ساعت در یک ماهه خبرداد و خاطرنشان شد: در مدت یاد شده عملیات خاکبرداری، تعریض و افزایش ظرفیت پارکینگ روبروی پاسگاه پلیس راه اردبیل- سرچم با حجم ۳۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی اجرا شده است.

او حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با حضور ۱۶۰۰ نفر- روز گشت راهداری در محور‌های مواصلاتی تاکنون جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۸ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و ۳ مورد از تابلو‌های غیر مجاز در محور‌های مواصلاتی جمع آوری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر در این مدت پاکسازی ۳۱ متر مکعب شانه و حریم محور‌های مواصلاتی از زباله‌های ریخته شده، تنقیه، لایروبی و تنظیم بستر پل‌ها و آبرو‌ها به تعداد ۳ دهانه به حجم ۱۵متر مکعب، تعمیر، بازسازی و نصب ۲۷۰ عدد تابلو و علائم، شست‌وشوی ۵۰۰ عدد علائم راهداری، تعمیر، بازسازی و نصب ۲۰ شاخه گاردریل در محور‌های مواصلاتی و نصب و تعمیر ۱۵ عدد چراغ چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱ ماهه گذشته برشمرد.

بابائیان به نصب و تعمیر ۳۶ متر مربع تابلو‌های اطلاعاتی در بزرگراه شهرستان کوثر اشاره کرد و ادامه داد: راهداران ۳۲ عدد از چراغ‌های چشمک زن و چراغ‌های پلیسی را تعمیر و نگهداری و توسعه داده اند.

او با بیان اینکه راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری از ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی در حوزه استحفاظی خود را بر عهده دارد گفت: از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۲۱۵کیلومتر راه آسفالته روستایی، ۱۱۵کیلومتر راه شوسه و خاکی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمالی کشور
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • نصب توری بر روی تراشه‌های ریزشی کوه در محور کرج – کندوان