Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن نقی پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، اختصاص ردیف های جداگانه برای دانشگاه علوم پزشکی تبریز را لازم و ضروری خواند و افزود: هر چند به لحاظ قانونی و روی کاغذ این مجموعه جمعیت ۴ میلیون نفری آذربایجان شرقی را تحت پوشش دارد، اما در واقع به دلیل امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موجود، خدماتی به استان های همجوار مثل آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و حتی تعدادی از استان های غیرهمجوار همچون کردستان، همدان و کرمانشاه نیز ارایه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دلیل موقعیت استراتژیک و جغرافیایی خاص آذربایجان شرقی حتی به تعدادی از اتباع خارجی از جمهوری های آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان نیز  خدمات می دهد، اظهار داشت: این حجم گسترده مراجعان مراکز درمانی و بهداشتی آذربایجان شرقی لزوم توجه بیش از پیش دولت در حوزه بودجه بندی را اجتناب ناپذیر می کند.

نقی پور ادامه داد: در همین ارتباط، بیمارستان امام رضای تبریز که یکی از بزرگترین مراکز درمانی کشور به شمار می رود، افزون بر ۵۰ درصد خدمات خود را به مردم سایر استان ها ارایه می کند و این امکانات تنها در اختیار مردم تبریز و آذربایجان شرقی نیست.

وی یادآوری کرد: اینکه سرانه بهداشتی و درمانی آذربایجان شرقی در نظام بودجه ریزی برای جمعیت چهار میلیون نفری این استان تعریف و تدوین شود، به هیچ عنوان با نوع کارکرد و خدمات دانشگاه علوم پزشکی تبریز همخوانی ندارد و در حقیقت این مجموعه به بیش از ۱۰ میلیون نفر خدمات می دهد.

نقی پور با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز باید بر اساس امکانات، توانمندی ها، نوع خدمات و حجم انبوه مشتریان خود از اعتبارات ویژه برخوردار شود، اظهار داشت: بدون تردید بودجه کنونی این دانشگاه پاشنه آشیل پیشرفت های علمی و درمانی و بخش سلامت استان است.

وی تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی را یکی از وظایف اصلی و مهمترین برنامه دولت سیزدهم برشمرد و با بیان اینکه بهداشت و سلامت در این زمینه نقش مهم و تاثیرگذاری دارند، اضافه کرد: در راستای برقراری عدالت در حوزه سلامت، برنامه‌هایی در مناطق محروم آذربایجان شرقی در دست اجرا داریم که مردم استان به تدریج نتایج این اقدامات را  در ماه های آینده لمس می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ادامه خدمات مناسب تیم قبلی و رفع اشکالات موجود در سیستم درمانی را از اهداف اصلی و مهم مدیریتی جدید این مجموعه دانست و گفت: بر همین اساس تغییرات ساختاری عمیقی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیاز است که برای عملیاتی کردن آن، جلسات کارشناسی و کاربردی مختلفی در ماه های اخیر برگزار شده است و به نتایج بسیار مطلوبی نیز دست یافته ایم.

نقی پور اجرای برخی سیاست های کاری برای کاهش هزینه های درمان، ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه درمان و خدمات ارایه شده و حرکت در مسیر انجام تحقیقات و پژوهش های کاربردی و مبتنی بر نیاز مردم را از جمله نتایج تغییرات ساختاری در این مجموعه بیان کرد.

وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی تیم جدید مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای ارتباط نزدیک و فشرده با مردم، از ارایه گزارش های عملکرد سه ماهه به آحاد مردم از طریق رسانه های گروهی و خبرگزاری ها خبر داد و افزود: در این زمینه به شدت نیازمند همکاری و تعامل نزدیک با جامعه خبری و رسانه های استان هستیم.

نقی پور با بیان اینکه یکی از شعارهای محوری مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شفاف سازی در تمام حوزه ها است، اظهار داشت: ما معتقدیم با شفاف سازی کسی آسیب و ضرر نخواهد دید، بلکه زمینه های توسعه بخش سلامت استان بیش از پیش فراهم می شود.

برچسب‌ها لایحه بودجه دانشگاه علوم پزشکی تبریز اختصاصی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لایحه بودجه دانشگاه علوم پزشکی تبریز لایحه بودجه دانشگاه علوم پزشکی تبریز اختصاصی ایرنا دانشگاه علوم پزشکی تبریز آذربایجان شرقی نقی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان، صبح امروز جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان و نماینده نهاد امنیتی در محل سالن جلسات علوم پزشکی زاهدان برگزار شد. 
در این جلسه مدیر کل امور اتباع و مهاجرین در ابتدا ضمن پاسخگویی به سوالات حاضرین در حوزه اتباع بر متمرکز بودن سیاست گذاری در زمینه اتباع در سطح ملی و ابلاغ مصوبات به استان ها تاکید کرد و گفت: خروجی این جلسه کمک به تصمیم سازان در مرکز است و استان به تنهایی مجوز در امر سیاست گذاری پیرامون بسیاری از موارد ندارد.

همچنین در این نشست در راستای دریافت کمک از سازمان های بین الملل اعلام شد دانشگاه علوم پزشکی طرح توریسم درمانی و کمک به بیماران خاص اتباع خارجی را ارائه دهد.   

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود